Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@13:41:01 GMT

زلزله سی‌سخت زندگی ۱۴هزار نفر را مختل کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۶۷۴۲

زلزله سی‌سخت زندگی ۱۴هزار نفر را مختل کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسن قوسیان مقدم پنج‌شنبه ٣٠ بهمن در حاشیه سفر به فارس در جمع خبرنگاران از افتتاح ١٣٥ خانه هلال در روستاهای فارس خبر داد و گفت: خانه‌های هلال، حرکت جدیدی است که در روستاها دنبال می‌شود و به عنوان شعبه کوچکی از جمعیت هلال احمر می‌تواند فعالیت‌های هلال را به روستاها منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به کارکرد خانه‌های هلال هم اشاره و عنوان کرد: به عنوان مثال شامگاه چهارشنبه ٢٩ بهمن زلزله سی‌سخت خسارت‌هایی در  ١٢١ روستا ایجاد کرد و از ساعت ٢٢ شب گذشته تا ٤ بامداد امروز ارزیابان جمعیت هلال احمر در روستا مشغول ارزیابی بودند، در حالی که اگر خانه‌های هلال در روستاها فعال باشند، با یک تلفن می‌توان وضعیت روستا را مشخص کرد و اگر جوابگو باشند درصد خرابی را مشخص می‌کند و در صورت عدم پاسخگویی نشان از اوضاع نابسامان دارد و تیم اعزام می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شب گذشته عملیات سنگینی در کهگیلویه و بویر احمد انجام داده است، گفت: خانه‌های هلال این ظرفیت را ایجاد خواهد کرد که در حوادث به سرعت نیروهای امدادی را اعزام کنیم.

قوسیان‌مقدم با بیان اینکه تاکنون آماری از تلفات انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در روستاهای اصفهان ٥ مصدوم و در روستاهای کهگیلویه و بویر احمد حدود ٤٤ مصدوم داشتیم که خوشبختانه مراحل درمانی و مراقبت‌های اولیه از آنها انجام شد.

او همچنین از آمادگی کامل جمعیت هلال احمر خبر داد و گقت: از شامگاه گذشته ٦ استان کشور آماده باش بودند؛ چادرهای امدادی و مسافرتی از استان‌ها همان دیشب به سی‌سخت ارسال و به دلیل بارندگی دو اردوگاه نیز در این شهر برپا شد.امروز هم از خوزستان یکسری چادر ارسال خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه توزیع چادر براساس مصوبه ستاد بحران انجام می‌شود و موقعی توزیع انجام می‌شود که امکان اسکان وجود نداشته باشد، عنوان کرد: امروز هم قرار شده زیر نظر ستاد مدیریت بحران کانون‌هایی که امکان اسکان ندارند در محل خانه زلزله زدگان چادر برپا شود.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز با بیان اینکه فارس معین استان کهگیلویه است، گفت: بر همین اساس در همان لحظات اولیه بروز زلزله در سی‌سخت، شهرهای شمالی و شمال غربی و شهر شیراز را آماده باش دادیم و دو کامیون چادر مسافرتی و امدادی به میزان٤٠٠ دستگاه ارسال کردیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به منظور افتتاح چند پروژه امدادی، بازدید از پروژه‌های تجاری جمعیت هلال احمر، افتتاح انبار امدادی در شهرستان‌های داراب، مهر و کازرون از روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن وارد استان فارس شده است.

پربیننده ترین خبر مهم برای متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش دو خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای فرهنگیان فوری/ عوامل ترور فخری‌زاده فرار کردند قسط دوم حق التدریس معلمان کی پرداخت می‌شود؟ ضرورت بازنگری در محاسبه ساعات حق‌التدریس معلمان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زلزله سی سخت جمعیت هلال احمر خانه های هلال سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان