Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه موقت تهران امنیت را از مهمترین دستاوردهای تقوا در جامعه دانست و گفت: انسان به میزان مرتبه تقوایی که دارد از خطر در امان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان ، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد  ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله سید رضا فاضلیان با اشاره به وجود علما و بزرگان استان همدان در طول تاریخ، اظهار داشت: امروز لازم است تا با معرفی این بزرگان به جامعه، سعی کنیم تا در مسیر آنها حرکت کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله فاضلیان، مطرح کرد: آیت الله فاضلیان از ستارگان آسمان این خطه و تربیت یافته مدرسه عالم و فقیه بزرگوار، آیت الله آخوند بوده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: جوانان تربیت شده در این مدرسه بسیاری از چهره‌های پر افتخاری هستند که امنیت و اقتدار امروز را، مدیون عملکرد دیروز آنها هستیم.

وی با بیان اینکه سرمایه امت اسلام، دستاورد حضور و تلاش علما و فقها و تربیت یافتگان مکتب امام صادق(ع) است، گفت: این حلقه اتصال علمی، فقاهتی و ایمانی با مدرسه اهل بیت(ع)، زمینه ساز ایجاد ارتباط بین مردم و علما و راهبری در جامعه بود.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه این شخصیت‌های بزرگ جان مایه و پیام وحی و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را به مردم می‌رسانند، عنوان کرد: اگر این افراد بیانشان با عملشان متفاوت بود نه تنها سازندگی ایجاد نمی‌شد که اثرات مخربی هم در جامعه به وجود می آمد و لذا تربیت بزرگانی چون آیت الله فاضلیان تأکیدی بر یکی بودن قول و عمل علمای این خطه است.

وی با تأکید بر اینکه این علما تربیت شده با آموزه‌های قرانی و وحیانی بودند، اظهار داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای زعامت ولی فقیه عادل، در نظام اسلامی، آن است که جامعه با معارف قرآنی و عترت مدیرت و هدایت می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شایسته است تا جامعه اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی هدایت و مدیریت شود، گفت: صرف قرارگرفتن یک فقیه عادل در رأس نظام اسلامی، آن نظام اسلامی مورد نظر را به وجود نمی‌آورد چرا که دستیابی به این مهم کار سختی است که همه انبیا نیز به دنبال آن بودند.

وی تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند انقلاب اسلامی تحقق یافت و نظام اسلامی نیز شکل گرفت اما با دولت اسلامی فاصله داریم و لازمه آن نیز تلاش همه مجموعه‌های نظام خصوصا جوانان در چهل سال دوم انقلاب است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه مدیران در تمامی رده‌ها هم باید آراسته به علم و تخصص و دانش هم آراسته به عدالت باشند، مطرح کرد: وجود تمامی این خصوصیات از ویژگی‌های اصلی یک دولت اسلامی است.

وی با بیان اینکه رسالت فقها در طول تاریخ بر هموار کردن این مسیر و نشان دادن راه به مردم بوده است، اظهار داشت: تمام این بزرگان و علما دارای چند هدف مهم بودند که بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته‌اند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اولین هدف، معرفت نفس و شناخت خود بوده، راهی که همه ما باید دنباله رو آن باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جوانان کشور برای آنکه در دنیای اسلام یک انسان موفقی باشند، باید به خودشناسی برسند، مطرح کرد: نفس انسان هم فجور را به خوبی درک می‌کند و هم تقوا را و لذا باید به چنان درجه‌ای از شناخت برسیم که هیچ گاه به سمت فجور حرکت نکنیم.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه علمای بزرگ اسلام الگویی کامل برای ما هستند، گفت: این بزرگان صدها برابر از نگرانی ما برای ویروس کرونا، نگران و مراقب نفس خودبودند و هر کجا که احتمال می‌دادند نفس آنها آسیب ببیند از آن دوری می‌کردند.

وی از مهم‌ترین دستاوردهای تقوا را آفرینش امنیت برای انسان دانست و گفت: انسان به میزان مرتبه تقوا از خطر در امان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جوانان باید مراقب تهدیدات و خطرات فصای مجازی باشند، مطرح کرد: اگر این مشکلات و تهدیدها مراقبت نشود به آسیب‌های بزرگی دچار خواهیم شد.

مراسم بزرگداشت آیت الله سیدرضا فاضلیان در همدان برگزار می‌شودجای خالی آیت الله فاضلیان در دارالجهاد / تا دل انسان از غیر خدا پاک نشود نتیجه‌ای به دست نمی‌آید + فیلمآیت الله فاضلیان که بود؟ /گذری کوتاه بر مجاهدت‌های خاموش عالم همدانی

 

وی با تأکید بر اینکه در سایه اینگونه حیات، علما به درجات بالایی از تقوا رسیده‌اند، مطرح کرد: از دیگر ویژگی‌های علما بیات حرف و کلام متقن و قول سدید است، به نحوی که هر سخن آنها دارای پشتیبان علمی و برهان کافی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه نسل جوان باید با ویژگی‌های علما آشنا شوند، عنوان کرد: تصمیماتی که مبتنی بر دانش باشد گویای تقوای آن فرد است که در سیره علمایی چون آیت الله فاضلیان قابل مشاهده است.

انتهای پیام/741/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران آیت الله فاضلیان ابوترابی فرد نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم

معاون اجرایی رئیس جمهور‌ گفت: ایران اسلامی در ۵۰ شاخص اقتصادی از جمله کنترل نرخ بیکاری و نقدینگی روند رو به رشدی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه اظهار داشت: ایران اسلامی با همت و حمیت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در 50 شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلات از جمله تامین معیشت دارند، عنوان کرد: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

منصوری ابراز کرد:  در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم و کاستی هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی بوده که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، افزود: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران 8 ساله دفاع مقدس ادامه داد: دور‌اندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده ‌که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی تاکید کرد: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری بوده و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

منصوری خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه بین نسل جوان شد و افزود: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی هم به تحولات دنیا و منطقه زد و گفت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیر‌قبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده ‌و واقعیت امر امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری بوده که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم