Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:42:31 GMT

بیش از ۴۶۰ هزار بافنده فرش در کشور بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۶۴۶۷

بیش از ۴۶۰ هزار بافنده فرش در کشور بیمه می‌شوند

به گزارش ایرنا ، فرحناز رافع روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دست‌اندرکاران صنعت فرش دستبافت خلخال افزود: در حال حاضر ۲ میلیون بافنده فرش دستبافت و همچنین ۱۹۱ هزار نفر در مشاغل جنبی این صنعت در کشور فعالیت می‌کنند که تاکنون ۲۶۱ هزار نفر از این تعداد موفق به قرار گرفتن در پوشش بیمه تامین اجتماعی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: انتظار می‌رود با اجرای طرح استفاده قالیبافان از مزایای بیمه روستایی و عشایری بخش بزرگی از مشکل بیمه‌ای فعالان در صنعت فرش دستبافت کشور حل شود.

رافع با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه پوشش بیمه تکمیل درمانی قالیبافان بصورت ملی در استان اردبیل کلید خورد، گفت: در اجرای این طرح حتی فرشبافانی که فاقد کارت فرشبافی از سازمان صمت و اتحادیه فرش دستبافت و همچنین فاقد پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی و عشایری و روستایی هستند می‌توانند از مزایای بیمه تکمیل درمان با پرداخت اقساطی هزینه‌های بیمه بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه قالیبافانی که پیش از این تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند، گفت: قالیبافان‌ با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه می‌توانند بازنشسته شوند.

وی از رونمایی از پنج طرح ملی در زمینه تولیدی، خدماتی و علمی فرش دستبافت در استان اردبیل خبرداد و اظهارکرد: با تشکیل انجمن طراحان فرش و ارائه خدمات مختلف از جمله پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی به بافندگان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی مجتمع‌های متمرکز فرشبافی در استان اردبیل زمینه حضور جوانان علاقه‌مند به این صنعت ریشه‌دار منطقه را فراهم خواهیم کرد.

وی به ارائه تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به فرشبافان تک‌بافت برای تامین و تهیه مواداولیه و نیز پرداخت تسهیلات بانکی ۶ تا ۱۲.۵ درصدی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در بخش صنعت فرش دستبافت استان اردبیل اشاره کرد و افزود: سقف تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ۱۵۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی کارا است.

وی در زمینه وضعیت نامطلوب صادرات فرش در دنیا ادامه داد: اکثر بافندگان و تولیدکنندگان از صادرات نامطلوب فرش دستبافت در کشور گلایه‌مند هستند و باید گفت که  صادرات فرش دستبافت نه تنها در ایران بلکه در دنیا وضعیت مطلوبی ندارد و این ‌نشان می‌دهد باید نوع نگاه خود را به بازار فروش و صادارت فرش را تغییر دهیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان این‌که باید به فرش از صرف کف‌پوش بودن نگاه نشود، افزود: تولید فرش باید کاربردی شود و در این کار نیاز به ارائه ایده‌های نو و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و حضور جوانان در این عرصه است.

وی با بیان اینکه صنعت فرش در کشور با مشکل جدی کمبود نیروی انسانی کاربلد برای معرفی مناسب فرش‌های دستبافت در سطح داخلی و خارجی مواجه است، گفت : در بازاریابی خارجی مشکل داریم و برای حل این مشکل نیازمند افراد مجرب و خلاق با ایده‌های نو برای فروش تولیدات خود هستیم.

برچسب‌ها فرش خلخال توسعه ایران توسعه صادرات استان اردبیل مرکز ملی فرش ایران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش خلخال توسعه ایران فرش خلخال توسعه ایران توسعه صادرات استان اردبیل مرکز ملی فرش ایران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور استان اردبیل فرش دستبافت پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی