Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عسگریان روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: عمده این ترک خوردگی‌ها در خانه‌های قدیمی ایجاد شده و خسارت‌های وارده به شکل جزیی و موردی است.

به گفته وی علاوه بر شهر بیده مرکز بخش پادنای بزرگ، ترک خوردگی دیوار در روستاهای خفر، تُل محمد، دشت‌بال، دیلی و چند روستای دیگر گزارش شده و دیوار یک واحد دامی در روستای سرباز این خطه فروریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سمیرم با اشاره به وقوع پس لرزه‌های زلزله اخیر که کانون آن شهرستان سی‌سخت استان همجوار سمیرم است، تصریح کرد: از شب گذشته تا ساعت هفت بامداد، ۶ زلزله و پس لرزه منطقه پادنا و شهر سی سخت را لرزانده که آخرین آن در ساعت  ۶ و ۵۰ دقیقه صبح امروز ثبت شد.

عسگریان ادامه داد: این زلزله در مناطق دورتر از کانون زلزله همچون شهرهای کُمه، حنا و بخش‌هایی از شهر سمیرم نیز احساس شده که خوشبختانه در این مناطق خسارتی به دنبال نداشته است.

وی به استقرار سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در اورژانس بیده برای آماده باش وقوع پس لرزه‌های احتمالی خبر داد و گفت: گروه‌های‌های امداد و نجات منطقه جنوب استان اصفهان نیز از شب گذشته در پایگاه دولت قرین سمیرم مستقر شده‌اند.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه ارائه خدمات برق، گاز، آب و مخابرات در شهرستان با مشکلی روبرو نشده است، گفت: ۲۷ گروه ارزیاب خسارت برای ارزیابی وضعیت منطقه به روستاهای پادنای بزرگ اعزام شد.

بر همین اساس، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز لحظاتی قبل اعلام کرد: در چهار منطقه از بخش پادنا نیز ریزش کوه و مسدود شدن جاده‌ گزارش شده بود.

به گفته منصور شیشه فروش، بیشتر این ریزش‌ها در آخرین نقاط بخش پادنا یعنی مسیر دسترسی روستای خفر بوده که با حضور نیروهای راهداری این مسیرها نیز بازگشایی شدند.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران نیز که در سمیرم و مناطق زلزله زده پادنا و روستاهای این بخش از شامگاه چهارشنبه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

زمین لرزه سی‌سخت در شمال استان کهگیلویه وبویراحمد(۳۵ کیلومتری شهر بیده مرکز بخش پادنای بزرگ در جنوب سمیرم و استان اصفهان) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۳۰.۸۹ عرض شمالی و ۵۱.۵۷ طول شرقی ثبت شد.

شهرستان سمیرم در جوار دامنه های دنا و زاگرس میانی، با ۹۰  هزار نفر جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

برچسب‌ها سی سخت امداد رسانی سمیرم خسارت مالی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سی سخت امداد رسانی سمیرم سی سخت امداد رسانی سمیرم خسارت مالی زلزله اخبار کنکور بخش پادنا سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه ستاد بحران سمیرم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ نفر بر اثر غرق شدگی در منابع ذخیره آب این شهرستان جان خود را از دست داده اند .
منصور شیشه فروش همچنین در خصوص هجوم ملخ به مزارع استان هشدار داد و افزود: به همت جهاد کشاورزی ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سمیرم در مرز استان چهار محال و بختیاری برای جلوگیری از هجوم‌ملخ به مزارع سمیرم سم پاشی می شود.
شیشه فروش به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز در پی ورود سامانه جدید بارشی به استان اشاره کرد و افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی تمامی اداره های خدمت رسان در راستای جلوگیری از خسارت ناشی از سیل آماده باش هستند .
وی گفت: براین اساس مراکز خدمات رسان به خصوص شهرداری ها و راهداری ها موظفند در خصوص بازگشایی دهانه پل ها، تقویت سیل بندها، آزاد سازی تصرفات جهاد کشاورزی و حفاطت از قنات ها اقدام کنند.
شیشه فروش به خسارت سیل هفته گذشته در استان نیز اشاره کرد و افزود: در پی بارندگی های اخیر به تعدادی از منازل مسکونی در روستاهای پادنا خسارت وارد شد که از بعد از ارزیابی و تایید بنیاد مسکن، خسارت آنها پرداخت می شود .
مدیر بحران استانداری اصفهان از پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان در سال گذشته خبر داد و گفت : خسارت به کشاورزان تنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می شود که صندوق باید نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان سرعت ببخشد .
شهرستان سمیرم با شش شهر چهار بخش و ۱۲۰ روستا و ابادی در جنوب اصفهان واقع شده است

دیگر خبرها

  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان