Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمای شدید و طوفان‌های زمستانی در آمریکا تاکنون به کشته شدن ۳۷ نفر و قطعی گسترده برق و آب منجر شده است.

خبرگزاری میزان - سرمای شدید، یخبندان و طوفان‌های زمستانی بسیاری از ایالت‌های آمریکا را فرا گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بر اساس گزارش شبکه خبری «سی ان ان و یو اس‌ ای تودی»، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا هشدار دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طوفان و سرمای شدید بخش‌های گسترده ای از جنوب و مرکز آمریکا را فرا گرفته است و مقامات آمریکایی برای ۱۰۰ میلیون نفر از تگزاس تا نیو اینگلند هشدار آب و هوایی صادر کردند.

ایالت تگزاس در پی بروز این بحران با فاجعه مواجه است و ۱.۹ میلیون واحد مسکونی و تجاری از برق در این ایالت محروم هستند.

بیشتر بخوانید:  فیلم| طوفان و یخبندان در آمریکا؛ مراکز واکسیناسیون تعطیل شدند فیلم| سرما و یخبندان در آمریکا؛ مرگ ۲۳ نفر و قطعی برق گسترده

در ۸ ایالت آمریکا در حال حاضر ۲.۵ میلیون واحد مسکونی و تجاری از برق محروم هستند و در بسیاری از مناطق آب آشامیدنی نیز قطع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بر اساس گزارش مقامات آمریکایی در حال حاضر شمار قربانیان این سرمای مرگبار در سراسر این کشور به ۳۷ نفر رسیده است.

پیش از این مقامات آمریکایی گزارش دادند که واکسیناسیون کرونایی در این کشور تحت تاثیر طوفان زمستانی قرار گرفته است؛ با بسته شدن درمانگاه ها، مراکز رادیولوژی و مراکز درمانی، روند اجرای واکسیناسیون در این کشور کُند شده است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل سرمای شدید در آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل سرمای شدید در آمریکا سرمای شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد خانچی شامگاه جمعه ضمن حضور در اتاق پایداری وضعیت و کنترل توزیع برق اهواز به سرعت رفع قطعی برق در این شهر اشاره کرد و افزود: تقریبا ۳۰ نقطه از شهرستان دچار برق رفتگی و اختلال در برق رسانی شد که این امر موجب بالارفتن زمان ماند آب در این مناطق گردید.

وی اظهار کرد: برق مناطق شهرستان اهواز کمتر از ۲ ساعت به حالت عادی بازگشته و دفع آب سطحی نیز در حال انجام است.

خانچی گفت: سقوط ترانس، شکستگی پایه ها و همچنین واژگونی درختان به دلیل سرعت و شدت بالای باد از عوامل قطعی برق بوده که با همت و تلاش کارکنان عملیات توزیع برق در کمترین زمان ممکن اشکالات برطرف و برق مناطق وصل شد.

بارش‌های سیل‌آسا، موجب بروز خاموشی‌های پراکنده در شهرهای دزفول، شوش، شوشتر، اندیمشک و چند شهر دیگر در مناطق شمالی استان خوزستان شد.

آبگرفتگی معابر خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت تخلیه شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در پی بارندگی‌های اخیر گفت: آبگرفتگی اغلب نقاط استان خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت تخلیه شده است.

خانچی همچنین در گفت وگوی رسانه‌ای ای بیان کرد: امروز شاهد بارندگی بالایی در خوزستان بودیم به طوری که بعد از ظهر در کمتر از ۱۵ دقیقه بارش بالای ۳۰ میلیمتر با وزش باد شدید در اهواز ثبت شد.

وی اظهار کرد: بارش شدید باران همراه با وزش باد موجب سقوط درخت، قطع و سقوط پایه برق شد که در روند عملکرد تاثیر گذاشت و ایستگاه پمپاژ لحظاتی دچار مشکل شد البته دیزل ژنراتور تعبیه شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: گروه‌های عملیاتی و نیروهای برق، آبفا و شهرداری‌ در شرایط بارندگی و باد حضور یافتند و اکنون شرایط تحت کنترل است.

خانچی بیان کرد: آب اغلب نقاط استان تا این لحظه فروکش کرده است، امیدواریم با همت همه مجموعه‌ها تا فردا صبح بخش عمده آب در سطح شهر اهواز تخلیه و تا ظهر مناطقی که سرازیر سایر مناطق است نیز تخلیه شوند.

معاون استاندار خوزستان از زحمات افرادی که در حالت آماده‌باش بودند و سرعت واکنش را بالا برد قدردانی کرد و گفت: این حجم از بارندگی در سال‌های قبل کمتر از یک هفته فروکش می‌کرد که الان زمان تخلیه به کمتر از ۲۴ ساعت در بیشتر نقاط استان رسید.

خانچی اظهار کرد: نیروهای برق تلاش زیادی در طی این عملیات داشتند و برق را پایدار کردند که از زحمات آنها قدردانی می‌شود، همچنین از شهرداری؛ فرمانداری، مدیریت بحران و دستگاه‌هایی که به عنوان معین فعالیت کردند نیز تشکر می‌شود.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • طوفان مهیب کهگیلویه و بویراحمد را درنوردید (فیلم)
  • بارش شدید باران همراه با طوفان در بهبهان + فیلم
  • سامانه بارشی جدید با طوفان و رعد و برق شدید وارد شیراز شد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید
  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • ببینید | تصاویر حیرت‌انگیز از طوفان و باران شدید در اهواز
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود