Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مصدق برای رفع مشکل کمبود مسکن «بانک ساختمانی» را تأسیس کرد. سرمایه این بانک با «۱۷ فقره اراضی متعلق به دولت» در محدوده نارمک و نازی‌آباد و... تأمین شد. بانک ساختمانی اراضی نازی‌آباد و نارمک را قطعه‌بندی کرد و به مردم فروخت. زمین‌های نازی‌آباد را مترمربعی ۳۰ ریال و نارمک را ۴۰ ریال که البته ۱۰ ریالش نقد بود و بقیه قسطی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آن سال «علی‌اکبر معینی‌فر» مهندس ناظر ساختمان و رئیس بانک ساختمانی نازی‌آباد بود. در این دوره شهردار تهران فردی به نام «مهام» بود که به دلیل ساخت فواره‌های زیاد در گوشه و کنار پایتخت به «شهردار فواره‌ساز» شهرت پیدا کرده بود.   پس از مدتی به دستور شهردار وقت تهران، رؤسای بانک ساختمانی در هر منطقه، شهردار همان مناطق شدند و معینی‌فر نیز شهردار نازی‌آباد شد.

  در این دوره تاریخی قرار شد که دولت در محل کوره‌های آجرپزی نازی‌آباد، آپارتمان‌سازی کندکه مسئولیتش با معینی‌فر بود و پس از مدتی آپارتمان‌ها یکی پس از دیگری در محله ساخته شد. حوالی سال ۱۳۳۶ زلزله بزرگی در مازندران اتفاق افتاد که کارشناسان ژاپنی از جمله پروفسور «هاگی وارا» و دکتر «تاچی نایتو» به ایران آمدند تا از مناطق زلزله‌زده بازدید کنند.

آنها به ساختمان‌های نوساز تهران در محدوده نازی‌آباد نیز سر زدند و وضعیت استحکام خانه‌ها را بررسی کردند. استادان دانشگاه توکیو بعد از مدتی برای معینی‌فر دعوتنامه فرستادند تا در دوره‌های زلزله‌شناسی شرکت کند و او این کار را انجام داد.

کد خبر 585420 برچسب‌ها همشهری محله شهردار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله شهردار بانک ساختمانی نازی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان تهران گفت: یک دستگاه خودرو پراید به‌دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان‌آباد به زمین فرورفت.   به گزارش تسنیم، احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.   وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.   مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!