Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@10:59:15 GMT

مصدومیت ۴۳ نفر در زلزله/آسیب ۷۰ درصدی منازل

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۳۸۲۷

مصدومیت ۴۳ نفر در زلزله/آسیب ۷۰ درصدی منازل

پناهی گفت: بیش از ۷۰ درصد منازل شهروندان آسیب دیده وحدود ۱۰ درصد خانه ها در این شهر غیر قابل استفاده هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، زلزله ای بسیار شدید به قدرت ۵/۶ دهم ریشتر در ساعت ۲۲:۰۵:۳۴ شب گذشته شهرهای یاسوج و سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

شدت زلزله به گونه ای بود که بیشتر مردم شهرهای یاسوج و سی سخت با ترک منازل خود به کوچه و خیابان پناه آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

***عبدالحمید پناهی در زمینه آخرین وضعیت زلزله در شهرستان دنا، گفت: در حال حاضر شهر سی سخت به ۹ قسمت تقسیم شده که با تیم هایی از بنیاد مسکن، هلال احمر، شهرداری در حال برآورد خسارت هستیم .

فرماندار شهرستان دنا اظهار کرد: هم اکنون نهادهای خدمات رسان و گروه های جهادی در حال توزیع چادر، پلاستیک و مواد غدایی بین شهروندان هستند.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد منازل شهروندان آسیب دیده و حدود ۱۰ درصد خانه ها در این شهر غیر قابل استفاده هستند.

پناهی ادامه داد: کمپ محل استقرار برای شهروندان نیز در نظر گرفته شده، اما متاسفانه شهروندان از کمپ استقبال نمی کنند و قرار شد بین این افراد چادر تقسیم شود.

فرماندار شهرستان دنا در زمینه اینکه در حال حاضر مردم چگونه اسکان داده شده اند هم گفت: اکثر شهروندان به خانه فامیل و اقوام پناه برده اند، برخی از شهروندان نیز که در حال حاضر حضور دارند ما نیز در کنار آنها هستیم و در حال پیگیری هستیم که به این افراد چادر تحویل داده شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب، برق و گاز در شهر سی سخت گفت: بامداد امروز بین ساعت چهار الی پنج صبح گاز شهر سی سخت وصل شد، اگر جای هم قطع است اطلاع رسانی کنند تا ما سریع بررسی و صل کنیم.

پناهی با اشاره به اینکه آب و برق نیز در همان ساعت اولیه وصل شد، در زمینه روستاهای اطراف شهر سی سخت که تحت شعاع زلزله قرار گرفته اند، گفت: حدود ۳۵ الی ۴۰ روستا نیز داریم که دارای خسارات جزئی هستند.

 

***محمد نصیری راد با بیان اینکه قبل از وقوع زلزله هواشناسی هشدارهای لازم را در خصوص سامانه بارشی اعلام کرده بود، گفت:  همکاران راهداری آمادگی لازم جهت مواجهه با این سامانه داشتند، از طرفی  تجهیزات در محورهای  یاسوج سی سخت یاسوج و  اقلید و یاسوج شیراز حضور دارد.

وی افزود: در محورهای مواصلاتی مشکلی وجود ندارد و همکاران آماده رفع مشکلات احتمالی هستند.   نصیری راد در ادامه به بدون مشکل بودن محور یاسوج به سی سخت اشاره کرد و گفت : از مردم خواهانیم برای کمک‌رسانی ها از تردد غیر ضروری در مسیر یاسوج سی سخت  پرهیز کنند.   مدیر کل راهداری در ادامه افزود: آمادگی کامل جهت هرگونه حوادث ناشی از زلزله و بارش وجود دارد.    

 

***مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهر سی سخت گفت: از دقایق اول تیم ها به حالت آمده باش درامد، و جلسه شورای بحران در شهر سی سخت تشکیل شد و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده و ارزیابی در روستاها انجام شده در این راستا تعدادی از خانه های هلال احمر در اختیار مردم قرار گرفت.

    جهان‌بین گفت:بارگیری ها به مناطق شهرستان دنا اعزام شد، در شرایط حاضر شهر سی سخت به ۱۰ محله تقسیم شده و افراد طبق شناسنامه امدادی با مراجعه به انبارهای هلال احمر اقلام در اختیار آنها قرار می گیرد.     وی افزود: چادر از طریق همکاران به مردم تحویل داده می شود از طرفی مردم هم برای چادر مراجعه می کنند.   جهان‌بین گفت: چادر باید طبق دستورالعمل ها و برای کسانی که آسیب دیدند تحویل داده می شود در این راستا همدلی و همکاری ها نیازمند است .   وی افزود: برای سرعت عمل شهر سی سخت محله بندی شده است تیم های امدادی از مناطق مختلف افزایش پیدا کرده است.       ***کولیوند گفت: تاکنون ۴٣ نفر؛ ۴ نفر در سمیرم و ٣٩ نفر در شهرستان دنا دچار مصدومیت شده‌اند.   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برخی از اردوگاه‌های گردشگری در شهر سی‌سخت دچار خسارت شده‌اند.   صفایی افزود: کارشناسان ارز یاب برای بررسی خسارات وارده به آثار تاریخی شهرستان دنا به منطقه اعزام شده‌اند.   سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت:  دیشب مکان های سرپوشیده ای را برای زلزله زدگان فراهم کردیم ولی اکثر خانوار ها در ماشین های خود در کنار منازل شب را به صبح گذرانده اند.       ***روابط عمومی استانداری استان اعلام کرد ،نظر به وقوع زلزله دیشب ،به اطلاع می رساند : کلیه ادارات شهرستان دنا به استثنا واحد های عملیاتی امروز پنج شنبه سی ام بهمن ماه تعطیل و شهرستان بویراحمد نیز با دو ساعت تاخیر در محل کار حاضر باشند.

چهارشنبه شب ساعت ۲۲:۰۵:۳۴ زلزله ای سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند و خسارات مالی برجای گذاشت. هم چنین ۲۵نفر نیز مصدوم شدند که به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

 

 

***فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کهگیلویه و بویر احمد اعلام آمادگی کرد، سپاه های استان همجوار نیز آمادگی خود را اعلام کرده اند.

   فرماندهان سپاه قمر بنی هاشم استان چهارمحال وبختیاری طی گفت‌وگوی تلفنی با فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد از آمادگی برای اعزام تیم‌های ارزیاب سپاه و بسیج به مناطق هم‌مرز استان جهت ارزیابی و در صورت‌ نیاز کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه خبر داد.       ***پس از وقوع زلزله ۵/۶  ریشتری شب گذشته شهر سی سخت چهار  زمین لرزه دیگر رخ داده است.

این پس لرزه ها همچنان ادامه دارد و دستگاه های خدمات رسان نیز در منطقه مستقر هستند.

پس لرزه اول در ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه به بزرگی ۵/۶ ریشتر بوده است.

پس لرزه دوم ۱۴ دقیقه بعد در ساعت ۲۲ و ۱۴ دقیقه رخ دقیقه به بزرگی ۲/۵ ریشتر و در عمق هشت کیلومتری رخ داده است.

پس لرزه سوم در ساعت ۲ و ۳۱ دقیقه بامداد در مقیاش ریشتر ۲/۶ بوده و در عمق هشت کیلومتری رخ داده است.

پس لرزه چهارم نیز در ساعت ۲ و ۴۷ دقیقه بامداد به بزرگی ۲/۶ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است.

پس لرزه پنجم نیز در صبح امروز ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه به بزرگی ۳/۶ ریشتر و در عمق هشت کیلومتری بوده است.

 

--- پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: پس لرزه چادر زمین لرزه هلال احمر سی سخت فرماندار زلزله خبرگزاری شبستان شهر سی سخت شهرستان دنا ساعت ۲ ساعت ۲۲ پس لرزه شده اند تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • ستاره سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • تصاویری از آبگرفتی منازل و معابر زاهدان پس از بارش های بهاری
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد