Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: اقدامات خیرخواهانه در روستاها از آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت روستائیان و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در آیین تجلیل از خیران و ماندگاران فعال در عرصه روستاهای سراسر کشور با اهدای لوح تقدیر خیران بیان داشت: مطمئناً خیران در انجام کارهای خیر با موانعی هم مواجه شده‌اند، کارهای شما آنقدر بزرگ است که اجر واقعی آن در نزد خداوند محفوظ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی‌وند افزود: بعضا مسئولان نسبت به خیران و کارهای بزرگی که انجام داده‌اند کوتاهی‌هایی داشته‌اند که به ‌واسطه مشغله کاری است اما ارزش کار خیران را باید درک کرد.

استاندار کرمان به پهناوری استان اشاره داشت و گفت: مناطق محروم زیادی به ویژه در مناطق روستایی داریم، مردم این مناطق نیازمند کمک خیران هستند و این کمک‌ها ابعاد زیادی دارد.

وی ابراز داشت: اقدامات خیرخواهانه خیران در روستاها فقط کمک به روستاها نیست بلکه از اتفاقات و آسیب‌های بعدی نیز جلوگیری می‌کند که کوچکترین آن جلوگیری از مهاجرت روستاییان و فاصله گرفتن آنها از هویت واقعی خود و حاشیه‌نشین شدن است.

زینی‌وند افزود: ما اگر بتوانیم جوانان روستایی را در روستاها و خانه‌های آبا و اجدادی خودشان نگهداریم، این افراد می‌توانند انسان‌هایی بزرگ و تاثیرگذاری باشند، اما اگر ما مسئولان و شما خیران دست آنها را نگیریم، در گوشه شهرها تحقیر می‌شوند و ممکن است زندگی نسل‌های بعد از آنها تغییر کند.

استاندار کرمان گفت: کار خیران کار عادی نیست و در وجوه مختلف تاثیرگذار است و ساماندهی خیران در استان کرمان و ایجاد نهاد فراگیر باید انجام شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید همت کنند تا اقدامات و کارهای موثر خیران هدفمند شده و اهداف و اقدامات خیرخواهانه را در مسیر خودش هدایت کنیم و در این صورت شاهد تاثیرگذاری چند برابری اقدامات خیرخواهانه خواهیم بود.

زینی‌وند گفت: کمک‌های خیران در روستاها براساس نیاز مناطق در حوزه تغذیه، بهداشت، درمان و مسکن و غیره و ساماندهی شده با کمک کمیته امداد، بهزیستی و دفتر اجتماعی استانداری باید صورت گیرد.

گفتنی است در آیین تجلیل از خیران و ماندگاران فعال در عرصه روستاهای سراسر کشور در ارتباط ویدئوکنفرانس با معاون اول رئیس جمهور، 30 خیر کرمانی تقدیر شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار کرمان استانداری کرمان علی زینی وند زینی وند اقدامات خیرخواهانه زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در این طرح یک روزه، پزشکان متخصص قلب، داخلی، اطفال، مغز و اعصاب و چند پزشک عمومی به‌ همراه برخی کارشناسان مشاوره خانواده و تغذیه به اهالی این دو محله کم برخوردار رایگان خدمت کردند.

نادعلی صادقی فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: طرح  آرامش اجتماعی طرحی ملی است که توسط انتظامی با همراهی جامعه خیرین و مسوولان دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی هر شهرستان در محلات کمتر برخوردار و آسیب پذیر اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح در ۲ محله همجوار و کمتر برخوردار سیدآباد و بدلجه گنبدکاووس با همراهی نیکوکاران این شهرستان اجرا و تا پایان سال در تمام محلات کم برخوردار دیگر این شهر اجرا می شود.
در این طرح فراهم کردن امکانات اولیه و تامین رایگان دارو را هم خیر همین محله محمد شهرکی برعهده داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز