Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش نیم‌روزه «پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹» با حضور و سخنرانی اساتید برجسته به صورت مجازی و پخش از طریق ادوبی کانکت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در یکصدمین سالگرد کودتای سوم اسفند۱۲۹۹، به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همایش نیم‌روزه «پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹» با حضور و سخنرانی اساتید برجسته به صورت مجازی و پخش از طریق ادوبی کانکت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر محسن ردادی عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی و دبیر علمی این همایش گفت: پیش از این، پنج کرسی ترویجی و دو نشست علمی با حضور صاحب‌نظران جهت واکاوی کودتایی ۱۲۹۹ توسط گروه‌های مطالعات انقلاب اسلامی، ادبیات اندیشه و فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه به عنوان پیش‌نشست همایش «پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹» برگزار گردید.

ردادی افزود: در روز همایش، از کتاب «جستار‌هایی درباره کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ (توسعه برونزا و کشورسازی وابسته)» که مجموعه مقالات مربوط به همایش واکاوی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ است، رونمایی خواهد شد.

محسن ردادی در ادامه گفت: در این همایش سخنرانان برجسته و صاحبنظر در دو بخش به ارائه مطلب خواهند پرداخت که در بخش اول آقایان دکتر ابراهیم متقی، دکتر یعقوب توکلی، دکتر محمد شفیعی‌فر حاضر بوده و در بخش دوم این همایش نیز آقایان مهندس رنجبر کرمانی، مهدی جمشیدی و دکتر حامد صلاحی به ایراد سخن می‌پردازند.

دبیر علمی همایش «پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹» تصریح کرد: آقای دکتر ابراهیم متقی از منظر بین‌الملل و شرایط و اقتضائات محیط بین‌الملل به موضوع کودتای سوم اسفند نگاه خواهند کرد. آقای دکتر یعقوب توکلی ریشه‌های تاریخی شکل‌گیری کودتای سوم اسفند را بررسی می‌کنند، دکتر محمد شفیعی فر مقاله خود را در رابطه با برهم‌کنش نیرو‌های سیاسی خارجی تنظیم و ارائه نموده‌اند، آقای مهندس علی‌اکبر رنجبر کرمانی به ارزیابی اسناد آمریکایی از ماهیت کودتای ۱۲۹۹ می‌پردازند، آقای مهدی جمشیدی از منظر فرهنگی موضوع را بررسی خواهد نمود و دکتر حامد صلاحی سیمای روزگار رضاشاه در آثار داستانی عصر پهلوی را واکاوی می‌نماید.

ردادی افزود: همچنین سخنران ویژه این همایش دکتر محمد جواد لاریجانی (رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی) است که در افتتاحیه این همایش به ایراد سخن خواهد پرداخت.

دکتر محسن ردادی در پایان خاطر نشان کرد: همایش نیم‌روزه «پس از یک قرن؛ واکاوی کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹» در روز یکشنبه مورخ ۳ اسفندماه ۱۳۹۹ از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ بصورت مجازی، زنده و مستقیم از طریق نرم‌افزار ادوبی کانکت برگزار شده و میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودتا قرن کودتا سوم اسفند پس از یک قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

مریم عرب نژاد افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد