Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت میدل ایست آی در گزارشی به نقش محرمانه امارات متحده عربی در پروژه بزرگ یهودی‌سازی قدس اشغالی تحت عنوان «دره سیلیکون» اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وب سایت میدل ایست آی در گزارشی نوشت که موسسه موسوم به شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برای جذب شرکت هایی از امارات متحده عربی جهت سرمایه‌گذاری در یک منطقه صنعتی به نام «دره سیلیکون» واقع در شرق قدس اشغالی تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این گزارش آمده است که کارشناسان برنامه ریزی شهری فلسطین اشغالی اعلام کردند این طرح و مشارکت امارات در آن مخفی نگه داشته شده است.

«فلور حسن ناحوم»، معاون شهردار قدس اشغالی در گفتگو با روزنامه صهیونیستی ماکو ریشون اظهار داشت که قدس شهرت تجاری بسیار خوبی در امارات دارد و آنها بسیار مشتاق دیدار با نماینده‌ای از قدس و نیز سفر به این شهر هستند.

ناحوم که هفته گذشته به امارات متحده عربی سفر کرده بود و مسئول روابط خارجی و امور گردشگری قدس اشغالی است در این زمینه اظهار داشت که قدس می تواند تبدیل به مرکزی برای پیشرفت فناوری در کل خاورمیانه شود و این فرصتی برای همکاری در زمینه تکنولوژی با امارات است.

این پروژه که ژانویه گذشته توسط «موشه لیئون» شهردار صهیونیستی قدس اشغالی اعلام شد بسیار بلندپروازانه بوده و به گفته رسانه‌های صهیونیستی شرکت هایی با فناوری پیشرفته در مساحتی بیش از 250 هزار متر مربع ساخته خواهد شد و صد هزار متر مربع نیز به ساخت مغازه ها و هتل ها اختصاص داده می‌شود.

هزینه برآورد شده این پروژه 600 میلیون دلار است و شامل 13 گذرگاه عابر پیاده خواهد بود.

با این حال خلیل تفکجی، مدیر بخش نقشه برداری جمعیت پژوهش های عربی در قدس اشغالی گفت که این پروژه به طور رسمی اعلام نشده است؛ زیرا وقتی شما یک پروژه ساختمانی به این بزرگی دارید باید به طور رسمی در رسانه ها اعلام شود اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

در این زمینه «حاتم عبدالقادر» وزیر سابق امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت که پروژه دره سیلیکون هنوز در مرحله بررسی و تحقیق است و اقدامات رسمی در این زمینه انجام نشده، ضمن این که هنوز اطلاعاتی درباره سرمایه گذاری امارات در این پروژه نداریم اما اگر این خبر درست باشد بدون شک بسیار خطرناک است، چرا که در راستای یهودی سازی قدس اشغالی خواهد بود.

لغو مشارکت رژیم صهیونیستی در نمایشگاه صنایع دفاعی اماراتفروش سهام تیم فوتبال «بیتار اورشلیم» به شیخ اماراتی لغو شد

وی با اشاره به اینکه طرح رژیم صهیونیستی برای این پروژه پیوند دادن شرق و غرب قدس اشغالی است خاطرنشان کرد، هرگونه مداخله کشورهای عربی در این زمینه به معنای کمک به یهودی سازی قدس و تبدیل آن به پایتخت یکپارچه رژیم‌صهیونیستی است.

هفته گذشته رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برنامه ریزی هایی برای ورود هزاران گردشگر از حوزه خلیج فارس به شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی انجام دادند. طبق آنچه که معاون شهردار قدس اشغالی به روزنامه اسرائیل هیوم اعلام کرده قدس اشغالی سالانه میزبان 100 تا 250 هزار گردشگر مسلمان خواهد بود.

معاون اسرائیلی شهرداری قدس پس از بازگشت از امارات فاش کرد شماری از شرکت‌های اماراتی برای سرمایه گذاری در طرح دره سیلیکون اعلام آمادگی کرده‌اند.

این اعلام آمادگی با توجه به شتاب زدگی ابوظبی برای عادی سازی روابط در زمینه‌های مختلف از ملزم کردن شرکت بنادر دبی برای حمل و نقل حجاج فلسطینی، گشودن خط دریایی حمل و نقل به بندر اشغالی حیفا، بازاریابی برای مشروبات اسرائیلی تولید شده در شهرک‌های اشغالی جولان سوریه و بازاریابی برای سیب زمینی‌های اسرائیلی در تره بار‌ها جای تعجب ندارد.

ناحوم در گفتگو با روزنامه اسرائیلی ماکور ریشون گفت: شماری از بازرگانان و شرکت‌های اماراتی برای سرمایه گذاری و کمک، به شدت ابراز علاقه و اشتیاق کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی یهودی سازی قدس سرمایه گذاری دره سیلیکون قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی فعالیت شبکه الجزیره در اراضی اشغالی را ممنوع کرد

به گزارش جماران؛ دولت رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با اکثریت آرا به بستن دفاتر شبکه الجزیره در اراضی اشغالی رای داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت او با اکثریت آرا تصمیم به تعطیلی شبکه الجزیره گرفته است.

منابع عبری زبان اعلام کردند علاوه بر تعطیلی دفاتر الجزیره در "اسرائیل"، این شبکه دیگر حق پخش در اراضی اشغالی به زبان‌های انگلیسی و عربی را هم ندارد و کارت خبرنگاران آن باطل شده و تجهیزات این شبکه نیز مصادره خواهد شد.

بر این اساس، سایت شبکه الجزیره نیز در اراضی اشغالی فیلتر خواهد شد.

 

حجم ویدیو: 2.61M | مدت زمان ویدیو: 00:00:13 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • رژیم صهیونیستی فعالیت شبکه الجزیره در اراضی اشغالی را ممنوع کرد
  • نائومی کلاین: صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • حمله پهپادی مقاومت بحرین به سرزمین‌های اشغالی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی