Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@16:11:20 GMT

وجود ۳۸۳ موقوفه در خوشاب

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۲۲۶۴

وجود ۳۸۳ موقوفه در خوشاب

امان الله خدمتگزار فرماندار خوشاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به وجود ۳۸۳ موقوفه در خوشاب گفت: در حال حاضر ۳۸۳ موقوفه در ۴۳ روستای خوشاب و ۶ بقعه متبرکه در کل شهرستان وجود دارد.

او افزود: این موقوفات را مردم در این چند سال وقف کردند که فعلا برخی دست مستاجران است که ظرفیت درآمدزایی خوبی هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار خوشاب ادامه داد: بقعه های متبرکه امامزادگان روستاهای نوده انقلاب، طالبی، بابالنگر، چاهک، درفک و کاهان با ظرفیت بالای فرهنگی می‌توانند در کنار کانون اصلی ترویج اسلام بعنوان مکان‌هایی زیارتی و سیاحتی  خوشاب معرفی شوند.

خدمتگزار بیان کرد: در حال حاضر بخشی از این موقوفات درآمدزایی دارند و برخی دیگر ظرفیت درآمدزایی بالایی دارند که نیازمند نظارت و رسیدگی بیشتر هستند.

او تصریح کرد: در جلسه ایی که با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی داشتیم عنوان شد که یکی از دلایل کم توجهی به این بخش، نبود نمایندگی اداره اقاف و امور خیریه خوشاب بعد از ۱۱سال باشد.

فرماندار خوشاب تاکید کرد: با توجه به همراهی امام جمعه شهرستان، اگر از محل درآمد‌های موجود موقوفات چارچوبی برای نظام بخشیدن و نظارت بهتر اندیشیده شود که فردی عهده دار این مهم باشد، درآمدزایی بهتری خواهیم داشت.

خدمتگزار اظهار کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته و موافقت مدیرکل اوقاف وامورخیریه سه دستگاه امام جمعه، فرماندار و اوقاف و امور خیریه سبزوار در سه بخش شهرستان، هر بخش یک امین موقوفه انتخاب شود.

او افزود: امین‌های موقوفه‌های هر بخش زیر نظر اداره اوقاف سبزوار به وضعیت موقوفه‌های شهرستان رسیدگی کنند و از محل درآمد‌های این موقوفات هزینه‌های جاری هم تامین شوند.

فرماندار خوشاب ادامه داد: این یک اقدام مثبت به منظور سر و سامان دادن به موقوفه‌ها در شهرستان خواهد بود تا در ادامه کار با جدیت بیشتر دنبال بشود.

خدمتگزار بیان کرد: انصافا در  خوشاب واقفین و خیرین پای کار هستند و موقوفه‌های خوبی هم وقف شده، بطور مثال ۶۰۰ هکتار زمین در روستای دهنه شور وقف ترویج فرهنگ اسلامی و نهج البلاغه شده است.

او تصریح کرد: همچنین در روستای شم آباد ۶۰ هکتار زمین کشاورزی به همراه ۵۰ ساعت آب چاه عمیق و قنات وقف فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان شده است.

فرماندار خوشاب تاکید کرد: در بین باغداران و پسته کاران  سطح شهرستان بدعتی خوب گذاشته شده است که هر باغدار از میان درختان خود چندین اصله درخت را وقف امور خیریه کرده است.

انتهای پیام//ع. ظ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درآمدزایی موقوفات فرماندار خوشاب امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است

انتشار بوی نامطبوع و آزار دهنده از ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه در محدوده شهر‌های بندرترکمن و سیجوال و ده‌ها روستای مناطق غرب استان گلستان، موجب نگرانی شهروندان و ساکنین این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو از ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت)، انتشار بوی نامطبوع و آزاردهنده در حوالی شهرستان بندر ترکمن در غرب گلستان زمینه ساز ایجاد نگرانی بین اهالی منطقه شد.

در زمان تنظیم این خبر (۲ بامداد) شدت این بوی آزاردهنده در سطح شهر‌های سیجوال و بندر ترکمن و ده‌ها روستای منطقه رو به افزایش است.

نورمحمد جعفری، فرماندار شهرستان بندر ترکمن بامداد جمعه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده همه دستگاه‌های متولی و خدمات رسان و انتظامی در حال آماده باش هستند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی و میدانی شرکت گاز در حال رصد و پایش خطوط انتقال گاز منطقه هستند، ولی تاکنون موردی خاصی حاصل نشده است.

جعفری ادامه داد: تمامی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی و cng پایش شده است، ولی مشکلی مشاهده نشد.

فرماندار بندر ترکمن گفت: بنا به گزارشات واصله از برخی مناطق روستایی شدت انتشار گاز در این مناطق کاهش یافته است لیکن برای اظهار نظر رسمی در این خصوص نیاز به مستندات و نظرات کارشناسی داریم.

شهرستان بندرترکمن با دارا بودن دو شهر و حدود ۳۵ روستا حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۳۵ کیلومتری غرب شهرستان گرگان واقع شده است

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا