Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت که این سازمان ماهانه ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در طول امسال بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا اختصاص داده است.

محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در هجدهمین آیین پویش ره سلامت و مراسم افتتاح پروژه ICERP و تجهیزات و ملزومات خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی که در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: وزارت بهداشت ستاد فرماندهی مقابله با کروناست و باید از همه افرادی که در این عرصه تلاش کردند، قدردانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هر ۴ ماه یک بار باید گزارش عملکرد تمامی وزارتخانه‌ها را به رییس جمهوری تقدیم کنیم و با افتخار می‌گوییم که وزارت بهداشت با حسن عمل در سپهر خدمت و نظام اداری و اجرایی کشور می‌درخشد و آیندگان از این موضوع به نفع شایسته تجلیل خواهند کرد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: بیماری کرونا و مقابله با آن باعث نشد که وزارت بهداشت زمین گیر شود، بلکه بسیار فعال در عرصه توسعه و سازندگی و گسترش خدمات نیز تلاش کرده است.

وی ادامه داد: رییس جمهوری به تاسی از آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، اعلام کرد که همه امکانات کشور برای مقابله با کرونا آماده و پای کار باشد. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه نیز با مساعدت مالی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در یک ماه برای این پشتیبانی و بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در طول سال برای تقویت این فعالیت انجام داد تا کادر درمان پرنشاط به کار خود ادامه بدهند.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: فعالیت وزارت بهداشت در یک سال گذشته فقط در حوزه کرونا و پایین آوردن تعداد بیماران نبوده است. وزارت بهداشت در جهت توسعه زیرساخت‌ها و گسترش امکانات نیز فعالیت کرد و برای ماه‌های آینده با بیش از ۱۱ هزار تخت و تجهیز بیمارستان‌ها و تکمیل آنها نیز مواجه خواهیم بود.

نوبخت افزود: به جز ۲۳ هزار مجوز استخدامی که در سال گذشته اجرایی شده بود، ۳۰ هزار نیروی جدید هم مجوز داده شد که اضافه شود و کارهای آن در حال پیش رفت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ با همکاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موفق شدیم ارز و تجهیزات مورد نیاز وزارت بهداشت را همچنان با ارز ترجیحی حمایت کنیم. در حالی‌که سیاست مجلس این بود که این شکل تغییر پیدا کند، اما با تلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، این حمایت از نظر ارزی با سهمیه خاصی که با ارز ترجیحی اختصاص یافته، ادامه خواهد یافت و در بودجه ۱۴۰۰ جهش و رشد قابل توجهی در اعتبارات وزارت بهداشت می‌بینیم. دولت پشتیبان وزارت بهداشت است تا بتواند بیماری کرونا را به نحو شایسته‌ای فرماندهی کند.

نوبخت گفت: باید از بانک جهانی قدردانی کنیم. هرچند محدود و در شرایطی که میلیاردها دلار از پول ایران به ناحق و غیرقانونی در برخی بانک‌ها و کشورها محبوس و مسدود است، اما در زمینه وام اقدام کرد. از سازمان جهانی بهداشت نیز قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این همکاری گسترده باشد.

/ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مقابله با کرونا میلیارد تومان وزارت بهداشت رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گزارش روزانه خود در خصوص آخرین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را منتشر کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، طی ۲۱۱ روز جنگ غزه، ۳۴ هزار و ۶۵۴ فلسطینی در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیده‌اند و ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر دیگر نیز بر اثر این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت و کشتار را علیه خانواده‌های فلسطینی ساکن این باریکه مرتکب شده است.

بر اساس این گزارش در نتیجه جنایت‌های ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه ۳۲ شهید و همچنین ۴۱ زخمی فلسطینی به بیمارستان‌های این باریکه منتقل شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که همچنان پیکر شماری از قربانیان در زیر آوارها و یا در خیابان‌های نوار غزه رها شده است و نیروهای امدادی و پدافند غیرعامل نوار غزه توانایی دستیابی به پیکر این قربانیان را ندارند.

کد خبر 6096335

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان