Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی‌رغم تاکید مکرر مقام‌های سیاسی و تحلیلگران بین‌المللی مختلف درباره لزوم بازگشت آمریکا به برجام، واشنگتن بار دیگر درخواست نابجای خود مبنی بر اینکه ایران ابتدا باید به توافق هسته‌ای بازگردد، تکرار کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره ضرب‌الاجل ایران برای کاهش بیشتر محدودیت‌های برجامی، گفت: «البته که ما از تهدید ایران برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و همچنین دیگر اقدامات بازرسی ذیل توافق سال ۲۰۱۵، آگاه هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، پرایس طی نشست خبری روزانه با اشاره به دیگر اقدامات ایران از جمله افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم، اظهار داشت: «خبر خوب این است که تمام این گام‌ها، برگشت‌پذیر هستند و مسیر برای دیپلماسی [با ایران] همچنان باز است».

وی ادامه داد: «ما و متحدانمان تاکید کرده‌ایم که ایران باید این گام‌ها را به عقب برگرداند و از برداشتن گام‌های بیشتر که بر تعهداتش به آژانس اتمی اثر می‌گذارد، اجتناب کند... ایران باید همکاری کامل و به موقعی با آژانس اتمی داشته باشد».

این مقام آمریکایی با تکرار زیاده‌خواهی اخیر واشنگتن درباره برجام، گفت: «پیشنهاد ما هنوز روی میز است، اینکه اگر ایران پایبندی کامل به توافق را از سر بگیرد، ما هم همین کار را خواهیم کرد. همانطور که قبلا شنیده‌اید، این توافق برای ما، کف [سیاست‌های بایدن] است، نه سقف آن و ما می‌خواهیم ورای توافق ۲۰۱۵ برویم».

پرایس ادامه داد: «می‌خواهیم آن را تقویت و تمدید کرده و با توافق‌های متعاقب برای رسیدگی به دیگر حوزه‌های نگرانی درخصوص روابط با ایران، از جمله برنامه موشکی بالستیک ایران، آن را گسترش دهیم».

آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد. ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشورهای اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد.

۲۳ فوریه (پنجم اسفند ماه) زمان اجرای بند ششم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و توقف نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خواهد بود و تاکنون تحولی در اجرای تعهدات طرف‌های برجامی و لغو تحریم‌ها مشاهده نشده است.

پیش از این اظهارات پرایس، «جاناتان پاور» تحلیلگر امور سیاست خارجی در اروپا طی یادداشتی با تاکید بر لزوم احیای برجام توسط آمریکا، گفت رئیس‌جمهور این کشور نباید درباره بازگشت به برجام، دو پهلو رفتار کند

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال

سرهنگ  پیمان کرمی  از ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال خبر داد و اظهار کرد: این بار ترافیکی در خط جنوبی آزادراه تهران - شمال از محدوده تونل‌ ١٦ انتهای تونل البرز سنگین است.

وی اضافه کرد: اکنون ترافیک در جاده کرج - چالوس از میدان امیرکبیر کرج تا شهرستانک روان است.

کرمی گفت : ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان‌سازی در جاده های استان مستقر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است