Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس جلسه تعیین تکلیف اعزام قاریان و حافظان قرآن به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، همچنین حج ۱۴۰۰ با حضور مسئولان اوقاف، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان در محل شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه که سیدعلی سرابی دبیر کمیته اعزام، مهدی قره­ شیخ­لو رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی زرع بی­‌عیب مدیر کل بین­‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی­‌اکبر حشمتی عضو کمیته و محمدتقی میرزاجانی مسئول دبیرخانه کمیته اعزام حضور داشتند موضوع اعزام کاروان قرآنی به حج سال ۱۴۰۰ مطرح شد و تصمیم­‌گیری نهایی در این خصوص به اعلام نظر قطعی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در خصوص وضعیت حج تمتع سال آینده، موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از جلسه، موضوع نحوه تعیین نمایندگان کشورمان جهت شرکت در مسابقات بین­‌المللی پیش­ رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر گردید با توجه به محدودیت­‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن لغو غالب مسابقات بین‌المللی در سال جاری، همچنین تراکم برگزیدگان دو دوره مسابقات سراسری، در اولین فرصت، آزمون انتخابی بین قاریان و حافظان ممتاز مسابقات سراسری در سال­‌های ۹۸ و ۹۹ برگزار شود و منتخبین به عنوان نماینده کشورمان جهت شرکت در مسابقات بین­‌المللی معرفی شوند.

براساس این گزارش، به منظور جلوگیری از تضعیف جریان اعزام اساتید، قاریان، حافظان و گروه­‌های تواشیح به خارج از کشور هم مقرر گردید این حرکت مبارک با پشتیبانی بهتر دنبال شود، اگرچه در شرایط فعلی امکان اعزام فراهم نباشد اما لازم است این برنامه­‌ها حداقل به صورت مجازی دنبال شود.

در همین راستا برای تقویت بنیه اعزام­‌های تبلیغی که پس از رفع محدودیت­‌های کرونایی می­‌تواند کماکان به عنوان یک اقدام ترویجی بسیار مؤثر و کم هزینه تلقی شود نیز بنا شد دبیر کمیته اعزام و مدیرکل بین­‌المللی تبلیغ، رایزنی­‌های لازم را با اشخاص حقیقی و حقوقی ذی­ربط انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن فرهنگ حج ارتباطات کمیته اعزام مسابقات بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از حافظان قرآن کریم استان، نوزدهمین دوره آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حردانیان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این آزمون‌ها در ۴ مرحله برگزار می‌شود که در این مرحله شرکت کنندگان در مرحله کتبی آزمون دادند.

وی افزود: در مرحله بعدی که به صورت شفاهی برگزار می‌شود میزان آگاهی در خصوص تفسیر و معانی قرآن کریم مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: به حافظان قرآنی که بتواند در این آزمون‌ها نمره قبولی کسب نمایند درجه یک تا ۵ که معادل یکی از مدارک تحصیلی است اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در یزد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در یزد
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • برگزاری آزمون کتبی اعطای مدرک حافظان قرآن در خرمشهر
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خواف
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در چهارمحال و بختیاری