Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن قوسیان مقدم امروز در حاشیه سفر به فارس در جمع خبرنگاران از افتتاح ١٣٥ خانه هلال در روستاهای فارس خبر داد و گفت: خانه‌های هلال، حرکت جدیدی است که در روستاها دنبال می‌شود و به عنوان شعبه کوچکی از جمعیت هلال احمر می‌تواند فعالیت‌های هلال را به روستاها منتقل کند.

وی به کارکرد خانه‌های هلال هم اشاره و عنوان کرد: به عنوان مثال شامگاه چهارشنبه ٢٩ بهمن زلزله سی‌سخت خسارت‌هایی در  ١٢١ روستا ایجاد کرد و از ساعت ٢٢ شب گذشته تا ٤ بامداد امروز ارزیابان جمعیت هلال احمر در روستا مشغول ارزیابی بودند، در حالی که اگر خانه‌های هلال در روستاها فعال باشند، با یک تلفن می‌توان وضعیت روستا را مشخص کرد و اگر جوابگو باشند درصد خرابی را مشخص می‌کند و در صورت عدم پاسخگویی نشان از اوضاع نابسامان دارد و تیم اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شب گذشته عملیات سنگینی در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است، گفت: خانه‌های هلال این ظرفیت را ایجاد خواهد کرد که در حوادث به سرعت نیروهای امدادی را اعزام کنیم.

قوسیان‌مقدم با بیان اینکه تاکنون آماری از تلفات انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در روستاهای اصفهان پنج مصدوم و در روستاهای کهگیلویه و بویر احمد حدود ٤٤ مصدوم داشتیم که خوشبختانه مراحل درمانی و مراقبت‌های اولیه از آنها انجام شد.

او همچنین از آمادگی کامل جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: از شامگاه گذشته ٦ استان کشور آماده باش بودند؛ چادرهای امدادی و مسافرتی از استان‌ها همان دیشب به سی‌سخت ارسال و به دلیل بارندگی دو اردوگاه نیز در این شهر برپا شد، امروز هم از خوزستان یکسری چادر ارسال خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه توزیع چادر براساس مصوبه ستاد بحران انجام می‌شود و موقعی توزیع انجام می‌شود که امکان اسکان وجود نداشته باشد، عنوان کرد: امروز هم قرار شده زیر نظر ستاد مدیریت بحران کانون‌هایی که امکان اسکان ندارند در محل خانه زلزله زدگان چادر برپا شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه جمعیتی حدود ١٤ هزار نفر تحت تاثیر زلزله سی‌سخت قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: تخریب‌ها عمدتا تخریب دیواره‌ها بوده و خوشبختانه درصد ریزش سقف کم است و بیشتر، حیاط و محوطه‌های منازل روستایی تخریب شده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور افتتاح چند پروژه امدادی، بازدید از پروژه‌های تجاری جمعیت هلال احمر، افتتاح انبار امدادی در شهرستان‌های داراب، مهر و کازرون از روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن وارد استان فارس شده است.

انتهای پیام/ن 

منبع: فارس

کلیدواژه: دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور محمدحسن قوسیان مقدم زلزله خانه هلال فارس دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور خانه های هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب