Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روستای «چقربش قارداش» از توابع بخش گالیکش شهرستان مینودشت در استان گلستان است، طبیعت زیبای جنگلی این منطقه، شهردار کلاله را وسوسه کرده بود تا با ایجاد سازه‌های آهنین و استفاده از بیت‌المال یک سوگلی تفریحی در دل طبیعت بسازد تا ایام هفته‌ای را در آنجا خوش بگذارنند اما با هوشمندی مردم مطالبه‌گر آن منطقه و انعکاس یک فساد مالی و اداری در خبرگزاری فارس در کمتر از ۲۴ ساعت ضرب‌الاجل قانون خانه پرحاشیه شهردار کلاله را به کام تخریب فرستاد تا درس عبرتی باشد برای کسانی که در خفا و آشکار یا قانون را دور می‌زنند و یا به آن دهن‌کجی می‌کنند و یا به راحتی قانون را زیرپا می‌گذارند غافل از اینکه تیغ تیز مجریان عدالت، خاطیان را رها نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوگلی شهردار کلاله زیر تیغ عدالت/ آیا شهردار پرحاشیه کلاله بر کرسی خدمت تکیه می‌زند

گرچه خانه باغ غیرقانونی شهردار کلاله در کمترین زمان ممکن تخریب شد اما مردم مطالبه‌گر منطقه علاوه بر اجرای قانون تخریب بنای غیرمجاز؛ خواهان هر چه سریع‌تر انفصال از خدمت چنین افرادی از کرسی مسوولیت هستند، دستگاه‌های متولی که در اجرای قانون تعلل نکردند خوب است این بخش از مطالبه مردم را نیز اجابت کنند.

چپاولگران بیت‌المال آیا صلاحیت تکیه بر کرسی خدمت را دارند این سوالی است که ذهن مطالبه‌گران، سوت‌زنان فساد، مخاطبان خبرگزاری فارس و افکار عمومی را درگیر خود کرده است، آیا قانون همانند تخریب ۲۴ ساعته ویلای غیرقانونی در خصوص انفصال از خدمت این شهردار قانون‌گریز سرعت عمل به خرج خواهد داد.

سوگلی تفریحی شهردار کلاله که در دل طبیعت جنگلی روستای «چقربش قارداش» گالیکش چشم‌نوازی می‌کرد با سوت‌زنی فساد توسط خبرگزاری فارس در کمتر از ۲۴ ساعت و با ضرب‌الاجل قانون تخریب شد.

 

*قانون‌گریزی شهردار کلاله زیرذره‌بین مطالبه‌گری مردم و رسانه

۲۸ بهمن امسال جمعی از مطالبه‌گران محلی شهرستان کلاله خبر از یک فساد مالی و اداری را در اختیار خبرگزاری فارس گذاشتند که شواهد و قرائن نشان می‌داد شهردار کلاله با سوءاستفاده از موقعیت شغلی که مورد تائید دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی استان گلستان قرار گرفته است اقدام به ساخت خانه باغ غیرمجاز با اموال بیت‌المال کرده است.

در ماه‌های اخیر برخی سایت‌های محلی قانون‌گریزی شهردار کلاله را زیرذره‌بین قرار داده و آن را منعکس کردند اما پیگیری خبرگزاری فارس در پی این فساد مالی، خانه باغ مسوول گلستانی را تخریب کرد.

اخباری که این خبرگزاری در پی مطالبه‌گری مردمی در مبارزه با فساد شهردار کلاله تا حصول نتیجه پیگیری کرد با عناوین «طنز تلخ تداوم مسوولیت برای شهردار کلاله/ طمع به بیت‌المال کار دست «سعدی» داد»، «ویلای شهردار کلاله تخریب شود/ نگذارید افشا کنندگان تخلف از کار بیکار شوند»، «ضرب‌الاجل 3 روزه آب منطقه‌ای گلستان به شهردار کلاله بعد از انتشار خبر فارس+ حکم اخطار»، «واکنش فرماندار کلاله به خبر سوءاستفاده شهردار کلاله در فارس/ با فساد در هر سطحی مبارزه می‌کنیم»، « سازه‌های خانه باغ غیرقانونی شهردار کلاله جمع‌آوری می‌شود/ قانون با کانون‌های قدرت و ثروت تعارف ندارد»  انتشار پیدا کرد تا امید مردم در اینکه همه در برابر قانون یکسان هستند جان تازه‌ای بگیرد.

 

*مجوز بنا 35 متر بوده که شهردار کلاله 100 متر ساخته است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص تخریب بنای غیرمجاز شهردار کلاله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: روز گذشته همکاران ما با همکاری با دادستان به محل موردنظر رفتند، و با تجهیزاتی که قرار شد هزینه‌های آن به عهده شهردار کلاله باشد عملیات تخریب صورت بگیرد.

حسن خسروی با اشاره به اینکه با هماهنگی مجموعه قضایی تخریب سازه شروع شد، تصریح کرد: ماموران امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی بلافاصله بعد از انتشار خبرگزاری فارس به منطقه اعزام شدند و پرونده تخلف شهردار کلاله به دادگاه ارجاع شد.  

وی افزود: مجوز بنا ۳۵ متر بوده که شهردار کلاله ۱۰۰ متر ساخته و مرتکب تخلف شده است، در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون اساسی با دستور مقام قضایی جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش نسبت به جمع‌آوری مستحدات مازاد بر مجوز اقدام شد.

*جمع‌آوری مستحدثات ویلای غیرمجاز شهردار کلاله 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه تخریب خانه باغ در مرحله انجام است، گفت: طبق قانون ابتدا جمع‌آوری مستحدثات مازاد در مجوز است که روز گذشته ۶۰ درصد آن انجام شد و مابقی در دست انجام است.

خسروی ابراز کرد: به دلیل شدت باران بخشی کوچکی از کار تخریب بنای غیرمجاز در منطقه «چقربش قارداش» ناتمام ماند اگر هوا مساعد شود مابقی عملیات انجام شود، قرار می‌شود.

وی به مردم استان گلستان اطمینان کامل داد مابقی ساخت و ساز غیرمجاز تخریب خواهد شد و حتی یک متر بنای اضافه غیرمجاز نباید باقی بماند، در حال حاضر با توجه به شدت بارش باران اتمام عملیات به کندی صورت می‌گیرد اما تلاش بر این است بتوانیم مابقی تخریب بنای غیرمجاز را انجام دهیم و به هر دلیل هوای مساعد نشود در اولین فرصت قانون اجرا می‌شود.

 

*نقش مهم رسانه‌ها در راستای مقابله با فساد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص نقش رسانه‌ها در راستای مقابله با فساد گفت: ما واقعا اعتقادمان این است که رسانه‌ها در دو بخش می‌توانند موثر باشند نخست در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم تا جامعه از قوانین و مقررات، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و ... آشنایی پیدا کند.

خسروی ادامه داد: اصلا اعتقادی نداریم که سازه‌ای ایجاد شود و آن را تخریب کنیم ما باید اطلاع‌رسانی کنیم تا اصلا بنای غیرمجاز ساخته نشود، سیمان، ماسه و میله‌گرد که برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد در واقع سرمایه ملی است نباید اینها از بین برود.

وی تاکید کرد: ما باید شرایط را با کمک رسانه‌ها به سمتی ببریم که اصلا ساخت و ساز غیرمجاز در استان نداشته باشیم که دست به تخریب آن بزنیم.

 

 

*رسانه‌ها به اجرای قانون در جامعه کمک کنند

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز که ایجاد می‌شود شاید به حالت سابق برنگردد ولی تلاش می‌کنیم که چنین مواردی ایجاد نشود.

خسروی بیان کرد: ظرفیتی که رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی جمعی دارند حتی اگر بتوانند در آگاهی‌بخشی یک نفر از قانون موفق عمل کنند تا ساخت و ساز غیرمجاز انجام نشود این در جای خود ارزشمند است چه آنکه خبرگزاری فارس دایره اطلاع‌رسانی قوی‌تری دارد و با ظرفیت بیشتری می‌تواند در آگاهی‌بخشی عمومی ورود کند.

وی از رسانه‌ها خواست تا به اجرای قانون در جامعه کمک کنند، اظهار کرد: اجرای قانون سبب می‌شود تا خدای نکرده عده‌ای که دنبال سوءاستفاده هستند، چشم به زمین‌خواری دوخته و یا درصدد کلاه گذاشتن بر سر مردم هستند و می‌خواهند زمین‌ها را خارج از محدوده شهرها و روستاها به قیمت گزاف به مردم بفروشند جلوی این سوءاستفاده با استفاده از ظرفیت اطلاع‌رسانی گرفته شود.

* اطلاع‌رسانی به موقع خبرگزاری فارس و فوریت اجرای قانون در تخریب بنای غیرمجاز

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به نقش خبرگزاری فارس در تسریع اجرای قانون مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز گفت: اطلاع رسانی به موقع کمک کرد ما هم به موقع وارد عمل شویم، شاید اگر خبرگزاری فارس، این اطلاع رسانی را نمی‌کرد ما هم بی‌خبر می‌ماندیم اما اطلاع رسانی به موقع این ظرفیت را ایجاد کرد تا با ساخت و ساز غیرمجاز مطابق با قانون با فوریت اجرا شود.

خسروی گفت: این اقدام سبب شد تا درس عبرتی برای خیلی از افراد باشد که هر کسی در هر مقامی مبادرت به ساخت و ساز غیرمجاز کند قاطعانه با آنها برخورد می‌شود و همه در برابر قانون برابر هستند و قانون بین مردم عادی با مسوولان هیچ فرقی قائل نمی‌شود.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: ضرب الاجل قانون سوت زنی فساد خبرگزاری فارس زیر تیغ تخریب خانه باغ جهادکشاورزی گلستان حسن خسروی تخریب بنای غیرمجاز ساخت و ساز غیرمجاز خبرگزاری فارس شهردار کلاله اطلاع رسانی اجرای قانون رسانه ها ضرب الاجل بیت المال جمع آوری خانه باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیر ۲ نفر که با ۳۷ ضربه چاقو اقدام به قتل مدیرعامل یک شرکت پخش لوازم آرایشی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار علی ولیپور گودرزی روز دوشنبه گفت: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه‌اش واقع در یک برج ۲۰طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

وی گفت: طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بیسیم‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مخابره و دقایقی بعد تیم بررسی صحنه جرم پا به طبقه پانزدهم برج مورد نظر گذاشتند.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان جنایی پس از ورود به محل با جسد مردی ۴۳ساله مواجه شدند که هدف ۳۷ ضربه بی‌رحمانه چاقو قرار گرفته بود؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول در شغل پخش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته است و عاملان این جنایت پس از ارتکاب جرم به‌دنبال اسناد و مدارکی داخل خانه بوده‌اند.

وی افزود: کارآگاهان که در جریان بررسی‌های تخصصی صحنه جرم متوجه دوربین‌های مداربسته برج شده بودند در بازبینی فیلم‌ها دریافتند، موتورسیکلتی با ۲ سرنشین مقابل برج توقف کرده و مرد جوانی از موتور پیاده و وارد خانه مقتول شده است؛ نیم ساعت بعد از حضور وی، نفر دوم نیز وارد خانه قربانی شده و دقایقی بعد هر ۲ با عجله و شتاب از برج خارج شده و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شدند و بعد از رفتن مردان جوان، دیگر هیچ رفت‌وآمدی به خانه مقتول صورت نگرفته بود.

سردار گودرزی گفت: در نخستین‌گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات کارآگاهی، مشخصات ۲ مرد موتورسوار داخل فیلم شناسایی و مشخص شد که آن‌ها با مقتول اختلاف مالی هشت میلیارد ریالی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در تهران و یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، آن‌ها را طی ۲ عملیات جداگانه بازداشت کردند.

دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری شروری خبر داد که با سلاح گرم اقدام به تخریب اموال عمومی در جنوب غرب تهران کرده بود.

سرگرد محمد زیدی در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه دهم سازمان اطلاعات پلیس تهران هفته گذشته خبری را درخصوص تخریب اموال عمومی توسط یکی از اراذل و اوباش شرور منطقه خانی آباد دریافت کردند که با سلاح جنگی خود به منظور قدرت نمایی اقدام به تیراندازی و تخریب چندین خودرو پارک شده در منطقه کرده بود.

وی ادامه داد: به محض دریافت این خبر پرونده‌ای تشکیل و تیم‌های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

به گفته سرگرد زیدی، طی اقدامات انجام شده ماموران طی یک هفته سرانجام روز گذشته مشخص شد این متهم پس از این قدرت نمایی از محل متواری و در مخفیگاه خود پنهان شده است.

سرگرد زیدی تصریح کرد: با به کار بردن شگرد‌های پلیس مخفیگاه این فرد شرور شناسایی و پس از اخذ دستورات قضایی نسبت به دستگیری این فرد اقدام شد که طی آن متهم دستگیر و در خصوص سلاح جنگی در بازجویی اولیه و تخریب اموال عمومی اعتراف کرد.

وی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک قبضه سلاح گرم و تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد که ضمیمه پرونده شده و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا منتقل شد.

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران یادآور شد: پلیس حافظ امنیت شهروندان است و در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم