Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "سیدمحمدحسن ابوترابی فرد" روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت آیت الله سیدرضا فاضلیان اظهار داشت: این عالم مجاهد نقش موثری در تحولات سیاسی و اجتماعی، تربیت جوانان برومند در موضوع قرآن و عترت و حضور آنها در دفاع مقدس و رسیدن به مقام شهادت داشت‌.

وی اضافه کرد: او از چهره های پر افتخاری است که با تربیت جوانان سلحشور و انقلابی اقتدار و امنیت امروز را برای کشور به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله فاضلیان را سرمایه ای برای امت اسلامی دانست و گفت: رسیدن او به این مقام حاصل وارستگی از هوا و هوس بود. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: واژه های متعدد در وصف این عالم ربانی، ناظر بر تقوا و بریدن او از تعلقات دنیوی است. 

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب آیت‌الله فاضلیان عالم انقلابی، مردمی و موثر در دوران دفاع مقدس و محبوب دلهاست که به استان همدان نورانیت بخشیده است. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آیت الله فاضلیان در طول بیش از۹۰ سال عمر، زندگی مقرون با ادب و علم داشت و خانواده وی نیز راه پدر را تداوم بخشیده و به فضل و دانش آراسته هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد از استاندار همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر برگزاری آیین بزرگداشت مفاخر قدردانی کرد و خواستار مرور آثار به جا مانده از این این عالم ربانی شد. 

به گزارش ایرنا؛ آیت الله سیدرضا فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید باقر است که جواز عمامه را از آیت الله ­العظمی نائینی و نیز آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی گرفته بود. ایشان در مسأله­ گویی تبحر خاصی داشته و به این عنوان مشهور بود تا آن جا که روز عاشورا هم مساله می­‌گفت و برای این کار زحمات فراوانی را متحمل می‌شد، به طوری‌که گاه پیش می­‌آمد برای بیان مسأله­ رساله­‌های متعددی را مطالعه می­‌کرد.

آیت الله فاضلیان قبل از ورود به حوزه مدت کوتاهی را جهت امرار معاش در بازار به کار پرداخت، اما به زودی از آن دست کشید و برای تحصیل به حوزه رفت و با جدیت و پشتکار فراوان مشغول تحصیل شد.

وی “معالم” را نزد آقا شیخ محمد تقی نجفی خوانده، “شرح لمعه” را از محضر ۲ عالم جلیل القدر آقا شیخ محمد حسین بهاری و مرحوم حاج محمد علی دامغانی استفاده کرد، “رسائل و قوانین” را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و “کفایه” را محضر پر نور آیت الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی تلمذ کرد و نیز در فلسفه “شرح منظومه” را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواند.

آیت­ الله فاضلیان در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی به عتبات عالیات مشرف و در درس خارج کفایه حضرت آیت ­الله سید ابوالقاسم خویی و آیت ­الله حاج شیخ حسین حلی شرکت کرد.

وی جزوه­‌ها و رساله­‌هایی را همچون رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت تالیف کرده است.

ایشان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت الله سیدرضا فاضلیان  پنجم آبان ۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها سید محمدحسن ابوترابی فرد همدان اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید محمدحسن ابوترابی فرد همدان اندیشه سید محمدحسن ابوترابی فرد همدان اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اخبار کنکور آیت الله فاضلیان ابوترابی فرد الله سید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، گفت: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه هیئت مدیره دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در صحنه رویارویی تمدنی انقلاب با استکبار، زن و خانواده یکی از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع صاحب‌نظر هستیم، بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن با نگاه جامع نقش فعال دارد و این موضوع از لبه‌های تمدنی دنیای جدید است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه نیز وظیفه حساسی دارند، تصریح کرد: سامانه اخلاقی، علمی و تربیتی این دانشگاه باید در سطح کشور الگو باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، افزود: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به روز نگه داشته شود، بیان کرد: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مرزهای اثرگذاری حرکت شود، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ژنتیک جزو موضوعات اصلی آینده هستند که باید از امروز به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، بیان کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، تصریح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است