Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متاسفانه ساعتی پیش زلزله‌ ۵.۶ ریشتری مرز استان کهگیلویه و بوراحمد و اصفهان را لرزاند، که تصاویر منتشر شده از آن منجر به نگرانی افراد زیادی شد.

فریبرز ناطقی الهی، استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، درباره این زلزله به خبرآنلاین می‌گوید: عمق این زلزله حدود ۱۰کیلومتر است و برای این منطقه زلزله بزرگی به حساب می‌آید، چراکه زلزله‌های زاگرس عموما قدرتی کمتر از ۶ ریشتر دارند و این زلزله برای منطقه سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به نظر نمی‌رسد با توجه به شرایط منطقه و کانون زلزله، تلفاتی داشته باشیم. ممکن است این زلزله مصدومینی داشته باشد و به احتمال زیاد ساختمان‌ها شدیدا تخریب می‌شوند، به خصوص دیواره‌های پیرامونی و دیواره‌هایی که سیستم اسکلت ندارند.

ناطقی الهی در رابطه با این که مردم منطقه باید چه اقدامی انجام بدهند، گفت: عموما توصیه براین است که مردم منطقه خانه‌ها را تخلیه کنند و وارد خانه‌ها نشوند و بعد از بازدید مسئولین وزارت کشور و استانداری و در صورت مناسب بودن شرایط دوباره وارد ساختمان بشوند. 

ناطقی الهی ادامه داد: انتظار نمی‌رود که زلزله بزرگتری در منطقه داشته باشیم، عموما زلزله‌های زاگرس پایین‌تر از ۶ریشتر هستند و به نظر می‌رسد این زلزله ۵.۶ ریشتری شرایط یک زلزله بزرگ برای آن منطقه را داشته باشد. اما به هر حال عقل حکم می‌کند که در این مواقع، مردم از ساختمان‌ها به خصوص دیوارهای پیرامونی و منازل دور باشند.

استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، گفت: این منطقه دارای بافت قدیمی است، پس توصیه جدی من این است که تا می‌توانند از ساختمان یا هر نوع سازه‌ای دور باشند. مسلما، گمان می‌رود که  هلال احمر و مسئولین استانداری تیم‌های بازرسی را فرستادند و این شرایط به زودی تمام می‌شود.

او در پایان درباره شایعات به وجود آمده گفت: در مکتوبات علمی هیچ ربطی بین باران و زلزله نداریم، پس مردم این را به عنوان یک پدیده خاص در نظر نگیرند و تا تهیه اطلاعات نهایی نگران نباشند.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1487521

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زلزله ناطقی الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد

نوار غزه پس از پایان جنگ با مشکل آواربرداری ۴۰۰ هزار ساختمان ویران‌شده در این منطقه مواجه خواهد بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری جهان عرب طی گزارشی در این رابطه اعلام کرد، در حالی که جنگ همچنان در نوار غزه ادامه دارد، برخی از کارشناسان معتقدند که توقف جنگ به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات این منطقه دارای بیشترین تراکم جمعیتی را به زندگی طبیعی بازگردانده و باید فکر جدی برای آواربرداری بیش از ۴۰۰ هزار ساختمان ویران و نیمه‌ویران کرد.

یک مسئول عالی‌رتبه فلسطینی در این رابطه به این خبرگزاری گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیون تن آوار ساختمانی در پنج استان نوار غزه که مجموع مساحت آن ۳۶۵ کیلومتر مربع است، وجود دارد.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد: یک‌چهارم این حجم از آوار که بر اثر حملات گسترده و مستمر هوایی، زمینی و دریایی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه به وجود آمده، آهن هستند که سرتاسر منطقه را در بر گرفته است.

او تأکید کرد: تقریباً هیچ ساختمانی در نوار غزه از گزند این جنگ در امان نمانده است.

سازمان ملل متحد هم در روز دویستم جنگ غزه اعلام کرده بود، دست‌کم ۲۵ میلیارد دلار برای بازسازی خرابی‌های این جنگ مورد نیاز است، این در حالی است که مسئول فلسطینی خبر داده تقریباً نیمی از حجم این آوار طی دو ماه گذشته به وجود آمده‌اند که خود بیانگر شدت گرفتن بمباران‌های اسرائیلی از ماه مارس گذشته به بعد دارد.

به گفته کارشناسان، حجم آوار موجود در نوار غزه ۳۰ برابر مساحت این منطقه را پوشش می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا بازسازی این منطقه با دشواری‌های زیادی مواجه شود و کار باسازی چند سال به طول بینجامد.

بر اساس آمارهای اولیه منتشرشده تا لحظه تهیه این گزارش، ۱۳۱ هزار و ۲۰۰ ساختمان در نوار غزه به طور کامل و ۲۸۱ هزار ساختمان نیز به شکل جزئی تخریب شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد