Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:42:23 GMT

چند روش خانگی برای کاهش خشکی پوست

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۱۰۶۳

چند روش خانگی برای کاهش خشکی پوست

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روش‌های خانگی مختلفی برای رفع خشکی پوست وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از روغن‌های گیاهی و دنبال کردن رژیم‌های غذایی سالم و حاوی خوراکی‌های مفید برای سلامت پوست اشاره کرد.

در ادامه چند توصیه به نقل از سایت "ان‌دی‌تی‌وی" برای رفع عارضه خشکی پوست پیشنهاد شده است:

۱) تاثیر استفاده موضعی از روغن‌های گیاهی برای رفع خشکی پوست شگفت آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت بروز خشکی شدید پوست می‌توانید روغن‌های گیاهی مانند روغن کنجد، نارگیل، ذرت یا آفتابگردان را روی پوست خود بمالید.

۲) همچنین گنجاندن برخی مواد غذایی در برنامه تغذیه برای رفع خشکی پوست موثر است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- سیب‌زمینی شیرین حاوی ویتامین A است که برای ترمیم پوست ضروری است و نیز بتاکاروتن که به محافظت از پوست در برابر سرما و مشکلات زمستانی کمک می‌کند و خشکی پوست را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

نگاهی به مزاج طعم‌های مختلف و اثرات آن بر افراد

- مغز‌ها و دانه‌ها دارای آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسید‌های چرب ضروری هستند که نقشی اساسی در تغذیه و رفع کمبود‌های ریزمغذی‌ها در بدن دارند. مصرف آجیل به جلوگیری و ترمیم آسیب سلول‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کرده و روند ترمیم و بازسازی سلول‌های پوستی را تسریع می‌کند. بعد از اضافه کردن این موارد به رژیم روزانه به تدریج متوجه خواهید شد که از خشکی پوست تان کاسته شده است. مصرف فقط یک مشت در روز از آجیل‌ها و دانه‌ها کافی است. بادام، گردو و تخمه آفتابگردان در لیست موارد سرشار از ویتامین‌ها قرار دارند و مصرف آن‌ها توصیه می‌شود.

- اسفناج نیز حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن و ویتامین E است که سازگار با پوست هستند. ویتامین A و C موجود در این سبزیجات برگدار، روند ترمیم پوست را آغاز کرده و از آن حفاظت می‌کنند.

- آووکادو دارای بافت کَره‌ای و رایحه‌ای است که آن را بسیار مورد توجه مردم قرار داده و خواص قابل توجه و مفیدی برای پوست دارد. آووکادو که منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها، بتاکاروتن، فولات، اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین C و E است، می‌تواند در زمستان این دوز اضافی از مواد مغذی را به پوست شما بدهد و خشکی را از بین ببرد. آووکادو غنی از مواد مغذی است و در بین مردم به عنوان "کَره طبیعت" شناخته می‌شود.

- اسید‌های چرب ضروری برای سلامت پوست و مو معجزه می‌کنند. ماهی یکی از غنی‌ترین منابع امگا ۳ است. اگر قصد دارید ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، طبخ آن را به روش سالم بخارپز انجام داده و از بیش از حد سرخ کردن آن خودداری کنید. مصرف ماهی همچنین به مقابله با التهاب کمک می‌کند. برخی از بهترین گزینه‌های شما در این فصل شامل ماهی قزل آلا و ساردین است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکی پوست زیبایی پوست خشکی پوست برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق بیش از ٤٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند و با مصرف بهینه برق می‌توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح سراسری «باانرژی» از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا می‌شود، افزود: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره‌مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١٥ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه سال گذشته ٤٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش طرح‌های تشویقی، پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند و با استقبال مردم از پویش با انرژی، ناترازی در صنعت برق به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه‌ریزی شده است تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه