Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:37:30 GMT

یخبندان شبانه و صبحگاهی در کردستان حاکم می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۶۱۶۵

یخبندان شبانه و صبحگاهی در کردستان حاکم می‌شود

علی پناهی روز پجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از عصر سه شنبه تا کنون در استان اظهار داشت: بتدریج از امشب تا صبح شنبه با خروج تدریجی شاخه اصلی سامانه بارشی، شاهد کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دما و حاکم شدن سرما و یخبندان شبانه و صبحگاهی، بخصوص در مناطق شمالی و شرقی استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بارش‌های چند روز آینده در استان اضافه کرد: سامانه بارشی حال حاضر در سطح استان همچنان فعالیت خود را تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده به شکل پوشش ابر، مه، وزش باد گاها شدید، بارش باران و برف و در گردنه ها و ارتفاعات کولاک برف ادامه خواهد داد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: برای امروز پنجشنبه بارش ها عمدتا در مناطق غربی و بخش هایی از جنوب شرق استان رخ داده و برای فردا جمعه تا ظهر شنبه جو اغلب نقاط استان، نسبتاً پایدار می باشد و بجز بارش های پراکنده برف در شهرستان بانه بارش دیگری نخواهیم داشت.

وی افزود: از بعدازظهر شنبه تا اواخر وقت یکشنبه سامانه بارشی تقویت شده که مجددا موجب بارش برف و باران (عمدتا برف) در سطح استان خواهد شد.

پناهی تاکید کرد: این بارش‌ها برای شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، سقز و غرب دیواندره قابل توجه تر پیش بینی می‌شود؛ برای نیمه شرقی استان بارش ها از نظر مقدار قابل توجه نیست ولی شرایط زمستانه بر این مناطق نیز حاکم است.

وی گفت: با توجه به شکل گیری گردوخاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به سطح منطقه، از امروز تا روز شنبه، دید افقی و کیفیت هوا بخصوص در مناطق غربی استان کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، از عصر سه شنبه تا کنون بیشتر مناطق استان کردستان شاهد بارش باران و وزش شدید باد بود به طوریکه در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش‌ها در بانه با ۴۷ میلیمتر، سقز با ۴۵ میلیمتر و هزارکانیان دیواندره با ۳۰ میلیمتر ثبت شده است.

همچنین در این مدت یشترین سرعت ثبت شده باد در ایستگاه قاملوی قروه با ۹۰ کیلومتر بوده و پس از آن در سروآباد با ۸۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها وضعيت هوا کردستان بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا کردستان بارش برف وضعيت هوا کردستان بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور سامانه بارشی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، و به گزارش اداره کل هواشناسی استان،  با گذر موج ناپایدار دیگر در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در استان کرمانشاه شاهد بارندگی همراه با رعدوبرق و در برخی نقاط رگبار تگرگ پیش بینی می‌شود.
بارش در روز دوشنبه، در نیمه غربی و نواحی شمالی استان، از شدت بالاتری برخوردار خواهد بود و موجب آبگرفتگی معابر و رواناب در سطح استان می‌شود.
در روز سه شنبه بارش‌ها غالباً به شکل رگبار‌های موقت و پراکنده خواهد بود.
بر اساس این گزارش از روز چهارشنبه تا پایان هفته با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش قابل توجهی برای استان پیش بینی نمی‌شود.

 

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • سامانه بارشی جدید در راه کردستان است
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه
  • سامانه بارشی جدید در راه کشور