Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:54:24 GMT

کشف مواد مخدر در خور و بیابانک ۴۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۴۳۱۰

کشف مواد مخدر در خور و بیابانک ۴۶ درصد افزایش یافت

عباس نظام الاسلامی روز پنجشنبه  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوروبیابانک که در سالن امام علی(ع) فرمانداری برگزار شد بدون اعلام رقم کشفیات مواد مخدر در این خطه  افزود: در این مدت نیز دستگیری سارقان و معتادان نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبود یافته است گفت: در یکسال گذشته ۱۱ فقره وام اشتغالزایی ۵۰۰ میلیون ریالی به معتادان بهبود یافته  اختصاص یافت و بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خور و بیابانک خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال به تعدادی از خانوارهای آسیب دیده از اعتیاد جهیزیه، بسته های معیشتی، لوازم التحریر، کیف و کفش توزیع و گازکشی برخی از منازل نیز با همکاری بسیج اجرا شد.

نظام الاسلامی افزود: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی است که با مشارکت مردمی تحقق می پذیرد؛ در این مسیر باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله خیران و سازمان‌های مردم نهاد فعال استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه که تهدید بسیار خطرناکی برای جامعه تلقی می شود شیوع اعتیاد  بین زنان و کاهش سن ابتلا به مصرف مواد است که نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت؛  اعتیاد زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم از جمله سرقت، طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری و غیره است.

فرماندار خور و بیابانک افزود: مرکز NA( انجمن معتادان گمنام ) نیز با نقش سازنده خود می‌تواند در حوزه پیشگیری موثر واقع شود زیرا افراد بهبود یافته می‌توانند به عنوان الگو در جامعه با انتقال تجربیات خود به قشرهای مختلف از آلودگی آنها به مواد مخدر پیشگیری کنند.

فرماندار خور و بیابانک با تاکید بر هماهنگی دستگاه‌های عضو شورا به منظور جلوگیری از موازی کاری اظهار کرد: این شورا همچنان که از نامش مشخص است با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها ایجاد شده است لذا انسجام و افزایش هماهنگی زمانی اتفاق خواهد افتاد که کمیته‌ها جلسات خود را به صورت منظم انجام دهند.

وی بر ضرورت حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و آسیب دیدگان مواد مخدر تأکید کرد و خواستار توانمند سازی، اشتغال و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آنان شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خور و بیابانک نیز گفت: با توزیع کنندگان مواد مخدر در محلات شهرستان به شدت برخورد می‌شود.

محسن پور بافرانی پایین رفتن سن اعتیاد را زنگ خطری برای جامعه دانست و افزود: خانواده‌ها باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر و شناسایی مراکز تهیه و توزیع ، با تلاش نیروهای انتظامی و بسیج در شهرستان خور و بیابانک نیز اجرا و پیگیری می‌شود.

شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

برچسب‌ها خور و بیابانک مواد مخدر اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خور و بیابانک مواد مخدر اصفهان خور و بیابانک مواد مخدر اصفهان اخبار کنکور خور و بیابانک شهرستان خور بهبود یافته مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد