Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا،  دکتر شاپور بدیعی با اشاره به اینکه تهیه و تحویل تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز جهت راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در بیمارستان‌های قائم(عج) و ابوالفضل کاشمر، کیت‌ها و ملزومات مصرفی آزمایشگاهی مورد نیاز به آزمایشگاه کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) از دیگر خدمات این حوزه برای بیماران کرونایی بود، خاطر نشان کرد: تهیه بیش از ۴۰ دستگاه پالس اکسی‌متر رومیزی، بیش از ۵۰۰ دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی و توزیع به مراکز درمانی و بهداشتی، تهیه بیش از ۳۰۰ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی بدساید، پرتابل و سانترال و توزیع به مراکز درمانی، تهیه بیش از ۹۰ دستگاه ونتیلاتور ثابت، بیش از ۳۰ دستگاه ونتیلاتور پرتابل، بیش از ۹۰ دستگاه ونتیلاتور Bipap و توزیع به مراکز درمانی از دیگر خدماتی بود که در بحران کرونا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیش از ۵۰ دستگاه ساکشن جراحی، بیش از ۷۰ دستگاه ساکشن دیواری، بیش از ۱۰۰ عدد فلومتر دیواری تهیه شد و بین  مراکز درمانی توزیع شد، عنوان کرد: بیش از ۱۳۰ دستگاه تشک مواج ، بیش از ۱۶۰ دستگاه پمپ سرم و بیش از ۱۰۰دستگاه پمپ سرنگ تهیه و بین مراکز درمانی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ دستگاه الکتروشوک، ۱۰ دستگاه الکتروکاردیوگراف و بیش از ۵۵۰ دستگاه تب‌سنج غیرتماسی تهیه و بین مراکز درمانی و بهداشتی توزیع شد، اظهار کرد: به منظور غربالگری و تشخیص به موقع میزان درگیری ریه، چهار دستگاه سی تی اسکن از هیات امنای صرفه‌جویی ارزی تهیه و برای معالجه بیماران در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

بدیعی ادامه داد: همچنین یک دستگاه اتوکلاو پلاسما تهیه و به بیمارستان امام رضا(ع) تحویل داده شد و ۲ دستگاه رادیوگرافی پرتابل ساده، ۳دستگاه رادیوگرافی پرتابل دیجیتال نیز تهیه شد که بین مراکز درمانی توزیع شد.

معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه چهار دستگاه اکوسونوگرافی پرتابل، یک دستگاه اکوکاردیوگرافی و سه دستگاه سونوگرافی تهیه و بین مراکز درمانی توزیع شد، عنوان کرد:  برنامه‌ریزی جهت تأمین و افزایش میزان اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری، دو مخزن کرایوژنیک با ظرفیت کل ۴۰ تن تهیه و تحویل بیمارستان امام رضا(ع) شد.

وی با بیان اینکه نظر به افزایش میزان مصرف اکسیژن ، بیش از ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز پرتابل تهیه و بین  مراکز درمانی توزیع شد، ادامه داد: یک دستگاه امحاء زباله هزار لیتری تهیه و تحویل به بیمارستان شریعتی شد همچنین دستگاه ۵۰۰ لیتری قدیمی بیمارستان شریعتی آماده جهت تحویل به بیمارستان مدرس کاشمر شد و یک دستگاه امحاء زباله هزار لیتری به بیمارستان خواف تحویل داده شد.

بدیعی بیان کرد: تأمین اقلام حفاظت فردی مورد نیاز کادر درمان بیمارستان‌ها به ویژه پرسنل حاضر در بخش بیماران کرونایی، تأمین ونتیلاتور مورد نیاز بخش‌های داخلی، عفونی و اورژانس بیمارستان‌ها پس از تکمیل ظرفیت ICU ها، افزایش تخت‌های ویژه و تجهیز سریع آنها در جهت خدمت رسانی به بیماران و خرید تجهیزات مراکز درمانی با وجود کمبود امکانات ناشی از تحریم‌هاو تجهیز آزمایشگاه‌ها برای انجام آزمایشات مربوط به کرونا ویروس انجام شده است تا در این مسیر بتوان بحران کرونا را پیگیری کرد.

معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی افزایش تولیدکنندگان تجهیزات حفاظت فردی، خرید خط تولید ماسک N95  با همکاری خیرین، فعال نگه داشتن شرکتهای تولید و عرضه‌کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی از دیگر موضوعات مورد پیگیری برای مدیریت کردن بحران کرونا بود، گفت:  استفاده از ظرفیت خیرین استان در تأمین سریع تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای مراکز درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد درمان دانشگاه علوم پزشکی بیماران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز درمانی توزیع شد بین مراکز درمانی تهیه و بین مورد نیاز یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه