Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با همتای سوری خود درباره نتایج نشست کشورهای عضو روند آستانه در سوچی گفت که مسکو ضمن حمایت از حاکمیت مستقل سوریه بر حق سوری‌ها در تعیین آینده کشورشان به دست خودشان تاکید می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه  روز چهارشنبه با «فیصل المقداد» نتایج نشست «سوچی» درباره سوریه را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پانزدهمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو روند آستانه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۶ و ۱۷ فوریه) در شهر سوچی روسیه و در حضور نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل، کمیته بین الملل صلیب سرخ، نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه و هیأت‌هایی از مخالفان و دولت سوریه  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «دو وزیر در مورد تحولات اوضاع در سوریه و پیرامون آن تبادل نظر کردند  و محور این گفت‌وگو نتایج جلسات روند آستانه در مورد سوریه  در شهر سوچی روسیه بود که در آن تقویت فرایند سیاسی حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت از جمله کار کمیته قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت».

بر اساس این بیانیه، لاوروف بر موضع اصولی روسیه در حمایت از احترام غیرمشروط به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و حق قانونی سوری‌ها در تعیین آینده کشورشان به طور مستقل تاکید کرد.

وزیران خارجه روسیه و سوریه به شدت تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و رویکردهای سیاسی در ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه و همچنین ادامه حضور غیرقانونی نظامی بیگانگان در خاک آن را محکوم کردند.

دو طرف بر عزم کشورهایشان برای تقویت تدریجی روابط دوجانبه تاکید کردند که از جمله آن کمک روسیه در از بین بردن مظاهر تروریسم در خاک سوریه و بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با شیوع کرونا در سوریه و بازگشت آوارگان و پناهندگان سوریه به داخل وطنشان است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرگئی لاوروف سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس

به گزارش "ورزش‌ سه"، رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری یک مسابقه در چارچوب هفته بیست و پنجم آغاز می‌شود و سپس روز آینده 7 دیدار حساس و سرنوشت‌ساز برای تعیین قهرمانی و سهمیه‌های سقوط در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.

در یکی از این مسابقات تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از سپاهان میزبانی می‌کند؛ دیداری که با توجه به نتیجه کسب شده در تبریز میان استقلال و تراکتور می‌تواند صدر جدول را دستخوش تغییر کند.

در آستانه این مسابقه باشگاه سپاهان نامه‌ای رسمی به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال کرده و از مسئولان خواسته تا در بازی روز آینده از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود. 

البته این نامه سپاهانی‌ها متعاقب نامه روز 18 فروردین آنها است که طی آن از مسئولان برگزاری مسابقات خواسته بودند که با دقت بیشتری اتفاقات هفته‌های باقی مانده را رصد کنند.

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال