Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@00:11:39 GMT

صدور مجوز مصرف دو واکسن خارجیِ کرونا در ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۰۲۵۰

 

سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، درباره آخرین وضعیت واردات واکسن‌های کرونا از خارج از کشور افزود: واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده بیست وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، پرونده و مستندات این واکسن توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو مطالعه شد و پس از «اسپوتنیک وی» مجوز مصرف اضطراری دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آسترازنکا شرکت چندی ملیتی است و شرکت انگلیسی صرف نیست، بخشی از تحقیقات این واکسن توسط آکسفورد انجام شده، بخشی از تولید این واکسن توسط کشور سوئد انجام شده و بخش دیگر تحقیقات و تولید آن توسط سایر کشورها انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه واکسن آسترازنکا در ۷ کشور دنیا تولید می‌شود افزود: کشورهای انگلیس، هند، روسیه و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که این واکسن را تولید می‌کنند. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری خرید واکسن کرونا از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه ممنوع است و این واکسن‌ها نباید در این کشورها تولید شده باشند، بر همین اساس سازمان غذا و دارو نیز مقرر کرد در صورت واردات این واکسن، واسکنی وارد خواهد کرد که در این کشورها تولید نشده باشد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: آسترازنکا شرکتی چند ملیتی است و در صورت واردات واکسن از این شرکت، محصولات آن از کشورهای کره جنوبی و روسیه خریداری خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه این واکسن، هم از طریق قرارداد کواکس و هم به صورت مستقیم خریداری خواهد شد گفت: هنوز مشخص نیست که چند دوز از این واکسن به کشور وارد می‌شود.

 

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌ها در فضای مجازی مبنی بر دسترسی نداشتن به تعدادی از داروها، به تک نسخه‌ای یا مسافرتی بودن آنها اشاره و تاکید کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است.

وی افزود: بر اساس بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان ممنوع است.

سازمان غذا و دارو درخصوص علت تمایل برخی بیماران برای مصرف داروهای خارجی در حالی که که نمونه داخلی آن با قیمت مناسب‌تر وجود دارد،یادآور شد: این موضوعی فرهنگی است که بخشی از آن به پزشکان هنگام گفت‌وگو با بیماران مرتبط می‌شود که بعضاً بر کیفیت نمونه خارجی تاکید بیشتری دارند و بخشی دیگر به خاطر تصورات غلطی است که در جامعه نسبت به محصول داخلی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، سازمان غذا و دارو از برخی چهره‌های شناخته شده در فضای مجازی که دلسوزانه ممکن است پیگیر تهیه داروهای خارج از فهرست رسمی باشند که تجویز آنها وجاهت قانونی هم ندارد؛ خواست قبل از جمع آوری اطلاعات کامل و جامع از منابع موثق اطلاع رسانی اشتباه و گمراه کننده نداشته باشند.

کد خبر 849018 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم دارو پزشکی

دیگر خبرها

  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها