Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:06:12 GMT

بهانه گیران دوران انقلاب، تنبلان زمان ظهور هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۲۷۷۸

بهانه گیران دوران انقلاب، تنبلان زمان ظهور هستند

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره وظیفه ما را مشخص می کند؛ گفت: کسی که الان بهانه بیاورد زمان ظهور بیشتر تنبلی می کند چون سختی های آن زمان ببیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله احمد شیخ بهایی، پنجشنبه(۳۰ بهمن) در جلسه درس اخلاق در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با شرحی کوتاه پیرامون زیارت جامعه کبیره، درباره فرازهایی که اشاره به الطاف خداوند نسبت به اهل بیت دارد؛ گفت: این امتیازها در برابر تکالیفی است که خداوند به ایشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: در همه زحماتی که ائمه علیهم السلام داشتند، به رضای خداوند رسیدند و تسلیم بودند؛ نه خداوند در لطف به ائمه و نه ائمه در بندگی کم گذاشتند.

 

 

وی ائمه را مأمور از جانب خداوند متعال دانست و به همین دلیل با رد کردن شبهه شرک(در توسل به ائمه) اظهار کرد: شرک وقتی است که کسی خود را در کنار خدا به حساب بیاورد در حالیکه در همین زیارت جامعه کبیره حتی برای جلوگیری از به غلو افتادن، دستور به ۱۰۰ مرتبه تکبیر داده شده تا فرد با یادآوری کبریایی الهی بداند که عظمت ائمه هم به بندگی خداوند است.

 

 

آیت الله شیخ بهایی با استناد به زیارت جامعه کبیره تصریح کرد: اگر انسان داشته های خود را در مسیر درست قرار بدهد خداوند به آن اضافه می کند که خود فرمود « وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ﴿۶۹ عنکبوت) و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد و خداوند با نیکوکاران است» اما متأسفانه مشکل ما این است مطابق داشته های خود نیستیم و طبق دانسته های خود عمل نمی کنیم.

 

 

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص معنای عبارت « نصرتی لکم معده» این فراز را اشاره به زمان ظهور دانست و تصریح کرد: البته انقلاب اسلامی نیز فرصتی است زیرا فقها در زمان غیبت علل و عوامل اهل بیت بوده و آیت الله بهاءالدینی فرمود ائمه از کار امام راحل مبتهج هستند.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی شیعه اقلیتی محروم و توسری خور بود اما وقتی قدرت دست اسلام افتاد در همین لبنان ببینید حزب الله پدید آمد و... لذا باید کار و تلاش کرد و معارف و سبک زندگی ائمه را زنده کرد زیرا کسی که اینجا بهانه بیاورد زمان ظهور بیشتر تنبلی می کند چون سختی های آن زمان ببیشتر است.

 

 

وی با اشاره به اینکه خیلی از یهودیان منتظر آمدن پیامبر اسلام بودند اما وقتی پیامبر آمد عده ای موضع گرفتند زیرا منافع آنان در خطر بود؛ تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره وظیفه ما را مشخص می کند؛ کسی که مسلم را یاری نکند امام حسین را هم یاری نخواهد کرد و کسانی که به اسم امام زمان مقابل انقلاب و رهبری می ایستند زمان ظهور چطور می توانند امام زمان را یاری کنند؟ لذا این امر جز با فرورفتن در امواج خون{کنایه از تحمل سختی های شدید} استقامت پیدا نمی کند.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله شیخ بهایی زیارت جامعه کبیره درس اخلاق زیارت جامعه کبیره حوزه علمیه زمان ظهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 اردیبهشت)