Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه عراق امروز /پنجشنبه/ اعلام کرد که این کشور در جریان حضور در پانزدهمین نشست "روند آستانه" در شهر سوچی روسیه بر مواضع ثابت خود مبنی بر حفظ وحدت سوریه و بازگشت آوارگان به این کشور تاکید کرد.

 در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «عبدالرحمن حامد الحسینی» سفیر عراق در روسیه در پانزدهمین نشست روند آستانه در شهر سوچی شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر بعد از دعوت از عراق برای شرکت در این نشست به عنوان ناظر انجام شد.

پانزدهمین نشست کشورهای ضامن صلح سوریه موسوم به روند آستانه روزهای شانزدهم و هفدهم فوریه جاری (۲۸ و ۲۹ بهمن) در شهر سوچی روسیه برگزار شود و در آن تحولات اوضاع امنیتی، سیاسی و انسانی در سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: رئیس هیات عراقی در حاشیه مذاکرات روند آستانه، دیدارهایی با هیات های کشورهای شرکت کننده شامل ایران، سوریه، ترکیه و اردن و نیز «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و «آلکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه برگزار کرد.

براساس این بیانیه، نماینده عراق در جریان این دیدارها بر "موضع سیاست خارجی عراق درقبال اوضاع سوریه مبنی بر لزوم حفظ و پاسداری از وحدت و سلامت سرزمینی این کشور و بازگشت آوارگان به آن تاکید کرد."

نشست روند آستانه عصر دیروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه مشترکی پایان یافت. ایران، روسیه و ترکیه در این بیانیه تصرف و انتقال درآمدهای نفتی سوریه را محکوم و بر تعلق این منابع به دولت سوریه تاکید کردند.

در بیانیه مشترک بار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر در قبال حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و همچنین اهداف و اصول منشور سازمان ملل تأکید و خاطرنشان شد که همگان باید این اصول را  رعایت کرده و به آنها احترام بگذارند.

روسیه، ترکیه، ایران همچنین ابراز عقیده کردند که درگیری سوریه هیچگونه راه حل نظامی ندارد و بر تعهد خود برای پیشبُرد یک روند سیاسی دارای قابلیت حیاتی و طولانی مدت، که توسط خود سوری ها و با کمک سازمان ملل، مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل هدایت و اجرا شود، تأکید کردند.

همچنین مقرر شد کمیته قانون اساسی سوریه باید بدون هرگونه دخالت خارجی و تحمیل زمانی فعالیت کند.

روسیه، ترکیه و ایران خواستار توقف حملات اسرائیل به سوریه شده و این حملات را نقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای امنیت منطقه دانستند.

کشورهای ضامن آستانه ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت بحرانی انسانی در سوریه و تاثیر کرونا بر آن، هرگونه تحریم یکجانبه علیه این کشور را مردود دانستند.

مقرر شد که نشست آتی آستانه اواسط سال میلادی جاری در نورسلطان قراقستان برگزار شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روند آستانه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست