Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:41:42 GMT

آخرین اخبار زلزله سی سخت و پادنا+جزئیات

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۲۶۸۷

زلزله‌ای با ابعاد ۵.۶ درجه در مقیاس ریشتر در ساعت ۲۲:۰۵:۳۴ شب گذشته چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در منطقه سی سخت کهکیلویه و بویر احمد در مرز استان اصفهان ثبت شد که همزمان این زلزله در شهرستان سمیرم به خصوص در منطقه پادنا احساس شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این زلزله شدید در استان کهکیلویه و بویر احمد در شهرستان‌های مارگون، دهدشت، گچساران و سایر شهرستان‌های این استان احساس شد همچنین نزدیکترین منطقه استان اصفهان به زلزله سی سخت شهرستان‌های بخش پادنای علیاست که مرکزیت آن شهر بی ده است و حدود ۲۸ روستا در آن منطقه قرار دارد و مناطق پادنای سفلی و شهر کومه و شهر حنا هم با فاصله بیشتری در سمیرم اصفهان تحت تأثیر زلزله بوده‌اند و در این مناطق هم زلزله احساس شد اما هرچه فاصله دورتر از کانون زلزله بوده شدت آن هم کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعزام ۴۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس به سی سخت / آماده باش نیروهای اورژانس

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به آماده باش بودن نیروهای اورژانس، گفت: مصدومان این زلزله در شهر پادنای سمیرم محدود و در حد ۵ نفر بود که به محض اطلاع از وضعیت ۴۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به محض اطلاع از زلزله در منطقه‌ای که مرز مشترک اصفهان و یاسوج است کوه سی سخت با یک گردنه به نام بیژن مرز مشترک اصفهان و یاسوج است و منطقه‌ای که در استان اصفهان دچار زلزله شد منطقه پادنای سمیرم است که این منطقه دچار لرزش شده و مصدومان این زلزله در پادنا تنها حدود ۵ نفر بوده که به صورت سرپایی امدادرسانی و درمان شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری برای بستری نداریم، افزود: به محض اطلاع از وضعیت ۴۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به آماده باش بیمارستان‌های استان گفت: بلافاصله بیمارستان‌های جنوب استان مانند بیمارستان‌های شهرضا، دهاقان و سمیرم و تمام کدهای اورژانس منطقه در حالت آماده باش بودند و تمام کدهای اورژانس منطقه سمیرم به منطقه پادنا اعزام شدند.

وی تصریح کرد: آمادگی کنترل بحران در اورژانس تا حدی بود که در صورت وجود مصدوم بیشتر هم امکان امدادرسانی وجود داشت.

راستین اظهار کرد: خوشبختانه مصدومان این زلزله در منطقه پادنا زیاد نبود و در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه نیست.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امداد و نجات و اورژانس همچنان آماده باش هستند، گفت: مشکلی در امدادرسانی نداریم و امدادگران اورژانس همچنان برای خدمت رسانی آمادگی لازم را دارند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: ارزیابی تخریب بر عهده مسئولان دیگر دستگاه‌هاست و این خسارات باید روستا به روستا ارزیابی شود اما خسارات وارده در حد ترک خوردن دیوارها و ریزش محدود دیده شد که نیازمند بررسی بیشتر است.

خسارت مالی زلزله در منطقه پادنا در حال ارزیابی است

فرماندار سمیرم گفت: مصدومان این زلزله در منطقه پادنای سمیرم در حد محدود بودند و خسارات مالی توسط تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن در حال بررسی است.

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص زلزله شب گذشته در منطقه پادنای سمیرم، اظهار کرد: در شهرستان با توجه به اینکه این منطقه نزدیک به استان کهکیلویه و بویراحمد و سی سخت است این زمین لرزه در منطقه پادنای سمیرم بیشتر احساس شد.

وی افزود: شدت خسارت در منطقه ما زیاد نبود و بیشتر خسارات در حد ترک خوردگی منازل و دیوارها بوده است و آمار دقیق‌تر خسارات مالی مقرر شد توسط بنیاد مسکن برآورد شود.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: در مورد خسارات جانی هم خوشبختانه تنها مصدومان در حد محدود ۴ یا ۵ نفر بودند که به صورت سرپایی امدادرسانی و مداوا شدند.

عسگریان تصریح کرد: از شب گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با هماهنگی استانداری تشکیل شد و همه موضوعات مورد بررسی قرار گرفت و هیچ گونه قطعی آب برق و گاز یا تلفن در منطقه نداشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باران در حال بارش است، افزود: نزدیکترین منطقه ما به سی سخت بخش پادنای علیاست که مرکزیت آن شهر بی ده است و حدود ۲۸ روستا در آن منطقه قرار دارد و مناطق پادنای سفلی و شهر کومه و شهر حنا هم با فاصله بیشتری تحت تأثیر زلزله بوده‌اند که در این مناطق زلزله احساس شد اما هرچه فاصله دورتر از کانون زلزله بوده شدت آن هم کمتر بوده است.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: ارزیابی خسارات توسط تیم‌های ارزیاب هلال احمر و بنیاد مسکن به مناطق اعزام شدند تا میزان دقیق خسارت را برآورد کنند و گزارش کامل به استانداری ارسال شود.

عسگریان افزود: از همکاری استاندار اصفهان و مدیریت بحران استانداری و همه دستگاه‌های هلال احمر، بنیاد مسکن و همه دستگاه‌های خدمات رسان سپاسگزارم و در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد همه دستگاه‌ها آماده باش هستند.

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اصفهان/۲۰۰ تخته چادر برای سی‌سخت ارسال شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آسیب تأسیسات برق و آب و ریزش کوه در محورهای جاده‌ای مناطق زلزله زده در این استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان اصفهان، اظهار کرد: این زمین لرزه ۵.۶ ریشتری ساعت ۲۲ و پنج دقیقه شب گذشته در مرز دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد و جلسه مدیریت بحران متشکل از تیم‌های هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری با محوریت فرمانداری سمیرم برگزار و ۲۷ تیم عملیاتی و ارزیابی به مناطق زلزله زده اعزام شد.

وی افزود: تاکنون پنج نفر در زلزله شب گذشته مصدوم شدند که علت آسیب دیدگی این افراد عجله به هنگام خروج از منازل بوده است، یکی از حادثه دیدگان به مراکز درمانی انتقال یافت و چهار نفر دیگر سرپایی درمان شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه زلزله شب گذشته خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، افزود: طبق بررسی‌های اولیه پنج واحد مسکونی آسیب دیده‌اند که ترک خوردگی و ریزش سقف بوده است.

شیشه فروش با اشارخ به بارش باران شب گذشته در مناطق زلزله زده، گفت: ۲۶ روستا در بخش علیا و ۱۸ روستا در بخش پادنا سمیرم وجود دارد که ساکنان آنها زلزله را احساس کرده بودند، این زمین لرزه در شهرهای حنا و کُمه سمیرم نیز احساس شده بود اما هم اکنون شرایط کنترل شده و آرام است.

به گفته شیشه فروش زمین لرزه به تأسیسات آب و برق مناطق آسیب رسانده و آب دچار کدورت شده است که تیم‌های ویژه برای تأمین آب اعزام شده‌اند و هم اکنون شبکه‌های برق و آب برخی مناطق در حال تعمیر است.

وی افزود: برخی نقاط جاده‌ای بخش پادنا علیا و فخر سمیرم به دلیل ریزش کوه بسته شده بود که هم اکنون بازگشایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به ارسال کمک‌های امدادی به مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: ۲۰۰ تخته چادر شب گذشته برای سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد؛ تیم‌های امدادی همچنان در منطقه آماده باش هستند.

وی به وقوع پس لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در سی‌سخت در ساعات بامداد امروز اشاره کرد و گفت: تیم‌های ارزیاب خسارات امروز برای بررسی وضعیت به مناطق اعزام شدند.

آخرین جزئیات اقدامات هلال‌احمر استان اصفهان برای مناطق زلزله زده سمیرم و یاسوج

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از انجام کامل اقدامات لازم برای مناطق زلزله زده سمیرم و یاسوج خبر داد و گفت: زلزله در شهرستان سمیرم خسارت جانی نداشته و مصدومیت‌ها جزئی است، جمعیت هلال احمر در حال آماده باش است.

علی محمدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وقوع زلزله در منطقه سمیرم، اظهار کرد: به محض اعلام وقوع زلزله، سیستم فرماندهی حادثه استان فعال شد و با شهرستان سمیرم لحظه به لحظه در تماس هستیم، در منطقه سمیرم دیوار برخی از منازل و ساختمان‌ها در پادنای سمیرم ترک برداشته و مردم باید آمادگی و هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز و پیش‌بینی شده را به منطقه سمیرم اعزام کرده‌ایم، مشکل خاصی در حال حاضر وجود ندارد و خسارت جانی در این منطقه وجود نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در منطقه سمیرم تنها یک خانه خراب شده و ۱ مصدوم در روستای " تول محمد" بر اثر ترس و وحشت از زلزله وجود داشت که سرپایی به وی رسیدگی شد و ۴ مصدوم نیز در "بی ده" داشته‌ایم.

وی با اشاره به اعزام ۳ تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر اصفهان در دقایق اولیه وقوع زلزله به منطقه سمیرم، تصریح کرد: ارزیابی منطقه به طور کامل انجام شده و هنوز تیم‌های ارزیاب در منطقه سمیرم هستند، با دهیاری‌های این منطقه هماهنگی‌های لازم انجام شده و محل اسکان‌های اضطراری نیز آماده شده است و در حال حاضر اوضاع تثبیت شده است.

محمدهاشمی اضافه کرد: آمادگی اعزام نیرو به یاسوج را داریم، اما تاکنون نیازی به اعزام نیرو اعلام نشده و حدود ۵۰ نیرو در نزدیکی سمیرم مستقر هستند و در حالت آماده باش قرار دارند، اقلام مورد نیاز از جمله چادر مسافرتی برای یاسوج ارسال شد.

کد خبر 475890

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زلزله پادنای سمیرم زلزله سی سخت زمین لرزه سی سخت خسارت جانی مصدومان زلزله کهکیلویه و بویر احمد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیریت بحران استانداری مصدومان این زلزله منطقه پادنای سمیرم مناطق زلزله زده فوریت های پزشکی جمعیت هلال احمر تیم های ارزیاب منطقه سمیرم منطقه پادنا زلزله در منطقه استان اصفهان حال حاضر زلزله بوده بنیاد مسکن زمین لرزه بخش پادنا آماده باش دستگاه ها احساس شد شب گذشته اعزام شد سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۴ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: خور و بیابانک و چوپانان با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس بالای صفر و فریدون‌شهر با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از امروز بعدازظهر تا پایان هفته به تدریج شاهد ناپایداری‌هایی بر فراز استان خواهیم بود که اوج فعالیت آن در روز پنجشنبه است و بیشتر مناطق اصفهان را فرا می‌گیرد.

امینی ادامه داد: این سامانه به صورت ابرناکی، گاهی مه آلودی هوا، وزش تند باد لحظه‌ای و در برخی مناطق توفان، بارش باران و گاهی رگبار توأم با رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد استان و نوسانات دمایی فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: با فعالیت این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر، مسیرهای داخل و بین شهری و بین استانی، جاری شدن روان آب و وقوع سیل در مکان‌های سیل‌گیر و مسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال سقوط و پرت شدن اشیا از ارتفاع و تنش دمایی و خسارت ناشی از تگرگ وجود دارد.

کد خبر 6094339

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • کرمان لرزید
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم