Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امین‌زاده روز پنجشنبه در جلسه هم‌اندیشی در خصوص افزایش غیرمتعارف اجاره‌بها در بوکان افزود: افزایش غیرمتعارف اجاره بها در این شهرستان باعث بروز مشکلات زیادی برای مستاجران منازل مسکونی و بازاریان شده است.

وی با بیان اینکه رفع مشکل افزایش غیرمتعارف اجاره‌بها و جلوگیری از آسیب‌های وارده به اقشار آسیب‌پذیر باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار داشت: وضعیت مسکن امسال شرایط بحرانی دارد و در چنین مواقعی ورود دستگاه قضایی و ایجاد قوانین بازدارنده در کنترل قیمت اجاره بها و یا قیمت مسکن لازم است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بوکان با بیان اینکه قیمت‌ها در شهرستان بوکان با دیگر کلان شهرهای کشور رقابت می‌کند، افزود: باید در اسرع وقت کارگروهی توسط اتاق اصناف تشکیل و قیمت‌گذاری مناطق مختلف سطح شهر تشکیل و بر اساس مناطق مختلف شهر قیمت گذاری انجام گیرد.

وی همچنین از تشکیل کمپین "نه به اجاره‌های غیر متعارف" نیز با همکاری معتمدان، رسانه‌ها و مشاوران املاک بوکان خبر داد و اظهار داشت: پلیس فتا نیز باید با کانال هایی که در فضای مجازی در زمینه  افزایش غیرمتعارف اجاره بها فعالیت داشته و تبلیغ کنند، برخورد کند.

امین‌زاده ادامه داد: برای فرهنگ سازی و جلوگیری از افزایش غیرمتعارف در دفاتر مشاوران املاک برچسب هایی با موضوع افزایش غیرمتعارف اجاره‌بها و نصب در تمامی مشاوران املاک چاپ و در معرض عموم مردم باید قرار گیرد.

وی بر اجرای بخشنامه ستاد ملی کرونا در خصوص نحوه تمدید واحدهای اجاره‌ای تاکید کرد و افزود: اخذ مالیات از مالکان خانه‌های خالی و الزام به ثبت رسمی اجاره‌نامه در مشاوران املاک در راستای جلوگیری از عقد اجاره‌نامه‌های غیرمتعارف باید انجام گیرد.

امام جمعه بوکان نیز در این جلسه گفت: صاحبان املاک، باید اجاره بها را در حد معقول در نظر بگیرند که به مردم و صاحبان مشاغل آسیب وارد نشود.

ماموستا ملا عباس احمدی با اشاره به آسیب زدن همه‌گیری کرونا به کسب‌وکارها و مشاغل، از مالکان خواست تا بیشتر به فکر اجاره‌نشین‌ها بوده و در چنین شرایطی از افزایش اجاره‌بها با نرخ‌های غیرمتعارف خودداری کنند.

وی افزود: اسلام به ما دستور داده که در شرایط سختی و مشکلات به فکر همدیگر باشیم و با همکاری هم در راستای رفع مشکلات تلاش کنیم.

در بوکان ۵۱۸ واحد مشاوره املاک وجود دارد که از این تعداد ۴۶۰ واحد فعال است.

بوکان دومین شهر مهاجر پذیر کشور بعد از شهرستان کرج به شمار می‌رود.

برچسب‌ها نرخ اجاره بها آذربایجان غربی اصناف رهن و اجاره مسکن بوکان وام ودیعه مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ اجاره بها آذربایجان غربی اصناف نرخ اجاره بها آذربایجان غربی اصناف رهن و اجاره مسکن بوکان وام ودیعه مسکن اخبار کنکور افزایش غیرمتعارف اجاره بها مشاوران املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان

ایسنا/همدان دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان همدان از بازرسی ۴۵۰۰ واحد مشاور املاک در این استان خبر داد و گفت: مشاورین املاک متخلف استان بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

نعمت‌الله رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۲۶۸۸ واحد مشاور املاک در استان اظهارکرد: عدم الصاق جواز کسب در محل، عدم نصب نرخ‌نامه، عدم دریافت کدرهگیری، عدم درج کمیسیون در مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه و دریافت مبالغ اضافی بیشترین تخلفات مشاورین املاک همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از مشاورین املاک از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از تیرماه سال گذشته تا پایان سال ۴۵۰۰ بازرسی از مشاورین املاک استان توسط اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک صورت گرفت.

رسولی با اشاره به بررسی دفاتر مبایعه‌نامه و اجاره‌نامه‌های مشاورین املاک افزود: یکی از مشکلات موجود در این زمینه، عدم آگاهی مردم نسبت به نرخ‌های کمیسیون‌هاست به طوری‌که این نرخ در سامانه ۱۲۳ به صورت آنلاین محاسبه می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که در راستای احقاق حقوق مردم مبالغ کمیسیون‌های دریافتی توسط مشاورین املاک مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مشاورین املاک ملزم به دریافت کد رهگیری هستند، تصریح کرد: دریافت کدرهگیری از طریق سامانه خودنویس برای عموم مردم آزاد است، مردم می‌توانند به صورت رایگان اجاره‌نامه بنویسند و کد رهگیری دریافت کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات استان همدان با بیان اینکه فعلاً اجاره نوشتن با خودنویس برای عموم مردم آزاد است، یادآور شد: فعلاً نوشتن مبایعه‌نامه در سامانه خودنویس آزاد نشده است.

وی بیان کرد: سامانه خودنویس به گونه‌ای طراحی شده که قیمت ملک تعیین می‌شود و افراد خارج از چهارچوب نمی‌توانند نرخ تعیین کنند به طوری‌ که سامانه قیمت ملک را به صورت کارشناسی و به‌روز تعیین می‌کند بنابراین امکان افزایش اجاره‌بها به صورت غیرمتعارف وجود ندارد.

رسولی با بیان اینکه براساس قانون ۲۰ درصد افزایش مبلغ اجاره سال گذشته در اجاره‌نامه‌ها باید صورت بگیرد، تأکید کرد: در صورتی‌ که مشاورین املاک کدرهگیری دریافت نکنند و مبلغ بالاتر از این میزان درخواست کنند، طبق قانون به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد