Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح هادی توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بود، با این وجود بعد از گذشت سال‎ها از اجرای طرح هادی در روستاهای کشور، کماکان شاهد عدم تکمیل و ابتر ماندن این طرح هستیم.

اگر چه به گفته مسوولان اجرای طرح هادی در روستاهای گلستان وضعیت به مراتب مناسب‎تری نسبت به بقیه روستاهای کشور دارد اما سکونت قریب به ۵۰ درصد جمعیت گلستان در روستاها این امر را می‎طلبد که شاهد توجه بیشتر به مشکلات جمعیت روستایی استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای «اورکت حاجی» از جمله روستاهای گلستان است که مردم آن درخواست کامل شدن اجرای طرح هادی را دارند، این روستا در بخش مرکزی بندرترکمن واقع شده و به دلیل نزدیکی به شهرستان ترکمن نقش کمربندی را ایفا می‎کند، تردد بالا در این مسیر و از سویی وضعیت نامناسب پیاده‎روها موجب بروز مشکلات فراوانی برای افراد ساکن در این روستا شده است، مشکلاتی که اغلب تهدیدی برای امنیت جانی مردم به خصوص کودکان و سالمندان می‎باشد.

*ناقص بودن پیاده‎روهای «اورکت حاجی» امنیت جانی مردم را تهدید می‎کند

در همین رابطه دهیار روستای «اورکت حاجی» بندرترکمن با اشاره به مشکلات این روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد:روستای اورکت حاجی ۴۵۰ نفر جمعیت و ۱۱۰ خانوار دارد که در بخش مرکزی بندرترکمن واقع شده است.

ایری توماج تصریح کرد: اجرای طرح هادی در سال۱۳۹۲ در روستای «اورکت حاجی» کلنگ‎زنی و اجرا شد و پیاده‎روسازی حدود یک سوم روستا نیز انجام شده است از سال ۱۳۹۲ به بعد دهیاری روستا با درآمد و بودجه اندکی که داشت با مشارکت بنیاد مسکن اقدام به سنگفرش۴۵۰ متر مربع از پیاده‎روهای روستا کرد با این وجود حدود هشت سالی می‎شود که بنیاد مسکن طرح هادی خود را کامل نکرده است.

وی بیان کرد: روستای «اورکت حاجی» بیشتر نقش کمربندی برای بندرترکمن را دارد و به دلیل حجم تردد بالا نیاز به پیاده روسازی داریم چرا که عدم توجه به پیاده‎روسازی خطرات جانی زیادی به خصوص برای دانش آموزان و افراد میانسال به همراه دارد در خواست ما از مسوولان پیاده روسازی کامل روستاست چرا که پیاده‎روهای روستا ناقص مانده است.

*اجرا شدن طرح هادی در 96 درصد از روستاهای بندرترکمن

مدیر کل بنیاد مسکن بندر ترکمن و گمیشان در خصوص مشکلات روستای «اورکت حاجی»در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: طی این سال‎ها بنیاد مسکن اقدامات قابل توجهی در رفع مشکلات روستای «اورکت حاجی» بندرترکمن انجام داده است، اجرای کانال و لوله گذاری به طول ۲۵۰ متر، اجرای پیاده‌روسازی به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع و اجرای خاکبرداری، زیرسازی و آسفالت به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر انجام شده و با مشارکت دهیاری در تمام خیابان‎ها و معابر عملیات زیرسازی انجام شده است.

محمدعلی حیدری تصریح کرد: بابت زیرسازی معابر ۸۰ درصد هزینه‎ها را بنیاد مسکن پرداخت و ۲۰ درصد دیگر را دهیاری مشارکت کرده است و تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان هزینه برای اجرای طرح هادی در روستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام مردم روستا تقاضای اجرای طرح هادی را دارند، افزود: در روستاهایی که دو فاز طرح هادی اجرا شده مردم تقاضای اجرای فاز سوم را دارند و تقاضای مردم  به حق است چرا که باید در روستاها کار شود تا شاهد ماندگاری افراد در روستاها باشیم.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن بندرترکمن و گمیشان یکی از مزایای اجرای طرح هادی بسترسازی محیط بهداشتی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

حیدری بیان کرد: در بندر ترکمن فقط یک روستای جا مانده از اجرای طرح هادی داریم در واقع در شهرستان ۹۶ درصد شاخص اجرای طرح هادی انجام شده است، ۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در بندرترکمن وجود دارد که بنیاد مسکن ورود پیدا کرده و فاز یک طرح هادی اجرا شده است و در ۹ روستا سه فاز طرح هادی نیز انجام شده است.

*اجرای طرح هادی در روستاها زمان‎بر و هزینه‌بر است/ نوسانات بازار اجرای طرح هادی را به تأخیر انداخت

وی در خصوص اجرای طرح پیاده‎روسازی در روستای «اورکت‌حاجی» بیان کرد: اجرای طرح هادی هزینه بر و زمان‌بر است و به راحتی نمی‎توان به روستاها ورود پیدا کرد اگر بنیاد مسکن بخواهد برای اجرای طرح هادی در یک خیابان ورود پیدا کند حداقل به ۴۰۰ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است در گذشته هزینه‎ها پایین بود اما در حال حاضر یک متر مربع آسفالت ۱۸۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد نوسانات بازار هزینه‎ها را افزایش داده و کار ما نیز سخت‎تر شده است با این وجود برای اجرای طرح هادی از اعتبارات ملی و دفتر مرکزی بنیاد مسکن در تهران استفاده کردیم.

مدیر کل بنیاد مسکن بندر ترکمن و گمیشان اضافه کرد: سال گذشته از ظرفیت اعتبار سیل در شهرستان استفاده شد و ۳۵ پروژه در ۱۷ روستای بندرترکمن با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سیل هزینه شد.

انتهای پیام/83017

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح هادی بندرترکمن پیاده روسازی نوسانات بازار محمدعلی حیدری اجرای طرح هادی در روستا طرح هادی در روستاها انجام شده میلیون تومان پیاده روسازی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079167 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟ جزئیات بیشتر دقایقی دیگر در خبر ۲۰ سیمای گلستان
  • جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود