Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:15:40 GMT

حلوای قرمز و سفید + طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۱۳۹۱

حلوای قرمز و سفید + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حلوا دسری خوش‌طعم است که به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود. بی شک شما حلوای دورنگ را دیده و شاید هم خود آن را درست کرده باشید، اما این بار حلوای دورنگ ما، با دو رنگ متفاوت تهیه شده است؛ قرمز و سفید. برای آشنایی با روش پخت و مواد اولیه‌ی این دسر خوشمزه، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

طرز تهیه کاسرول لوبیا سبز با مرغ؛ یک پیشنهاد خوشمزه و متفاوت

مواد لازم برای طبقه‌ی سفید:
آب: دو و نیم پیمانه

شکر: نصف پیمانه

آرد سمولینا: نصف پیمانه

مواد لازم برای طبقه‌ی قرمز:
آب: دو و نیم پیمانه

شکر: نصف پیمانه

آرد سمولینا: نصف پیمانه

رنگ قرمز خوراکی: یک چهارم قاشق چایخوری

گلاب: یک قاشق چایخوری

پودر نارگیل برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه طبقه‌ی سفید رنگ:
ابتدا آب و شکر را در ظرفی ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم تا شکر، کاملا در آب حل شده و به درجه‌ی جوش، برسد.

آرد را کم کم به مخلوط آب و شکر افزوده و با یک قاشق چوبی هم می‌زنیم تا به غلظتی مانند فرنی غلیظ، برسد. ظرف پیرکسی را انتخاب می‌کنیم. مواد را داخل آن ریخته و با کمک قاشق چوبی، سطح آن را صاف می‌کنیم. چند دقیقه اجازه می‌دهیم تا حباب‌های احتمالی داخل حلوا، خارج شود سپس آن را به مدت دو الی سه ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

طرز تهیه‌ی طبقه‌ی قرمز رنگ:
آب، رنگ خوراکی قرمز، گلاب و شکر را داخل ظرفی ریخته و مانند قبل، آن را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. وقتی به نقطه‌ی جوش رسید، آرد را کم کم افزوده و با کمک قاشق چوبی هم می‌زنیم تا مانند فرنی غلیظ شود.

ظرف پیرکس را از یخچال خارج کرده و حلوای قرمز را روی حلوای سفید می‌ریزیم. با کمک یک قاشق، سطح آن را کاملا صاف می‌کنیم.

ظرف را به مدت سه تا چهار ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم. حلوا را از یخچال خارج کرده روی سطح آن پودر نارگیل می‌پاشیم. سپس آن را به دلخواه برش زده و در ظرفی مناسب برای سرو، قرار می‌دهیم.

منبع: کافه مد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی ایرانی آشپزی خانگی قرار می دهیم نصف پیمانه طرز تهیه ی قرمز طبقه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • ۲ خط قرمز در صداوسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • ۲ خط قرمز در صدا وسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود