Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبداله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال زراعی ۹۹ بالغ بر ۲ هزار و یکصد کیلوگرم زعفران از ۶۵۰ بهره بردار خریداری شد.

یوسفی افزود:با توجه به اجرای دستورالعمل خرید حمایتی زعفران مبالغ پرداختی در دو مرحله شامل: ۳۰ درصد اول پس از یک هفته مبلغ ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد تومان و ۷۰ درصد باقیمانده پس از ۵۰ روز مبلغ ۱۹ میلیارد تومان و جمعا به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گفته یوسفی سطح کشت زعفران استان ۴۲۰۰ هکتار  است.

بیشتر بخوانید

خرید بیش از ۲هزار کیلو زعفران در خراسان شمالی

او عنوان کرد:خرید حمایتی زعفران با دو نرخ و ۲ گرید شامل: گرید اول نگین ممتاز از قرار کیلویی ۱۳ میلیون تومان و گرید دوم پوشال مرغوب از قرار کیلویی ۱۱ میلیون تومان می‌باشد که مرجع تشخیص آن آزمایشگاه دانشگاه فردوسی مشهد است.

یوسفی هچنین افزود:خراسان شمالی با تولید حدود ۲۲ تن زعفران، در سطح و تولید رتبه سوم کشوری را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: در راستای بهبود بازار تجارت زعفران، بازارچه گل و مرکز خرید زعفران استان در سطح ۲۰۰ متر مربع (۳۵ غرفه ۱۲ متری) با اعتبار ۲۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان احداث و به بهره برداری رسید و آزمایشگاه مربوطه نیز در حال تجهیز است که تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده است که امیدواریم با تکمیل و تجهیز آن در سال آتی آزمایشات کیفیت زعفران را در استان داشته باشیم.

او افزود کرد: انتظار می‌رود با رشد و توسعه صنایع وابسته و فرآوری زعفران از صادرات زعفران خام جلوگیری شود، ضمن اینکه در دهه فجر سال جاری اولین گمرک اختصاصی زعفران نیز در شهرستان فاروج به بهره برداری رسید.

یوسفی اظهار کرد: زعفران خراسان شمالی به کشور‌های انگلستان، فرانسه، چین، ویتنام، الجزایر، مالزی، سوئیس، اسپانیا، امارات، هند و کشور‌های اروپایی صادر میشود.

یوسفی گفت: معرفی شرکت تعاونی روستایی کوشش مایوان از محل بند ۳ ماده ۳ تفاهم نامه ۳ جانبه از محل صندوق کارآفرینی امید جهت خرید ۲ دستگاه گل پاک کن زعفران و معرفی ۴ مورد واحد فرآوری و بسته بندی زعفران از محل منابع داخلی به بانک کشاورزی جمعا به مبلغ ۷۵۰۰۰ میلیون ریال و معرفی ۱۲ نفر از فعالان عرصه تولید خرید و صادرات زعفران مجموعا به مبلغ ۶۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک کشاورزی از جمله اقدامات بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: در جهت تکمیل زنجیره زعفران، ۷ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان فعال است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید زعفران افزایش تولید زعفران میلیارد تومان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، یک منبع کارگری در شهرداری رودبار گفت: خواسته اصلی کارگران شهرداری رودبار که دو تا سه روز پیش به خاطر آن اقدام به اعتراض صنفی کردند، پرداخت ۴ ماه حقوق سال ۱۴۰۰، اضافه کاری و ارائه لباس و کفش مناسب و سایر مزایای شغلی است.

یکی از کارگران گفت: از حداقل‌های مزدی برخورداریم حال آنکه همان حداقل حقوق هم از بهمن ماه سال گذشته بدون محاسبه اضافه کاری پرداخت می‌شود.

او گفت: دلیل شکل گیری اعتراض کارگران، حضور بازرسان استانداری در محل شهرداری بود تا از این طریق مشکلاتمان را به گوش مسئولان بالا دستی برسانیم، اما متاسفانه استمرار و طولانی شدن پیگیری‌های صنفی کارگران باعث تهدید کارگران شد در عین حال بازرسان استانداری هم به خواسته‌های کارگران اهمیت ندادند.

این کارگر با بیان اینکه از بدو شروع به کار هر ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما با تاخیر پرداخت شده است، در ارتباط با مطالبات خود و همکارانش گفت: در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ایم که مجموع مطالبات در این سال به حدود ۴ ماه می‌رسد. در عین حال چندین ماه حق بیمه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ کارگران به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است. به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌اند، اما پیمانکار حاضر به پرداخت طلب کارگران نیست.

او از دستگاه‌های نظارتی خواست پرونده تخلفات شهرداری را بررسی کنند، تا با تمام کسانی که با از بین بردن حق کارگران در تخلفات مالی شهرداری رودبار دست داشته‌اند، برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • قیمت گندم مشخص شد
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند