Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:07:42 GMT

آماری از سفر گردشگران خارجی به ایران در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۹۷۵۶

آماری از سفر گردشگران خارجی به ایران در دوران کرونا

معاون گردشگری گفت: حدود ۴۵۰ هزار خارجی به انگیزه درمان و تجارت در ۹ ماه اول امسال به ایران سفر کرده‌اند، اما سختگیرهای بیشتر باعث شده ۹۴ درصد سفرهای بین‌المللی کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، کمی بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران با بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی، صدور روادید گردشگری نیز متوقف شد. مدتی بعد، معاون گردشگری خبر داد که به تعداد محدود برای اتباع خارجی که به انگیزه درمان و تجارت به ایران سفر می‌کنند، روادید صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا ولی تیموری خبر داده که در ۹ ماه ابتدای سال ۴۵۰ هزار نفر به شکل مقطعی و محدود با عنوان گردشگر سلامت و تجاری به کشورمان سفر کرده‌اند.

او همچنین گفت که با توجه به سخت‌گیری‌ها حدود ۹۴ درصد سفرهای بین‌المللی کاهش پیدا کرده است.

این معاونت با آن‌که شیوه‌نامه «چگونگی ورود گردشگران خارجی در دوران کرونا» را اواسط تابستان امسال به ستاد ملی کرونا تحویل داده اما همچنان سختگیری‌های این ستاد مانع از صدور ویزای توریستی و ورود گردشگران خارجی شده است.

تیموری در جلسه کمیته سیاست‌گذاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت که حوزه سفر و گردشگری در میان صنایع مختلف بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است، به طوری که در منطقه آسیا شاهد کاهش حدود ۸۲ درصد سفرهای بین‌المللی بوده‌ایم و در ایران این کاهش ۹۴ درصد بوده است. صنعت گردشگری بیش از یک سال است که با شیوع ویروس کرونا زمین‌گیر شده که در تاریخ جهانی این صنعت بی‌سابقه بوده است.

او افزود: در سال ۹۸ قبل از شیوع ویروس کرونا هشت میلیون و ۸۶۰ هزار نفر گردشگر خارجی از ایران بازدید کردند. با اتفاقاتی که در نیمه دوم سال ۹۸ افتاد و با شیوع ویروس کرونا، در فصل دوم پررونق گردشگری ما که از اواسط بهمن‌ماه و شروع سال نو میلادی آغاز می‌شد، نتوانستیم میزبان گردشگران باشیم.

معاون گردشگری به سهم سرمایه‌گذاری گردشگری در کشور و ساخت ۲۲۰۰ پروژه زیرساخت اشاره کرد و افزود: گردشگری روند پرشتابی در پیش گرفته بود اما با بحران شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های ما متوقف شد.

تیموری درباره سفرهای داخلی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا همکاری لازم را با ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص اولویت اصلی که حفظ جان مردم است، انجام دادیم و درست در پیک سفرهای خارجی و داخلی فعالیت‌های‌مان را تعطیل کردیم. با گشایش‌های مختصری که انجام می‌شد، سعی کردیم گردشگری داخلی بتواند این خلاء را پوشش دهد و در کنار آن نیز نیم‌نگاهی به عرصه بین‌المللی داشتیم. در این خصوص طرح‌هایی ارائه دادیم اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

او با اشاره به زیان مالی تاسیسات گردشگری در این دوران، یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا دو بسته حمایتی برای فعالان صنعت گردشگری در نظر گرفتیم که بسته اول اشتغال‌محور و بسته دوم بنگاه‌محور بوده است. میزان درخواست فعالان گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی از بانک‌ها حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است، البته قول دادند تا پایان سال کمک بیشتری کنند. امیدواریم با کاهش شیوع ویروس کرونا دوباره صنعت گردشگری رونق پیدا کند تا نشاط و امید به جامعه برگردد.

معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که انجام دادیم، طرح‌هایی را برای سفرهای نوروزی در ستاد ملی کرونا ارائه کردیم تا به شکل محدود و کنترل‌شده و با نظارت ما، بخشی از فعالیت‌ها و خدمات‌مان ارائه شود. اگر نوروز امسال نتوانیم فعالیت کنیم، امکان برگشت دوباره نخواهیم داشت. تعطیلات نوروز برای بالای ۷۰ درصد از فعالان ما یک فرصت است.

او گفت:‌ ستاد ملی مدیریت کرونا قبول کرد تا سفرها در قالب تورهای شرکت‌های خدمات مسافرتی و کنترل‌شده انجام شود. پروتکل‌های بهداشتی نیز در این خصوص برای تمام ذی‌نفعان آماده و ابلاغ شده است. همچنین نوع دیگر سفر در قالب سفرهایی است که مردم با خودرو خود انجام می‌دهند و رزرو قطعی در مراکز مجاز ما دارند. نیروی انتظامی نیز در این خصوص کمک خواهد کرد تا ترددهای نوروزی برنامه‌ریزی‌شده انجام شود.

خدابخشی ـ دبیر کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی ـ نیز گفت: نیمه‌های مغفولی در حوزه گردشگری وجود دارد؛ براساس گزارش مرکز آمار نیمی از مردم هنوز سفر نمی‌روند. در نیمه دوم سال از ماه مهر تا پایان اسفند نیز سفر چندانی انجام نمی‌شود و نیمی از دستگاه‌ها هنوز درگیر بحث گردشگری نشده‌اند. کرونا فرصتی است تا دستگاه‌ها بتوانند در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري گردشگر خارجی گردشگر سلامت ویزای ایران رواديد کروناویروس سفرهای نوروزی همه باهم علیه کرونا شیوع ویروس کرونا بین المللی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 که از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود، از امروز وارد فاز جدی‌تر شد.

بردیا سعادت به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از حادثه رانندگی‌اش در ترکیه از هفته گذشته به اردوی تیم ملی پیوست تا با نظر نهایی کادر پزشکی و فنی درصورت نبود مشکل به تمرین بپردازد اما با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش پزشکی و صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال انجام شد، با در نظر گرفتن اولویت سلامتی بردیا سعادت، به این بازیکن برای گذراندن کامل دوران نقاهت از حادثه رانندگی استراحت داده شد. گفتنی است که زمان کمی برای آمادگی و حضور در لیگ ملت‌های 2024 باقی مانده است و این بازیکن با اخلاق تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت ها به استراحت و طی کردن دوران نقاهت خود خواهد پرداخت به همین دلیل خروج وی از اردوی تیم ملی با نظر پائز و موافقت رئیس فدراسیون قطعی شد.

بردیا سعادت در خصوص خروجش از اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا از کادر فنی و رئیس فدراسیون والیبال که پس از تصادفی که داشتم جویای احوالم بودند، تشکر می‌کنم. بعد از دوران نقاهتم در ترکیه و پس از ورود به ایران وارد اردوی تیم ملی والیبال ایران شدم اما براساس آزمایش‌هایی که انجام دادم، دکتر نیاز بر این دانست که به خاطر سلامتی‌ام، باید مدتی استراحت کنم.

وی با تاکید بر این که مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نخواهم بود، تصریح کرد: زمان کمی تا شروع لیگ ملت‌ها باقی مانده است. متاسفانه با وجود انگیزه بسیاری که داشتم و علی‌رغم آمادگی ذهنی و بدنی برای پوشیدن پیراهن و عضویت در تیم ملی کشورم برای چهارمین سال متوالی و همچنین تمایلم برای شاد کردن دل مردم با کسب پیروزی، با شرایطی که بعد از تصادفم به وجود آمد قادر به همراهی تیم ملی نیستم.

بازیکن قطر پاسور والیبال کشور ادامه داد: قطعا تمریناتم را ادامه خواهم داد و امیدوارم با فیزیوتراپی و ریکاوری خوب، پرقدرت تر از قبل به تیم ملی برگردم. بتوانم از این افتخار برخوردار شوم که بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت