Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ۲۶ قطعه اراضی ملی به مساحت ۶۴ هکتار در منطقه چشمه خانی شبانکاره  با قلع و قمع ساخت و ساز‌ها رفع تصرف شد.

غلامرضا منتظری افزود: این حکم بر اساس رای صادر شده از سوی مقامات قضائی بخش و با حضور دادیاردادگستری بخش شبانکاره، نماینده اداره اطلاعات شهرستان، کارکنان فرماندهی انتظامی شبانکاره و آبپخش، فرماندهی و پرسنل یگان حفاظت استان و شهرستان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

۵۴ هکتار اراضی ملی در دشتستان از دست فردی سودجو درآمد عامل تصاحب اراضی ملی در شبانکاره بیش از ۶ میلیارد ریال جریمه شد

او ادامه داد: ۱۲ اتاقک و ۱۴ سکوی سیمانی به صورت پراکنده در این زمین‌ها ساخته شده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز در اراضی ملی ساخت و ساز می‌کنند، افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

منتظری عنوان کرد: در اجرای تأکید رهبر معظم انقلاب رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این مجموعه قرار دارد و مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری در برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف زمین‌های ملی در کوتاه‌ترین زمان عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.

او از بهره‌برداران و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی آن را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین ملی زمین خواری منابع طبیعی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی منابع طبیعی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید تونی گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست کرج مستقر در محور کرج - چالوس با همکاری مأموران منابع طبیعی نسبت به خلع ید و رفع تصرف یک هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در محدوده روستاهای شهرستانک و سرخدره اقدام کردند و اراضی به بیت المال اعاده وضع شد.

کد خبر 6092128

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت