Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری آئین جشن تولد ۲۰ واحد صنعتی راکد که در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی مجدد شدند با حضور معاون صنایع وزیر صمت و جمعی از مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

اقبال عباسی ۳۰ بهمن‌ماه در این آئین با اشاره به اینکه احیای واحدهای راکد اهمیت بالاتری نسبت به احداث یک کارخانه دارد، اظهار کرد: سرمایه‌گذار هزینه‌ای را برای احداث یک واحد تولیدی انجام داده، سپس این واحد بنا به دلایل گوناگون از جمله سیاست‌گذاری‌های غلط، تحریم، مدیریت ضعیف و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دچار رکود شده است، احیاکنندگان این واحد حکم پزشک را برای این صنعت دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که در شرایط نامطلوب اقتصادی اقدام به احیای واحدهای راکد می‌کنند، همانند کادر درمانی هستند که در شرایط بیماران کرونایی اقدام به احیای می‌کنند، همچنین این افراد پیشگام در مبارزه با استکبار نیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید از افرادی که سرمایه خود را وارد تولیدی و اقتصادی می‌کنند، حمایت کرد، بیان کرد: تا زمانی که به کار ایرانی احترام نگذاریم، تولید ملی نیز شکل نمی‌گیرد، تحقق تولید ملی مساوی با استقلال کشور، اشتغال، رونق، رنگین شدن سفره مردم و جلوگیری از تحقق اهداف استکبار است.

عباسی در پایان تاکید کرد: امروز سنگرداران واقعی کشور فعالان اقتصادی هستند، امید است با بهره‌برداری از واحدهای صنعتی نیمه‌تمام شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در چهارمحال و بختیاری باشیم.

دولت باید به‌جای صدور جواز تاسیس واحدهای نیمه‌تمام را به سرمایه‌گذاران معرفی کند

در ادامه محمد حمیدیه مدیرعامل کارخانه هافمن شهرکرد اظهار کرد: تعداد واحدهای راکد در کشور زیاد است و از ظرفیت‌های بخش‌های تولیدی به صورت کامل استفاده نمی‌شود، به‌نظر می‌رسد دولت باید به‌جای صدور جواز تاسیس واحدهای نیمه‌تمام را به سرمایه‌گذاران معرفی کند، این کار موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

وی افزود: وزارت صمت برای واردات مواداولیه به واحدهای تولیدی تنها ۳۰ درصد ارز مورد نیاز را تخصیص می‌دهد، این کار موجب می‌شود واحدهایی که با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند با مشکل تامین مواداولیه مواجه شوند و این در سال جهش تولید مطلوب نیست.

حمیدیه در پایان گفت: این واحد تولیدی بنا به مشکلاتی دچار رکود شده بود، تلاش شد این واحد در مدت زمان کمتر از سه ماه به چرخه تولید برگردد.

۲۰ واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت

در پایان سجاد رستمی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به واحدهای تولیدی فعال در استان، اظهار کرد: برخی واحدهای صنعتی در این استان در کشور بی‌نظیر هستند، واحد ظریف مصور بزرگترین واحد تولید موکت و کف‌پوش در خاورمیانه است، ۸۰ درصد خوراک آبزیان در این استان تولید می‌شود و واحد تولید برفاف امسال جزو صادرکنندگان ممتاز در کشور معرفی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری ۵۵۵ جواز تاسیس در چهارمحال و بختیاری صادر شده است، افزود: این رقم در سال گذشته حدود ۵۱۱ مورد بود، همچنین در ۱۰ ماهه ابتدایی سال‌جاری ۱۱۵ مورد پروانه‌ بهره‌برداری در استان صادر شد و این عدد در سال ۹۸ حدود ۹۳ مورد بود.

رستمی با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۲۰ واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشته‌اند، خاطرنشان کرد: با احیای این واحدها برای ۳۶۶ نفر اشتغال ایجاد شد.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: محصولات برای عرضه در بازار باید کیفیت بالایی داشته باشند، شرکتی موفق است که بتواند متناسب با نیاز و ذائقه مردم تولید کند و در این مسیر نوآوری نیز از ضروریات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری احیای واحدهای تولیدی اشتغالزايي چهارمحال و بختیاری واحد تولید ۲۰ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان معتاد متجاهر ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: با تلاش و کوشش صورت گرفته در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و زیرمجموعه این معاونت و همراهی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، در سایه همدلی، صمیمیت، وحدت و انسجام، موفقیت‌های بسیاری به دست آمد.

وی افزود: دستیابی به رشد اقتصادی مثبت، احیا واحدهای راکد، کاهش تورم، ایجاد فرصت شغلی برای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از محل احیا واحدهای راکد و سایر موارد از جمله دستاوردهای به دست آمده در استان سمنان در دولت سیزدهم تاکنون است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در ۱۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۲، با اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده توسط ستاد انتخابات استان، انتخابات به بهترین شکل ممکن به انجام رسید، تاکید کرد: استان سمنان بواسطه تدین و دینداری در زمره استان‌های موفق در طرح عفاف و حجاب و رعایت مردم در این حوزه است.

هاشمی با بیان اینکه با اجرای موفق طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح استان، امروز معتاد متجاهر در استان وجود نداشته و زمینه بازگشت به خانواده و اشتغال برخی از این افراد نیز فراهم شد، گفت: درصد باسوادی در استان سمنان از سطح میانگین کشوری بالاتر بوده و این استان به عنوان یک استان دانشگاهی شناخته می‌شود.

به گزارش مهر، در این مراسم فرج الله شوشتری به عنوان معاون استاندار سمنان منصوب و از خدمات احمد ریواده قدردانی شد.

کد خبر 6091120

دیگر خبرها

  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید