Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:37:46 GMT

تداوم مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت در سال 1400

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۷۶۴۰

تداوم مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت در سال 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عادل علیپور که در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان سخن می گفت با اشاره به اجرایی شدن قانون مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت از تیر ماه سال جاری بیان کرد: یکی از اهداف این مولدسازی، تأمین نیازهای جاری خود دستگاه های اجرایی و دولتی است.

وی اضافه کرد: تاکنون 13 مورد از مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت در استان قم و از جمله در ادارات کل و سازمان هایی مانند بهزیستی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور و منابع طبیعی و آبخیزداری پیگیری و دنبال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم همچنین افزود: مجوّز فروش برخی از این مولدسازی ها صادر شده و برخی دیگر نیز در دست بررسی است، ضمن آن که فرآیند مزایده درباره برخی از این موارد نیز به انجام رسیده است.

علیپور ادامه داد: البته برخی از دستگاه های اجرایی و دولتی چنین می پندارند که مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت تنها مربوط به بودجه سال 1399 است و با آغاز سال جدید این امر متوقف می شود، در حالی که به نظر می رسد این مولدسازی در سال آینده نیز با قاطعیت بیشتر دنبال خواهد شد تا بخشی از اعتبارات جاری دستگاه ها و نهادهای دولتی از فروش اموال مازاد آن ها محقق شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ورود به اموال منقول مانند خودروهای با کارکرد بیش از 10سال و یا برخی ماشین آلات و تجهیزات دستگاه ها که در انبارها نگهداری می شوند، بخش دیگری از مولدسازی و مدیریت دارایی های دولتی خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم همچنین درباره نحوه توزیع درآمد حاصله از این مولدسازی ها بیان داشت: طبق نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اولویت در توزیع این منابع با پرداخت پاداش پایان خدمت و مطالبات بازنشستگان، افزایش 50 درصدی اعتبارات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، هزینه های اجتناب ناپذیر با رعایت برخی قوانین و همچنین اعتبار مربوط به بازخرید کارکنان مازاد رسمی و غیررسمی دستگاه های فروشنده خواهد بود.

وی افزود: البته مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر توزیع این منابع در موضوع پاداش پایان خدمت و مطالبات بازنشستگان و همچنین افزایش 50 درصدی اعتبارات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای دستگاه های فروشنده و در ادامه همین دو سرفصل برای دیگر دستگاه ها تأکید دارد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم امور اقتصادی و دارایی مولدسازی اولویت توزیع منابع مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن اظهار کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روزهای اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰