Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره؛ «عبدالملک العجری» عضو هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن به اظهارات روز گذشته مایکل آرون سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن مبنی بر ادامه فروش تسلیحات به رژیم سعودی واکنش نشان داد.

وی اعلام کرد: این اظهارات نشان می دهد که شرکت های اسلحه سازی غربی، محرک پنهان جنگها در منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العجری گفت: توقف جنگها در منطقه یعنی تهدید خزانه های شما و خشکیدن آن.

گفتنی است که روز گذشته، «مایکل آرون» سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن از ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد.

او به شبکه الجزیره گفت که عربستان سعودی هم‌پیمان انگلیس است و هر زمانی که نیاز به سلاح داشته باشد می‌تواند از انگلیس سلاح بخرد و سپس با اشاره به تصمیم دولت آمریکا برای توقف قراردادهای تسلیحاتی با عربستان سعودی و امارات مدعی شد که تصمیم توقف فروش سلاح به عربستان سعودی راه‌حل مناسبی برای بحران یمن نیست.

سفیر انگلیس در یمن در ادامه بدون اشاره به ادامه حملات ائتلاف سعودی در یمن و محاصره همه جانبه این کشور، گفت که «حوثی‌ها» باید اثبات کنند که به دنبال توقف جنگ هستند.

تأکید سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن بر عدم توقف فروش سلاح به عربستان سعودی در حالی است که گروههای حقوق بشری سال‌هاست در این کشور خواستار توقف اجرای قراردادهای تسلیحاتی با دولت سعودی به عنوان کشوری که دست به جنایات ضد بشری در یمن زده است، شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089604 برچسب‌ها عبدالملک العجری یمن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: یمن ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی انگلیس در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند