Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش بداند گزارشات و روایاتی که برخی مدیران استان به وی می گویند با واقعیات آموزش وپرورش خوزستان تناقض دارد،گفت: استانی که با انبوهی از ثروت نشسته و بیش از یک هزار مدرسه سنگی دارد سرشار از بی عدالتی آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری آریا،  علیرضا ورناصری فزود: تعیین استراتژی و راهبرد نظام آموزشی-پرورشی، تکلیف آموزش و پرورش است و مردم شریف خوزستان مطابق اصول 3 و 30 قانون اساسی در حوزه وظایف این وزارتخانه مطالبات فراوان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت: عدم توجه به مشکلات ناشی از گستردگی جغرافیایی مناطق و شهرستانهای استان، پایین بودن سرانه آموزشی،کمبود نیروی انسانی وفضای آموزشی، کمبود منابع مالی و اعتباری، عدم توجه کارشناسی به دو زبانه بودن بسیاری از مناطق استان، بازماندگی فرزندان خوزستان از تحصیل، فرسودگی 30درصد مدارس استان در برخی شهرستانها از جمله مسجدسلیمان، برخی از مشکلات مردم منطقه در حوزه آموزش پرورش است که عجیب و تاسف برانگیز است.
علیرضا ورناصری اضافه کرد : وجود مدارس چادری و دهها مدرسه فرسوده یا استیجاری در استان به ویژه درشهرستان اندیکا، ضرورت پیگیری مطالبات و اعتراضات نیروهای نهضتی،غیرانتفاعی ،پیش دبستانی، تبعیض در استخدام ، عدم تجهیز بسیاری از مدارس چهار شهرستان به ویژه مناطق محروم به وسایل سرمایشی علیرغم گرمای طاقت فرسا ازجمله معضلات و مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه بنده در حوزه آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه درمناطق عشایری، کمبود امکانات زیر ساختی،فضا و تجهیزات غیراستاندارد آموزشی، موجب سلب فرصت مهارت آموزی و نبودتجهیزات فناوری و آموزش مجازی از مواقفِ توسعه مهارت های بومی و محلی است، خاطرنشان کرد : خوزستان از نظر تعداد خیرین مدرسه ساز در کشور دارای رتبه های دوم یا سوم است اما سیاست گذاری های ناصحیح باعث عدم بهره از این ظرفیت والا و موثر شده است. 

نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی اندیکا و هفتکل در ادامه گفت : عدم ایجاد هماهنگی لازم با نهادهای مختلف استان،جهت شناسایی نقاط کور از نظر دسترسی به اینترنت و شبکه های رادیویی و تلویزیونی برای آموزش دانش آموزان مناطق عشایری و صعب العبور استان وایجاد مشکل برای دانش اموزان این مناطق ، عدم کارآیی طرح هوشمندسازی مدارس که همانند بسیاری از طرحهای اقتباسی،در ظاهر گرایی خلاصه و زیر ساختها و محتوای آن درشرایط شیوع کرونا مفید واقع نشد و همچنین عدم ارائه مشوق های مالی- رفاهی برای فرهنگیانِ خوزستان جهت پایداریِ نیروی انسانی که بدلیل نامناسب بودن آب و هوا و نبود امکانات هرساله بسیاری از فرهنگیان متقاضی خروج از استان هستند، از دیگر خواسته های بحق منطقه میباشد.

دکتر ورناصری عدم برنامه ریزی جهت انسداد مبادی بیسوادی، توسعه آموزش فنی و حرفه ای و دریافت کمک از شرکتها و صنایع موجود در استان جهت اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین را از اساسی ترین گلایه ها و مطالبات مردم در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در ضعف ناشی از سیاستگذاری هایِ مختص آموزش های از راه دور، دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار و دانش‌آموزان دیرآموز با تبعیض آموزشی مواجه شده اند که لازم است وزیر محترم به این موارد نیز رسیدگی نماید.

عضو کمیسیون انرژی در خاتمه خاطرنشان کرد: در مسجدسلیمان ثروتمند ولی محروم، مدرسه ای با قدمت 92 سال همچنان در حال استفاده است ضمن اینکه در این شهرستان 60 درصد مدارس فرسوده، سنگی و غیرایمن می باشند که رکورد داری در این چالش تاسف برانگیز است و این موارد صرفا بخشی از مشکلات بیشمار این حوزه است که ضروریست به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسجدسلیمان ورناصری نماینده آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، گفت: بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه شکوری شامگاه سه‌شنبه در همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد که در محل سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

شکوری ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

وی در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که 10 سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب‌نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارائه راهکار بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود