Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان آئین تحلیف ۳۲ کارآموز مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در لرستان با حضور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در خرم‌آباد برگزار شد.

آیین تحلیف ۳۲ کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه در لرستان، ۲۹ بهمن‌ماه با حضور بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه کشور و جمعی از مسئولان قضایی لرستان در خرم‌آباد برگزار شد و ۳۲ وکیل پایه یک دادگستری به جرگه وکلای استان لرستان اضافه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بهاری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در این مراسم با تسلیت درگذشت دکتر الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: مرحوم الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تا مدارج عالی پیش رفتند و در قامت رئیس ‌کمیسیون قضایی مجلس، نماینده ارزشمندی برای حقوقدانان بود.

وی با اشاره به اینکه طبق تفاهم‌نامه خوبی که با تأمین اجتماعی منعقد شد سقف حق بیمه‌ای که وکیل می‌تواند پرداخت کند، چهار برابر حقوق است و وکلا می‌توانند میزان حق بیمه را پرداخت کند، ادامه داد: وکیلی که به دنبال رضایت خدا و حل مشکل مردم است، خدا به زندگی او برکت می‌دهد و چنین وکیلی نباید هیچ‌گونه نگرانی معیشتی داشته باشد.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، بیش از ۱۰ مرکز وکلا در استان‌هایی چون اصفهان، تبریز، مشهد، خوزستان، قم و مازندران دارای ساختمان مستقل هستند، اظهار کرد: کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در لرستان که امروز به وکالت می‌رسند، کلمه به کلمه سوگندنامه را بخوانند و به واژه این متن فکر کنند و هنر یک وکیل عمل به متن سوگندنامه وکالت است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه کسانی که توانایی عمل به سوگندنامه وکالت را ندارند، از همان ابتدای راه پیاده شوند، وکالت را بال دوم فرشته عدالت توصیف کرد و افزود: همان سختی‌ها، الزامات و دقت‌ها که در قضاوت وجود دارد، در وکالت نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر کس به دنبال کسب‌وکار آمده است اشتباه می‌کند، چراکه وکالت کاسبی نیست، بلکه تلاش برای احقاق حق و حقیقت است، تصریح کرد: وکیل سالم وکیلی با که اول پرونده را قضاوت کند، اگر در قضاوت طرف صاحب حق بود تا پای جان از حق دفاع کند و اگر حق با او نبود او را متوجه کند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه هدف خود به لرستان را تعامل بیشتر با دستگاه قضایی لرستان و تشکر از هیئت‌مدیره وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان لرستان دانست و اضافه کرد: اداره امور کارآموزان وکالت کار سختی است. کارآموزان وکالت باید کمک‌کار هیئت‌مدیره وکلا باشند چراکه این مرکز، خانه مشترک تمام وکلا و کارشناسان قوه قضائیه است.

بهادری با اشاره به ثبت‌نام کم‌سابقه در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه در کشور، بیان کرد: ۱۰۷ هزار نفر در آزمون وکالت شرکت کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

مهرداد سبزواری، رئیس هیئت‌مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه وکالت شغل و حرفه‌ بسیار حساس است، تصریح کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای نخستین لازمه و پیش مقدمه کار وکالت است.

وی با بیان اینکه یک وکیل باید از آموزش غافل نشود و از لحاظ علمی خود را به جدیدترین آموزش‌ها مجهز کند، افزود: تلاش مجموعه دستگاه قضایی باید حفظ شأن و جایگاه وکلا باشد.

سبزواری با ذکر این مطلب که این یک واقعیت است که هیچ وکیلی رایگان کار نمی‌کند و اگر این مورد دیده شود، بسیار اشتباه است، خاطرنشان کرد: لرستان همواره با فقر اقتصادی روبروست و در اکثر موارد حق وکاله پرداخت نمی‌شود، لذا می‌طلبد که بیشتر مورد توجه مرکز وکلای قوه قضائیه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دستگاه قضایی مجلس شورای اسلامی الهیار ملکشاهی قوه قضائیه وکلا و کارشناسان قوه قضائیه مرکز وکلای قوه قضائیه قوه قضائیه در لرستان رئیس مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.
مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.
آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.
دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

بیشتربخوانید:برگزاری محفل انس با قرآن در شهرداری بندرعباس
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.
در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان