Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:07:08 GMT

آغاز طرح بینش شهید مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۷۱۶۳

آغاز طرح بینش شهید مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ظهر امروز مراسم افتتاحیه ششمین دوره تربیت مدرس آثار شهید مطهری در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

بینش مطهر برای تمام سنین

مسؤول دبیرخانه بینش مطهر گیلان در این مراسم با بیان اینکه آثار دکتر مطهری بسیار می‌تواند به جوانان کشور در حوزه‌های مختلف کمک کند، اظهار کرد: یکی از اهداف این دبیرخانه آشنایی مردم و جوانان گیلانی با آثار شهید مطهری است، زیرا این آثار اگر به‌درستی برای مردم بازگو شود بسیار به کشور در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساغری با اشاره به فعالیت‌های هشت ماه بینش مطهر در استان گیلان گفت: نیروهای بینش مطهر گیلان و کادر اجرایی آن از  نیروهای انقلابی و جهادی بوده که در طی این مدت بدون هیچ چشم‌داشتی خالصانه و جهاد گونه در حال بسط و گسترش آثار شهید مطهری هستند‌.

وی با گله‌مندی از مسؤولان در خصوص عدم همکاری با مؤسسه بینش مطهری در گیلان افزود: مسؤولان بینش مطهری گیلان متأسفانه گاهی با بی‌لطفی بعضی از مسؤولان استانی مواجه می‌شوند که جای بسیار تأمل دارد.

مسؤول دبیرخانه بینش مطهر گیلان کتب بینش مطهر تنها مختص بزرگ‌سالان ندانست و بیان کرد: کتب بینش مطهر فقط برای بزرگ‌سالان نبوده و در آینده‌ای نزدیک کلاس کودک با کتاب داستان از آثار شهید مطهری و کلاس نوجوان با کتب مخصوص نوجوان، کلاس آموزشی برگزار می‌شود.

ساغری با تأکید بر لزوم توجه به برنامه‌های عمومی در خصوص آثار دکتر شهید مطهری گفت: بینش مطهر گیلان به‌عنوان متولی آثار شهید مطهری در استان گیلان فعالیت‌هایش فقط برگزاری کلاس‌های آموزشی نبوده و به‌زودی فعالیت‌های عمومی آن توسط مسوول روابط عمومی بینش مطهر گیلان اعلام می‌شود.

وی با اذعان به اینکه طرح ملی بینش مطهر در دانشگاه آزاد اسلامی از دو هفته گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: این طرح ویژه ارتقاء اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های آزاد کشور است و در گیلان هم کارگاه‌های ویژه این طرح برای این عزیزان توسط بینش مطهر گیلان برگزارشده و گیلان جزء پیشتازان طرح ملی بینش مطهر با بیشترین ثبت‌نام در کشور است.

 

در پایان این جلسه مدرک علمی مرحله یک به قبولی‌های دوره گذشته اهدا شد که عارفیان و  مردانه زاده به‌عنوان نفر نخست بینش پژوهان دوره قبل معرفی شدند.

همچنین حکم انتصاب مسؤولان بینش مطهر شهرستان‌های بندر انزلی، لاهیجان، صومعه‌سرا، رضوانشهر و خمام هم به خانم‌ها: دلیاری، خشنود، فخری، بیابانی، پورامام و انوشا اهداء شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دانشگاه آزاد گیلان نوجوان آثار شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه تقوا بهترین توشه برای انسان‌ها در قیامت به شمار می‌رود، اظهار کرد: انسان تقوا داشته باشد، نورانی و آگاه می‌شود و بصیرت پیدا می‌کند، چرا که بهترین توشه برای آخرت تقوا و یقین است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته کار و کارگر و اهمیت آن و نشست مقام معظم رهبری با این قشر زحمتکش افزود: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت هستند که با خانواده‌هایشان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند لذا شاهد ظرفیت بالای جامعه کارگری هستیم و زندگی مردم با تولیدات کارگران آمیخته شده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مسؤولان بایستی به قشر کارگری توجه ویژه داشته باشند، ادامه داد: عمده مواد غذایی و کالاهای مصرفی ما محصول تلاش کارگران است که توجه ویژه به جایگاه کار و کارگر را می‌طلبد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: اگر تولید اتفاق بیفتد، ثروت ایجاد می‌شود و با ثروت رفاه می‌آید و رفاه آسایش و آرامش جامعه، صادرات و اشتغال را به دنبال دارد لذا باید بنابر تاکیداتی که مقام معظم رهبری نیز داشته‌اند مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی به در پیش بودن روز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم اضافه کرد: شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ ما و اسلام شناسی بود که به آموزه‌های اسلامی معتقد و زبان شناس بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افق نگری و دورنگری در آثار علامه شهید مطهری تبلور یافته است، تصریح کرد: شهید مطهری متفکری بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.

آیت الله فلاحتی به تلاش کم نظیر شهید مطهری در پاسخ به شبهات و آثار منتشر شده به جا مانده از ایشان گفت: اگر کسی یک دوره آثار شهید مطهری را مطالعه کند می‌تواند اسلام شناس شود که بتواند پاسخ شبهات دنیای معاصر را دهد.

وی با اشاره به اینکه ما ۱۰۰۰ کیلومتر با کشور مسلمان پاکستان نوار مرزی داریم، ادامه داد: بخاطر بعضی جرایم گروهک‌ها بستر مرزها رو می‌خواستند ملتهب کنند که سفر رئیس جمهور برای رفع این التهابات بود که با تفاهم نامه‌های صورت گرفته انجام شد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب یک وحدت رویه ملی و جهانی تشکیل شده است، اضافه کرد: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

نماینده ولی فقیه گیلان با قدردانی از رسانه‌ها بابت پوشش خوب اخبار حملات موشکی ایران به اسرائیل غاصب گفت: ان شاالله به زودی شاهد نابودی اسرائیل در جغرافیای تاریخ اسلام باشیم.

کد خبر 6089022

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه