Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:27:26 GMT

۶۳ درصد جمعیت شاهرود تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۲۵۸۳

۶۳ درصد جمعیت شاهرود تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

سید موسی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی از یکم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور صورت می‌گیرد، ابراز داشت: در این اقدام تنها دفترچه‌های درمان حذف خواهد شد ولی درمان به قوت خود باقی است و مقوله‌ای به نام اخذ دفترچه در کارگزاری تأمین اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

وی بابیان اینکه بیمه‌شدگان به سه روش کارت ملی، شناسنامه و یا جلد اول دفترچه‌های درمان خود می‌توانند از خدمات لازم بهره‌مند شوند، افزود: درواقع با این اقدام نسخه الکترونیک برای بیمار صادر و قابل پذیرش در همه مراکز درمانی، آزمایشگاه و داروخانه و غیره خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حذف دفترچه راهی برای کاهش مراجعه‌ها

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شاهرود بابیان اینکه این مرکز با در نظر گرفتن بیمه‌شده اصلی و تبعی ۱۲۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد، ابراز داشت: با توجه به حجم نفرات خانواده بزرگ و گسترده تأمین اجتماعی این مهم می‌طلبد تا مدیریت مجموعه به نحو احسن صورت گیرد.

موسوی در ادامه تصریح کرد: جمعیت شاهرود بدون در نظر گرفتن حوزه بسطام برابر اعلام فرمانداری سال ۹۵ معادل ۱۷۵ هزار نفر است که از این سال تاکنون با در نظر گرفتن ۱۹۰ هزارنفری شهرستان و ۱۲۰ هزار تحت پوشش می‌توان گفت معادل ۶۳ درصد تحت پوشش خدمات درمانی قرار دارند.

وی بابیان اینکه با حذف دفترچه‌های درمان ماهیانه هشت الی ۹ هزار نفر از مراجعه به تأمین اجتماعی و کارگزاری‌ها کاسته خواهد شد، افزود: با از دور خارج شدن دفترچه‌ها شش الی هفت هزار نفر دیگر به کارگزاری‌ها مراجعه‌ای نخواهند داشت و در بخش تأمین اعتبار دفترچه نیز ۱۶ الی ۱۷ هزار نفر ماهانه مراجعه کم می‌شود.

اینترنتی شدن خدمات در شاهرود

رئیس سازمان تأمین اجتماعی شاهرود بابیان اینکه در راستای اجرای طرح مکاتبات لازم با فرمانداری، بخشداری، مجمع امور صنفی، شرکت‌های بزرگ، کانون‌ها، نظام پزشکی، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی انجام شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه این کار تغییر بزرگی محسوب می‌شود و هر تغییر نیز با مسائل و چالش‌های خاص خود مواجه است لذا تلاش شد تا این مشکلات به حداقل میزان خود برسد.

موسوی بابیان اینکه باجه ۳۰۷۰ در تأمین اجتماعی شاهرود برای آموزش و اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: طرح مرحوم نوربخش سی خدمت را غیرحضوری و از مراجعه ۷۰ میلیون کم می‌کند و هدف اصلی آن فراهم کردن خدمات در بستر اینترنت است که با سازمان نظام‌وظیفه و دانشگاه این لینک برقرارشده است.

وی افزود: در روال گذشته فرد بیمه‌شده برای دریافت هدیه ازدواج ناگزیر به ارائه مدارک بسیار و طی پروسه زمان ری بود اما در این خدمت به‌محض ثبت تاریخ عقد در اداره ثبت لینک برقرار و مشروط بر اینکه شماره‌حساب فرد ثبت‌شده باشد بدون مراجعه حضوری هدیه ازدواج به‌حساب فرد واریز می‌شود.

کد خبر 5150114

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی استان سمنان شاهرود دفترچه بیمه ویروس کرونا بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا شهرکرد کرمانشاه شیراز شهرستان کرج زلزله اردبیل مشهد همدان گرگان سی سخت تأمین اجتماعی دفترچه ها تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد در مورد درمان ناباروی، اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود.

وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب بچه می شوند.

وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092722 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد