Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@14:19:55 GMT

سهم کانون های مساجد در پاسخگویی به شبهات

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۳۳۹۷

سهم کانون های مساجد در پاسخگویی به شبهات

پاسخگویی به شبهات دینی و سوالان ذهنی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان یک اصل ضروری است که باید سهم کانون های مساجد در این خصوص مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شبه افکنی یکی از سیاست های دشمنان  مخالفین دین از گذشته ها تاکنون بوده که در این مسیر روش و نوع اقدام آن ها متفاوت بوده اما باید در برابر این توطئه برنامه ریزی و اقدام راهبردی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مطالعه و برنامه ریزی برای پاسخ به شبه افکنی یکی از برنامه ها و سیاست های مهم در سیستم فرهنگی کشور است که در این راستا افزایش اطلاعات و عمومی و تلاش برای پاسخ به آن ضرورت دارد.

 

 پاسخگویی به شبهات دینی و سوالان ذهنی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان یک اصل ضروری است که باید سهم کانون های مساجد در این خصوص مشخص شود چرا که این مراکز به دلیل نقش و کارکرد خود و ارتباط با نسل جوان بستر مناسبی در این حوزه هستند.

برای این کار باید برنامه ریزی و اقدام اساسی و با پشتوانه ای برای این حوزه صورت بگیرد، نیاز به هم فکری و همکاری سایر نهاد های اداری، فرهنگی، حوزه های علمیه و دانشگاهی دارد تا افراد با تخصص و توانمند به آموزش در این حوزه بپردازند.

 

شبه افکنی، پاسخ به نیازهای ذهنی و دینی افراد جوان و نوجوان جامعه ضرورتی غیرقابل انکار است چرا که به بدنه اجتماعی آسیب می زند و مایه ناامیدی می شود.

 

*نیاز به تلاش جدی کانون های مساجد برای شبه افکنی

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید جهان تشیع در یکی از دیدارها با اعضای ستاد کانون های مساجد اصفهان به نقش و جایگاه این مراکز فرهنگی در پاسخگویی به شبهات اشاره کرد و گفت: تلاش جدی کانون های مساجد برای شبه افکنی لازم است.

 

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» ادامه داد: در حالی که دشمنان ارزش های دینی و اسلامی را هدف قرار داده اند، باید در این خصوص نیز نهادهای فرهنکی نقش خود را ایفا کنند.

 

وی یادآورشد: بیان احکام دینی، اعتقادی و مذهبی برای جوانان و نوجوانان در قالب منبرها و جلسات آموزشی نیاز و این موضوع به رفع شبهات دینی کمک می کند.

 

*حفظ از آسیب های اجتماعی در ارتباط با مساجد

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش مساجد و جایگاه آن در حفظ آسیب های اجتماعی گفت: حفاظت افراد از آسیب های اجتماعی در ارتباط با مساجد محقق می شود.

 

حجت الاسلام «محمود فقیهی» با اشاره به نقش مساجد در هر منطقه ای، افزود: این مراکز دینی نقش محوری در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مناطق دارند و هر چقدر این فعالیت ها زمینه ساز ارتباط مردمی بشود آنگاه در رفع نیازها و پاسخ به شبهات و افزایش اندیشه های دینی نقش خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: مراکز فرهنگی و هنری مساجد در این خصوص نقش دارند و باید در این راستا برنامه ریزی و اقدامات اساسی انجام و مسیر برای جوانان و نوجوانان به منظور حضور در این مراکز فراهم شود.

*کانون های مساجد فرصتی برای تقویت ارزش های دینی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به نقش و جایگاه کانون های مساجد در توسعه فرهنگ دینی و انقلابی اشاره کرد و اظهارداشت: کانون های مساجد فرصتی برای تقویت ارزش های دینی به شمار می روند که تقویت این مراکز لازم است.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» اضافه کرد: تقویت باورهای دیین و پاسخ به سوالات و شبه های مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان به مدل های مختلف از ماموریت ها و اقدامات موثر این نهادها به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: برای تقویت این مسئولیت مهم نیاز به همکاری افراد متخصص و همچنین بهره گیری از ظرفیت های نوین روز است تا متناسب با سلیقه افراد خدمات ارائه شود.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبه افکنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اصفهان کانون های مساجد پاسخگویی به شبهات جوان و نوجوان برنامه ریزی شبه افکنی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ایرج حسن پور، افزود: طی سال ۱۴۰۲، از طریق مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت اداره کل صمت استان به ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش مردمی پاسخ داده شده که ۱۵ هزار و ۵۹۴ مورد تماس تلفنی مردمی و میزان پنج هزار و ۶۹۰ تماس ضبط شده از طریق صندوق صوتی مرکز بوده که توسط کارشناسان مرکز پیگیری شده و همچنین در همین مدت نیز تعداد یک هزار و ۱۶۰ مراجعه حضوری به مرکز پاسخگویی انجام شده که کارشناسان این مرکز به تماس گیرندگان و مراجعین مشاوره داده و آنها را راهنمایی کرده اند.

وی افزود: براساس آمارثبت شده در سامانه ۱۲۴ در مدت اعلام شده، کارشناسان مرکز پاسخگویی طی این مدت ۴۱۵ ساعت و ۲۴ دقیقه معادل حدود ۱۷ روز کامل و یا معادل ۵۲ روز کامل اداری تماس تلفنی با تماس گیرندگان داشته اند، که میانگین زمان پاسخگویی یک دقیقه و ۲۱ ثانیه بوده و پایین‌تر از استاندار تعریف شده (۲ دقیقه) است.

حسن پور ادامه داد: در همین بازه زمانی بالغ بر ۷۳ درصد از شرکت کنندگان (تعداد ۶۶۰ نفر) در نظر سنجی که به صورت الکترونیک انجام شده از نحوه‌ی پاسخگویی کارشناسان این مرکز، رضایت کامل داشته اند که این موضوع نشان دهنده توجه ویژه این اداره کل به موضوع استفاده از نقش مردم در فعالیت‌ها است.

مدیرکل صمت استان درادامه خاطرنشان کرد: طی مدت اعلام شده کارشناسان مرکز پاسخگویی جمعاً تعداد ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش را ثبت سامانه کرده اند و برای رسیدگی به حوزه‌های مختلف از جمله بازرسی ونظارت اداره کل صمت استان و سازمان جهادکشاورزی استان ارجاع کرده اند.

حسن پور ادامه داد: بیشترین گزارشات اخذ شده مردمی طی همین مدت، مربوط به گرانی کالا بویژه مواد غذایی، خوراکی، نوشیدنی، مرغ، نانوایی، گاز مایع و خدمات خودرو بوده است.

کد خبر 6089515

دیگر خبرها

  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد