Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: حجت‌الاسلام حسن روحانی در آذر ماه سال ۹۵ به استان البرز سفر کرد، در این سفر پرحاشیه که اعتراضات بسیاری را به دلیل هزینه‌کرد مبالغ بالا برای تشریفات در بر داشت، اجرای ۶۰ پروژه با اعتباری بیش از ۹۹۵ میلیارد تومان به تصویب رسید و قرار شد تمام این پروژه‌ها ظرف حداکثر سه سال یعنی تا سال ۹۸ به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این وعده برخی از این پروژه‌ها به سرانجام نرسیده‌اند، یکی از این پروژه‌ها ساخت نخستین بیمارستان در شهرستان فردیس است، بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی که اتمام آن با اما و اگرهای مختلفی همراه شده است.

اولین کلنگ ساخت این بیمارستان در سال ۸۹ و دولت نهم به زمین زده شد، در ابتدا قرار بود این بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ساخته شود که با آغاز کار دولت دهم و نیمه‌تمام ماندن پروژه در سال ۹۴ مقرر شد با یک بازتعریف بیمارستان به ۲۶۰ تختخوابی ارتقا یابد اما این امر هم به علت نبود بودجه متوقف ماند تا اینکه در سفر رئیس جمهور به البرز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان فردیس در نظر گرفته شد که بخشی نقدی و بخش دیگر به صورت اوراق بهادار بود.

علوم پزشکی البرز عامل طولانی شدن ساخت بیمارستان

زهرا عربشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص دلایل طولانی شدن ساخت بیمارستان فردیس با بیان اینکه این بیمارستان از مصوبات سفر رئیس جمهور است، اظهار کرد: بیمارستان‌ها در کل با اعتبارات ملی ساخته می‌شوند، بنابراین بیمارستان فردیس از اعتبارات استانی بی‌بهره است.

بیمارستان فردیس ردیف اعتبار ملی ندارد و از محل ارزش‌افزوده، اعتبارات دخانیات، کرونا و … به ساخت این بیمارستان کمک می‌شود وی تصریح کرد: بیمارستان فردیس ردیف اعتبار ملی ندارد و از محل ارزش‌افزوده، اعتبارات دخانیات، کرونا و … به ساخت این بیمارستان کمک می‌شود، چراکه مقرر شده بود از اعتبارات اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی یا اعتبارات سایر منابع احداث شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با اشاره به مهم‌ترین دلیل طولانی شدن ساخت بیمارستان فردیس خاطرنشان کرد: کارفرما که دانشگاه علوم پزشکی است در حین کار مساحت و تعداد تخت‌های بیمارستان را افزایش داده است.

وی بیان کرد: بر این اساس پروژه با افزایش نرخ ارز و تورم مواجه شد که اگر این اتفاقات رخ نداده بود شاید این بیمارستان در زمان مقرر ساخته می‌شد.

عربشاهی با اشاره به دیگر دلایل به اتمام نرسیدن این پروژه گفت: برنامه طبق زمان‌بندی و طرح مصوب اجرا نشده است، همچنین بسیاری از اعتبارات از سایر منابع مانند درآمد اختصاصی دانشگاه یا طرح ردیف بودجه عمومی تخصیص نیافته است.

وی متذکر شد: با وجود اینکه هر سال اعتبارات خوبی به ساخت این بیمارستان اختصاص داده می‌شد اما دلایل یاد شده باعث شد این پروژه به اتمام نرسد.

اتمام بیمارستان فردیس نیازمند ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار

مهران لک، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پروژه ساخت بیمارستان فردیس از سال ۹۵ آغاز و مقرر شد در سال ۹۸ به پایان برسد.

وی با بیان اینکه ساخت پروژه منوط به اختصاص بودجه است، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۵۲ درصد بودجه لازم پرداخت شده و پیشرفت پروژه ۷۰ درصد است، یعنی ما ۲۰ درصد از میزان بودجه دریافتی جلوتر هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: بخشی از بودجه برای احداث اسکلت بیمارستان طی سال ۹۵ و ۹۶ از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری و ابلاغیه وزارت بهداشت پرداخت شد که ۱۳ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه این بودجه برای احداث اسکلت بیمارستان فردیس پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در این دو سال پروژه به پایان نرسید و قرارداد اول تمام شده و قرارداد دوم بسته شده است.

لک ادامه داد: برای عملیات احداث مجدد و به پایان رسیدن پروژه در سال ۹۷ و ۹۸ مبلغ ۵۷ میلیارد تومان بودجه از محل مصوبات سفر رئیس جمهور، ابلاغیه وزارت بهداشت و درآمد دانشگاه علوم پزشکی البرز اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۷ و ۹۸ ساخت اسکلت بیمارستان به اتمام رسید، گفت: در سال ۹۹ قرارداد جدید منعقد و ۷۶ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات ابلاغیه وزارت بهداشت و صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار کرد: در کل ۵۰ درصد اعتبار لازم برای احداث این پروژه اختصاص داده شده و پیشرفت پروژه ۷۰ درصد است.

وی با بیان اینکه پروژه فعال بوده و روند ساخت به سرعت انجام می‌شود، تصریح کرد: قراردادهایی برای تجهیزات چهارگانه داریم که حدود ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و در صورت تأمین این بودجه تجهیزات لازم خریداری می‌شود.

اگر اعتبارات مورد نیاز این پروژه تأمین شود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ساخت این پروژه به اتمام می‌رسد لک ادامه داد: اگر اعتبارات مورد نیاز این پروژه تأمین شود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری ساخت این پروژه به اتمام می‌رسد و خرداد سال آینده با خرید تجهیزات پزشکی و تخت این بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: به اتمام رساندن این پروژه نیازمند ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که طولانی شدن روند ساخت این پروژه به دلیل توسعه بیمارستان و افزودن تعداد تخت‌ها بوده است؟ گفت: این بیمارستان ابتدا ۱۶۰ تخته بود که به دلیل جمعیت ۷۰۰ هزار نفر فردیس ۲۶۰ تخته می‌شود، چراکه این شهر با این جمعیت، حتی یک تخت خصوصی یا دولتی ندارد.

وی تصریح کرد: در این بیمارستان چهار تخصص اصلی کودکان، زنان و زایمان، داخلی و جراحی پیش بینی شده است.

لک با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز نه تنها کوتاهی نکرده بلکه پیگیر پایان این پروژه است، متذکر شد: گزارشات روزانه، پیشرفت و روند ساخت دائم رصد می‌شود و پیمانکار ملزم شده است تا کار را با سرعت پیش ببرد.

از استاندار اصرار، از رئیس علوم پزشکی انکار

در حالی که استاندار البرز در آخرین سرکشی از بیمارستان فردیس وعده افتتاح قریب‌الوقوع این بیمارستان را داده و گفته بود: «مقرر شد که بیمارستان فردیس تا پایان سال به سرانجام برسد» اما رئیس علوم پزشکی استان البرز وعده دیگر می‌دهد و می‌گوید: «تا پایان سال ۹۹ ساخت فضای فیزیکی انجام خواهد شد و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد».

فردیس شهرستانی محروم میان ۲ کلان‌شهر

فردیس شهرستان محرومی است که به دلیل قرار گرفتن بین دو کلان‌شهر تهران و کرج توجه خاصی به آن نمی‌شود؛ به ویژه اینکه غالب جمعیت این شهرستان مهاجر و از طبقه ضعیف جامعه هستند و با مشکلاتی مانند بیکاری و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند که نبود امکانات بهداشتی مشکلات آنها را دوچندان کرده است.

طولانی شدن ساخت تنها بیمارستان فردیس نیز باعث شده است تا ساکنان پرجمعیت‌ترین شهرستان تابعه استان البرز برای کوچک‌ترین نیازهای بیمارستانی مجبور به یک مسافرت ناخواسته به کرج یا تهران باشند.

امید است مسئولان با درک صحیح از شرایط موجود اقدامی جهادی برای اتمام این بیمارستان به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های شهرستان فردیس کنند.

کد خبر 5135987

منبع: مهر

کلیدواژه: رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز فردیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز مصوبات دولت ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیراز شهرکرد شهرستان کرج مشهد اردبیل همدان زلزله مجلس شورای اسلامی عکس استانها ساخت بیمارستان فردیس ساخت این بیمارستان طولانی شدن ساخت سفر رئیس جمهور میلیارد تومان تا پایان سال برنامه ریزی پرداخت شد مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران با اشاره به اینکه ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی شروع شد، گفت: ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی از ۴۰ هزار واحد هدف گذاری شده در مرحله نقشه برداری است و تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران  با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی  ساخت مسکن اقتصادی از  دو سال گذشته  آغاز شده است  گفت: در ساخت این پروژه از تکنولوژی های نوین و هوشمندسازی  استفاده کرده ایم و بازار هدف این پروژه مشخص و مصرف کننده نهایی است .

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت مردم و زیرساخت های قانونی در حال ساخت است، بیان کرد: طبق هدف گذاری انجام شده برای افراد و زوجهای جوان  متراژ های کوچک هدف گذاری شده و برای خانواده های بزرگ و دارای فرزند متراژهای  متوسط و بزرگ  بین ۷۵ تا ۹۰ متردر نظر گرفته شده است  .

باقرپور با بیان اینکه  ارزان سازی را در کنار ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار داده ایم گفت:  ساخت پروژه های مسکن اقتصادی در قالب یک شهرک هوشمند اقتصادی طراحی شده است به طوری که هزینه زمین در این پروژه ها صفر در نظر گرفته شده و با توجه به طراحی این شهرک که به صورت مجتمع اقامتی و تجاری است از طریق الحاقات زمین هزینه برای متقاضیان صفر شده است.

هدف گذاری ۴۰ هزار  واحدی برای مسکن اقتصادی

طراح مسکن اقتصادی اظهار کرد:این طرح در بخش تعاون و با مشارکت مردم ساخته می شود و متقاضی تنها قیمت تمام شده ساخت را می پردازد.

باقرپور بیان کرد: زمین برای این طرح تامین و نقشه برداری های آن رو به اتمام است و از ۴۰ هزار واحد مسکن اقتصادی که هدف گذاری شده بود، ساخت دو هزار و۵۰۰ واحد و عملیات خاکبرداری ۶۵۰ هزار متر مکعب تا دو هفته آینده آغاز می شود.

وی توضیح داد:  کانال های تاسیساتی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم و طبق توافقی که با اتحادیه تعاونی های دانش بنیان انجام شده از تمامی محصولات دانش بنیان داخلی در این طرح استفاده خواهد شد و استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی برای این پروژه پیش بینی کرده ایم.

او گفت: در مسکن اقتصادی سعی کرده ایم از تحریم ها دور باشیم و از تمامی امکانات و محصولات تولید داخل استفاده شده و به نوعی ارزبری از کشور نداشته باشیم.

طراح مسکن اقتصادی توضیح داد: در این طرح سوداگری را کنترل کرده و هر کد ملی تنها از یک واحد می تواند استفاده کند و برای جلوگیری از سوداگری در بازار اجاره در صورتی که فرد قصد اجاره و یا فروش واحد خود را داشته باشد باید از شیوه اجاره داری حرفه ای  استفاده کند.

قیمت زمین در مسکن اقتصادی صفر شد

وی با بیان اینکه در این طرح قیمت زمین را حذف کردیم و قیمت واحدی که  با تمامی امکانات به متقاضی تحویل داده می شود حدود متری ۳۰ میلیون تومان است گفت: متقاضی بعد از تحویل هیچ هزینه دیگری ندارد چراکه واحد با امکانات کامل تحویل داده می شود.

مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

وی با بیان اینکه مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست و این طرح در زیر ساخت های مردمی و زیر ساخت های قانونی در حال ساخت است، گفت: اخیرا طرح هایی از سوی برخی از دستگاه ها به اسم مسکن اقتصادی مطرح شده است که باید بگویم این طرح توسط اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران و در قالب مشارکت های مردمی و تعاونی ها ساخته می شود و کسی نباید این عنوان را به نام خود مصادره کند.

وی افزود: طبق هدف گذاری های انجام شده ساخت مسکن اقتصادی در قالب ۴۰ هزار واحد اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب