Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس محمودی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه بخشدار جدید بخش رودبنه شهرستان لاهیجان با بیان اینکه بخش رودبنه یکی از بخش های محوری و استراتژیک شهرستان لاهیجان است، اظهار داشت: ۹ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان لاهیجان در این بخش قرار دارد.

وی تقویت اعتماد عمومی را یک سرمایه دانست و تصریح کرد: نباید اجازه داد این سرمایه ی اجتماعی مخدوش شود زیرا ترمیم آن به سختی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار لاهیجان رصد و پایش امور سطح روستاها و انتقال آن به مسئولان شهرستان را جزو وظایف شوراها و دهیاران دانست و تاکید کرد: با پیگیری و نظارت باید مانع از ساخت و ساز غیر مجاز در سطح روستاها شد.

محمودی اجرای دقیق سیاست های عمومی را از وظایف فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران عنوان و تصریح کرد: شفافیت در بیان عملکرد، یکی از ارکان موفقیت مسئولان است.

وی،  امنیت، سلامت و حضور حداکثری مردم را سه موئلفه ی مهم در مهمترین در رخداد بزرگ سیاسی سال آینده کشورمان دانست و  تصریح کرد: باید تمام تلاش ما این باشد که عامل رفع نگرانی و دغدغه مردم باشیم.

محمودی در این جلسه تکریم و معارفه بخشدار جدید بخش رودبنه شهرستان لاهیجان اظهار کرد:  تقدیر از افرادی که خدمتی را ارائه دادند، جزو وظایف همه ما در همه سطوح می باشد.

به گفته وی  اینکه خدمت صادقانه همیشه ماندگار میماند و صفاتی که می تواند انسان را نسبت به سایر طبقات جامعه ممتاز کند، باید سرلوحه خدمتگزاران به مردم قرار گیرد.

گفتنی است در این آیین سیدعلی ذاکر نقیبی با سابقه ۱۵ سال خدمت در وزارت کشور که قبل از این مسوولیت ، مسوول دفتر فرمانداری لاهیجان و بخشداری مرکزی پارسیان را در سابقه خدمتی داشته است به عنوان بخشدار جدید رودبنه جایگزین سید محمد علوی  شد.

بخش رودبنه لاهیجان شامل دو دهستان به نامهای رودبنه و شیرجو پشت می باشد . این بخش دارای ساحل زیبای دریا در روستاهای حسن بکنده ، سحرخیزمحله ، امیرآباد و جیرباغ می باشد  .

از دیگر جاذبه های گردشگری این بخش می توان به تالاب بین المللی امیر کلایه اشاره کرد . این تالاب در دهستان شیرجوپشت بخش رودبنه واقع شده و دسترسی به آن در حال حاضر از طریق جاده کنارگذرچمخاله به کیاشهر امکان پذیر است .

یکی از ویژگی های منحصر به فرد تالاب امیر کلایه لاهیجان در مقایسه با دیگر تالاب های گیلان این است که این تالاب از محدود محیط های تالابی آب شیرین است که در یک کیلومتری دریا قرار دارد.

این تالاب همچنین زیستگاه 11 گونه انواع ماهیان نظیر سوف، حاجی ترخان، اسپله، اردک ماهی، کپور و گونه های دیگراست که در تنوع بخشی به این اکوسیستم آبی نقشی مؤثر دارند.

شهرستان ۱۶۷هزار نفری لاهیجان با جاذبه های گردشگری منحصربفرد طبیعی و گردشگری در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی رشت مرکز استان گیلان واقع است.

منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در سواحل سحرخیز محله لاهیجان قرار دارد  و در سال ۱۳۸۹ به تصویب هیات دولت رسیده است.

برچسب‌ها رودبنه لاهیجان گیلان منطقه ویژه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودبنه لاهیجان گیلان رودبنه لاهیجان گیلان منطقه ویژه اقتصادی اخبار کنکور شهرستان لاهیجان بخش رودبنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود