Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در کارگاه آموزشی تربیت مبلغ مکتب انقلاب اسلامی، تاکید کرد: انقلابی گری و انقلابی بودن در ادبیات معاصر ما معنایی داشته که انقلابی مسلمان بودن با برخی از آن معانی سازگاری ندارد و به این مورد وقتی وارد حیطه کار تبلیغ انقلاب اسلامی می‌شویم باید توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هیچکدام از سه الی چهار انقلاب مشهور دنیا مثل انقلاب فرانسه، انقلاب صنعتی انگلیس، انقلاب روسیه، انقلاب چین و… که ما به نوعی ادبیات انقلابی گری را از آنها قرض می‌گیریم، به مفهوم واقعی با انقلاب ما قابل مقایسه نیستند و اشتباه از آنجایی پیدا می‌شود که ما خیال می‌کنیم در بسیاری اوقات باید همان کاری که آنها انجام داده‌اند را انجام دهیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: خلق را تقلیدشان بر باد داد این تقلید از تمدن آنها در انقلابی گری هم اتفاق افتاده و ما خیلی وقت‌ها به اسم انقلابی گری رفتارهایی می‌کنیم که واقعاً با ماهیت انقلاب اسلامی ما سازگار نیست.

وی با تاکید بر اینکه دلیل اصرار آیت الله شهید مطهری در آغاز انقلاب بر آنکه "ماهیت این انقلاب اسلامی است" به دلیل واضح نبودن این ماهیت در ابتدای انقلاب و این بود که همه گروه‌ها حتی حزب توده هم در انقلاب شرکت داشتند، گفت: آن روز اصرار شهید مطهری به خاطر این بود که جهت گیری را اشتباه نگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: به اسم انقلابی گری خیلی کارها را گردن جوانان ما می‌گذارند در حالی که هر کار انقلابی به حسب ماهیت انقلاب اسلامی، مورد تأیید نیست لذا همه کسانی که قصد دارند مبلغ انقلاب اسلامی باشند باید این نکته را مد نظر قرار دهند که ابتدا ماهیت این انقلاب را دریافت کرده و سپس بدانند هر چیزی که با آن ماهیت سازگار نیست، نه انقلابی‌گری محسوب می‌شود، نه به کار ما می‌آید.

امام جمعه شیراز موضوع اول را شناسایی درست اسلام نابی که امام راحل تعبیر و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فرمودند دانست و گفت: به نظر بنده ظلم بزرگی به این انقلاب می‌شود. ما عقیده داریم رهبر انقلاب، ولی فقیه است یعنی فقاهت عنصر اصلی در صلاحیت برای رهبری است، اما خیلی از ما که انقلابی گری را ترویج می‌کنیم و دم از انقلابی گری می زنیم از فقه سر در نمی‌آوریم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: این مشکل حوزه‌های ماست که نتوانست فقه را در جایگاهی قرار دهد که بتواند فلسفه عملی حکومت اسلامی باشد. این تعابیر متعلق به امام و رهبر است و باید این مسائل را حل کنیم وگرنه در ادامه مسیر به مشکل می‌خوریم؛ چون کارها مدام به سمت تخصصی شدن می‌رود.

او با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز دیگر از نظام سازی عبور می‌کنیم و به سمت دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی پیش می‌رویم، گفت: در این مسیر کارها خیلی ریز و تخصصی می‌شود و از طرفی می‌خواهد روح انقلابی هم در کار دمیده شود و اگر دقیق متوجه ابعاد مسائل نباشیم، نمی‌توانیم ادامه دهنده مسیری باشیم که مدنظر ولی فقیه است.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه نکته اول شناخت دقیق ماهیت انقلاب اسلامی و تعریف عمل انقلابی و تبلیغ آن بر اساس ماهیت اسلامی است، گفت: موضوع دیگری که باید مدنظر قرار دهیم اینست که گاهی اوقات افراد و جایگاه آنها ممکن است رهزن ما باشند نسبت به اینکه حق را درست نتوانیم تشخیص دهیم.

او با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) در مواجهه ایشان با برخی افراد در جنگل جمل، با این مضمون که "اشتباه شما از اینجاست که می‌خواهید حق را با افراد سنجش کنید در حالی که افراد را باید با حق سنجید، تاکید کرد: میراث بسیار مهم و ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: این انقلاب اولاً ماهیتش اسلامی است و ثانیاً در شکل اجرا و عمل بر مبنای ولایت شکل گرفته و پایه اجرایی کردن دین ولایت است. او ادامه داد: ولایت مبنای اجرای دین بوده و میراث امام خمینی برای ما همین است؛ حال اگر به اسم حضرت امام خمینی (ره) کسی بحث ولایت را زیر سوال ببرد این اشتباه است. امام فرمود حفظ نظام از حفظ جان واجب تر است. در نظام ولایی بحث سر اینست که "هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است".

تندروی انقلابی‌ها موجب گمراهی در تشخیص می‌شود

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه اگر امروز ندانید ولی امر و حجت بر تو کیست، حتی اگر دیروز هم خوب می‌دانستید، کافی نیست، این مسئله را دوگانه ندانست و گفت: این ذهنیت نباید به گونه‌ای ایجاد شود که بگوییم یک طرف رهبر قبلی و در طرف مقابل رهبر بعدی قرار دارد، چهل سال است عده‌ای تلاش می‌کنند این حالت دو قطبی ایجاد شود اما چون حرف غیرمنطقی و غیر واقعی زده‌اند قبول نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مسیر انقلاب اسلامی یکی و ولایت هم یک مفهوم مستمر است و اگر کسی غیر از این بگوید به انقلاب لطمه می‌زند، گفت: احترام امام راحل واجب است و مقام معظم رهبری فرموده‌اند این انقلاب بدون نام حضرت امام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست هر کس احترام نکند اشتباه کرده است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: اگر کسی بخواهد به بهانه ولایتی که تمام شده، ولی حی را تضعیف کند، چون ولایت امر مربوط به امام حی زنده است، باید متوجه باشد با مقاومت سرسختانه ای مواجه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: این روزها عده‌ای فضا را شلوغ می‌کنند چون در شلوغی تشخیص حق و باطل سخت است؛ امروز باید فضا آرام باشد تا جهت حق و باطل را کاملاً تشخیص دهیم از عزیزان انقلابی خواهش می‌کنیم که تند نروید وقتی تند می روید موجی که ایجاد می‌شود بسیاری را در تشخیص گمراه می‌کند در حالی که باید فضای ذهنی را آرام قرار دهید تا طرف حق و باطل را تشخیص دهد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: گاهی فتنه همین گونه آغاز می‌شود. گاهی باید جا خالی داد و تن به یک بحثی که به چالش اجتماعی می‌شود نداد. جا خالی دادن در فنون تبلیغی شما باید باشد.

تبلیغ غیر از دانستن حق روش خاصی هم لازم دارد

او با بیان اینکه روش تبلیغ بسیار مهم است، گفت: تبلیغ غیر از دانستن حق، روش خاصی هم می‌خواهد. بعضی وقت‌ها حرف را اگر یک عمامه سر بزند یک نتیجه دارد و همین حرف را اگر یک دانشگاهی بزند نتیجه دیگری در پی خواهد داشت. با یک روش کار انقلاب جهانی را نمی‌شود جلو برد؛ روی روش‌ها باید کار و تأثیر گذارترین را انتخاب کرد؛ در بحث روش‌های تبلیغ هم باید مفصل کار کنید.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: پس باید ماهیت انقلاب اسلامی را بشناسیم، جهت گیری را متناسب با ولایت و مطیع ولایت انتخاب کرد و روش شناسی مناسب پیشبرد کار خود را هم داشت.

او گفت: همه این موارد را اگر بخواهیم در بیان قرآنی بگوییم و ببینیم بالاخره چه باید داشته باشیم که مبلغ اسلامی شویم، در همان آیه شریفه ۱۰ سوره‌ی فاطر آمده است؛ اینکه یک دانشی متناسب با آن و یک عمل متناسب با آن می‌خواهیم و این دو مورد یعنی دانش نظری و مهارت‌های عملی را باید در زمینه تبلیغ با هم ایجاد کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کسب مهارت برای تبلیغ انقلاب اسلامی تنها به سر کلاس نشستن نیست، گفت: مهارت در جمع بودن، القا کردن، با دیگران در تماس بودن و سایر مهارت‌ها با صرف حفظ کردن به دست نمی‌آید بنابراین در زمینه تربیت مبلغ چه در فضای مجازی چه حقیقی، باید کارورزی هم داشته باشیم تا دانش را با این کارورزی‌ها به مهارت اجرایی و عملی تبدیل کرده و کار را پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه طی ۴۲ سال گذشته واقعاً رشد کرده و توانمندی‌های ویژه‌ای کسب کرده‌ایم، گفت: دشمن به دو چیز می‌نازد، اول تفوق اقتصادی و دوم تفوق تبلیغی؛ اگر ما اثبات کنیم که نیروهای لشکر پیامبر اعظم (ص) این دو مورد را فتح می‌کنند، مسئله به نحوی خوبی پایان می‌یابد و به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

کد خبر 5149864

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری لطف الله دژکام انقلاب اسلامی ایران مبلغان دینی ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا شهرکرد کرمانشاه شیراز شهرستان کرج زلزله مشهد اردبیل همدان گرگان عکس استانها ماهیت انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه امام جمعه شیراز انقلابی گری امام خمینی الله دژکام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد