Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس در شیراز افزود: حرف‌های پوپولیستی (عوام فریبانه) فقط برای کشور هزینه ایجاد می‌کند اما حرف علمی و منطقی زدن و مردم را روشن کردن، می‌تواند حق مطلب را ادا کند.
وی ادامه داد: باید به مردم گفته شود اینکه اقتصاد کشور دچار مشکل شده و سفره آنها کوچک شده در اثر کدام سیاستگذاری و قانونگذاری است و کدام نهاد، گروه یا صنف چنین قانون و سیاستی را ترسیم، انشاء و یا تحمیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: باید اینها را به مردم بگویید چرا که مردم صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند و هدف نهایی نظام هم رفاه مردم است.
استاندار فارس، با بیان اینکه کشورها هرگونه حرکتی را بر مبنای منافع ملی خود تعریف می‌کنند، گفت: وقتی تعریف منافع ملی با یک وفاق ملی صورت می‌گیرد بعد از آن باید به سراغ راهبرد توسعه اقتصادی برویم.
رحیمی اضافه کرد: باید دید که راهبرد توسعه اقتصادی ما باید کدام باشد؟، آیا باید یک اقتصاد درون گرا داشته باشیم یا یک اقتصاد برون گرا و در تعامل با جهان؟
وی بیان داشت: اگر به سراغ اقتصاد درون گرا رفتیم حتما در ادامه خواهیم گفت که باید جایگزینی واردات داشته باشیم و به جای اینکه روی تجارت تاکید کنیم باید بکوشیم که استقلال اقتصادی داشته باشیم آن هم با هرگونه هزینه‌ای، و این در حالی است که مقوله اقتصاد بر مبنای هزینه و فایده است.
او گفت: اگر سراغ اقتصاد برون گرا رفتیم، توسعه صادرات باید ملاک حرکت ما قرار گیرد.
استاندار فارس افزود: راهبرد توسعه صادرات و یا جایگزینی واردات، به عنوان راهبردهایی که بعضا اندیشمندان اقتصادی راجع به آن صحبت می‌کنند، متاثر از مولفه‌هایی است که ترکیب آنها می‌تواند یک کار عقلایی و منطقی باشد، یعنی هم به جایگزینی در صورتی که سود و هزینه پاسخ دهد باید بیندیشیم و هم به توسعه صادرات به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی فکر کنیم.
رحیمی بیان کرد: اگر ترکیبی از جایگزینی واردات و تاکید بر صادرات داشته باشیم باید به عوامل و مولفه‌هایی نیز توجه کنیم که کشور ما هم از آن برخوردار است از جمله نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین و ارزشمندترین عامل، دانش و فناوری، مواد کانی، معدنی و نفت و گاز است.
او گفت: هنگامی که انرژی ارزان در خدمت صنعت و تولید کننده قرار می‌گیرد، قدرت رقابت او را در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد و ما باید از این مزیت برای توسعه صادرات بهره لازم را ببریم.
استاندار فارس اضافه کرد: باید به این موضوع نیز توجه داشت، کشوری که نتواند ارز آوری داشته باشد و خلق ثروت کند، نمی‌تواند رفاه و آسایش اجتماعی مردم خود را تامین کند.
رحیمی همچنین اظهار داشت: مزیت دیگری که کشور و استان فارس از آن برخوردار است موقعیت راهبردی (استراتژیک)، جغرافیای سیاسی (ژئوپولتیک) و موقعیت اقتصادی (ژئواکونومیک) و دسترسی ارزان به راه‌های مختلف حمل و نقل است.
استاندار فارس افزود: از دیگر مزیت‌هایی که باید مد نظر داشت، تجربه تجارت است که در فارس از گذشته دور وجود داشته و نهادینه شده و می‌تواند اثرگذار باشد.
رحیمی ادامه داد: از دیگر مباحث حائز اهمیت، سرمایه است و اینکه بتوانیم از راه‌های مختلف و ارز آوری و همچنین جذب سرمایه‌های جهانی بتوانیم سرمایه لازم را فراهم کنیم چرا که اگر ضریب تشکیل و تولید سرمایه ما پایین باشد نمی‌توانیم بگوییم که به رشد و توسعه اقتصادی دست یافته‌ایم.

برچسب‌ها توسعه صادرات شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی صادرات غیر نفتی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات شیراز استانداری فارس توسعه صادرات شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی صادرات غیر نفتی فارس اخبار کنکور استاندار فارس توسعه اقتصادی توسعه صادرات داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اظهار داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب (‌مد‌ظله العالی) در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دید رهبران دنیا افزود: ایشان گام‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان کرد: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند. حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

از تحریم استقبال نمی‌کنیم

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی‌رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ادامه دهیم.

ظرفیت‌های بالای نخبگانی در حوزه علمیه

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند؛ اما متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور،  طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود