Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:50:40 GMT

مواد اولیه بافندگان فرش به صورت داخلی تأمین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۹۹۰۴

مواد اولیه بافندگان فرش به صورت داخلی تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرحناز رافع بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از کارگاه‌های فرشبافی شهرستان نیر اظهار کرد: به همت جوانان و همچنین گروه عظیمی از بانوان، امر قالیبافی در کشور در سال‌های اخیر رونق گرفته و از شرایط غربت و مهجوریت بیرون آمده است.

وی از فرش به عنوان هنر، صنعت اصیل ایران یاد کرد و گفت: خوشحال هستیم که در منطقه نیر جوان ۲۸ ساله‌ای در قالب مجتمع‌های قالیبافی مشغول توسعه و رونق این هنر، صنعت اصیل ایران است که ما از چنین مجموعه‌هایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین پوشش بیمه‌ای درمانی و بازنشستگی حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: امروز در استان اردبیل آئین رونمایی از پوشش بیمه تکمیلی و درمانی قالیبافان آغاز خواهد شد که هر قالیباف می‌تواند با سامانه #۳۱۰۰۰*۶۶۵۵* ارتباط برقرار کرده تا از پوشش بیمه تکمیلی و درمانی و همچنین پوشش صندوق بازنشستگی عشایری و روستایی بهره‌مند شوند.

رافع افزود: در سطح کشور شرایط مناسبی برای پوشش بیمه‌ای ۱۶۰ هزار نفر در این بخش فراهم شده و ما امیدواریم در سال آینده این روند رونق بیشتری بگیرد.

وی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در مناطق محروم با نرخ سود چهار تا هشت درصد برای بافندگان فرش خبر داد و خاطر نشان کرد: در این شهرستان مقرر شد تا در کنار پوشش بیمه درمانی تکمیلی، تسهیلات ارزان قیمت تا ۳۰ میلیون تومان در اختیار بافندگان قرار گیرد تا حمایت عملیاتی از فعالان این بخش به وجود آید.

رافع در مورد تأمین مواد اولیه بافندگان فرش اضافه کرد: در اکثر استان‌ها به صورت بومی تأمین مواد اولیه در حال انجام است و هیچ وارداتی را در این زمینه نداریم.

فرش دستبافت بافندگان را با قیمت مناسب خریداری می‌کنیم

وی از رونق مجدد صادرات فرش در کشور خبر داد و بیان کرد: در قالب تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد، فرش دستبافت بافندگان را با قیمت مناسب خریداری می‌کنیم تا مشکلی از لحاظ بازاریابی وجود نداشته باشد.

رافع با استقبال از راه‌اندازی شهرک تخصصی فرش در نیر با حمایت و پیشنهاد فرماندار این شهرستان ادامه داد: در این زمینه تأمین زمین مورد نیاز از طریق فرمانداری انجام خواهد شد و قرار شد تا با حمایت سرمایه‌گذاران بومی و کشوری راه‌اندازی این شهرک تخصصی را در حمایت از بافندگان فرش شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال جهش تولید هنر، صنعت فرش از یک رونق بی‌نظیری برخوردار شده و همچنان روند توسعه‌ای را با شتاب بیشتر شاهد هستیم.

رافع در دیدار با فرماندار شهرستان نیر هم با قدردانی از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید فرش در این شهرستان تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا در مناطق محروم تسهیلات ارزان قیمت را به سهولت در اختیار گروه‌های فعال در این هنر، صنعت قرار دهیم و در کنار آن حمایت‌های بیمه‌ای و همچنین بازنشستگی را از بافندگان فرش انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با قدردانی از همت و تلاش فرماندار شهرستان نیر در تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز برای بافندگان فرش گفت: قطعاً در هنر، صنعت فرش و صنایع وابسته آن به راحتی می‌توانیم فرصت‌های اشتغال بیشتری را برای جوانان به وجود آوریم.

وی همچنین با حضور در مناطق حاشیه شهر اردبیل از چندین کارگاه تولید فرش که به همت بانوان راه‌اندازی شده، بازدید کرد و در جریان فعالیت آنها قرار گرفت و قول مساعد برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای بافندگان فرش را داد.

کد خبر 5149955

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل شهرستان نیر فرش دستبافت ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شهرکرد شیراز شهرستان کرج مشهد همدان اردبیل مجلس شورای اسلامی گرگان سیستان و بلوچستان تسهیلات ارزان قیمت بافندگان فرش راه اندازی پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد

حسین رنجبران در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، در واکنش به برخی اخبار مبنی حساب‌های بدون مجوز این سازمان و تعیین تکلیف این حساب‌های بانکی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران یا سازمان بیمه خدمات درمانی سابق، طبق مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی کشور جزو مستثنیات نگهداری و افتتاح حساب نزد بانک مرکزی محسوب می‌شود. در همین راستا هیأت وزیران در سال ۱۳۷۴ مصوب نموده که سازمان بیمه خدمات درمانی از مصادیق شرکت‌های بیمه موضوع مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ بوده و از افتتاح حساب بانکی نزد خزانه و واریز وجوه حاصله از درآمدهای خود به حساب یاد شده معاف است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همچنین در دستورالعمل بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه ششم، بند (الف) ماده ۲۰ قانون احکام دائمی نیز این موضوع تکرار و تصریح شده است، در این مواد قانونی تاکید شده مادامی که دستگاه اجرایی از مشمول مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی مستثنی باشد، انتقال حساب الزامی نخواهد بود؛ لذا سازمان بیمه سلامت بر اساس مواد یاد شده جز مستثنیات است.

رنجبران ادامه داد: در تبصره ماده ۳ این دستورالعمل نیز آمده که مؤسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه دولتی مادامی که از شمول مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی مستثنی باشند، از رعایت مفاد این ماده معاف هستند.

وی تصریح کرد: تمام حساب‌های ورودی بیمه سلامت (درآمدی) با توجه به تأکیدات و شفاف سازی عملکرد در قالب حساب واحد خزانه نزد بانک مرکزی صورت می‌گیرد، بنابراین بدون شک غیر از این مسیر یک ریال جابه جایی انجام نمی‌شود.

رنجبران اظهار داشت: در خصوص مصرف منابع سازمان از بانک عامل استفاده می‌شود که تنها برای سهولت کار، سرعت و چابک سازی و به ویژه اطمینان در پرداخت به موقع و صحیح مطالبات مؤسسات درمانی و پرداخت به وقت به بیماران صعب العلاج انجام می‌شود. لذا اگر این سازمان در پرداخت مطالبات مؤسسات منظم و تقریباً به وقت عمل می‌کند؛ یکی از دلایل مهم آن، ایجاد زیرساخت‌های فناوری نوین با مشارکت فعال بانک عامل است. ما همواره به دنبال واریزی سریع مطالبات مؤسسات ارائه دهند خدمات درمانی هستیم تا بتوانیم به بیمه شدگان بیمه سلامت که بیش از نیمی از جمعیت کشور را در بر می‌گیرند، خدمات مناسب‌تری ارائه نمائیم.

کد خبر 6098861 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین