Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه و محدودیت های ناشی از ویروس کرونا اما رشد صنعتی کشور تا پایان سال به 6.5 درصد خواهد رسید و چرخ تولید به رغم تمامی این مشکلات به خوبی می چرخد.
علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب، افزود: رسیدن به رشد صنعتی 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصدی به همت جهادی تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان افتخارآمیز است که سال آینده نیز این وضعیت تداوم می‌یابد و بهتر نیز می‌شود.
استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ستاد تسهیل برای مقابله با فشارهای حداکثری دشمنان
وی با یادآوری ظرفیت‌های قانونی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، این ظرفیت‌ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برای مقابله با فشارهای حداکثری در اقتصاد کشور که ناشی از تحریم‌های ظالمانه می باشد باید از این ظرفیت حداکثری در راستای تسهیل فرآیندها و رفع تمامی موانع تولید حداکثر استفاده را نماییم.
لازم الاجرا بودن تصمیمات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیمات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را دارای ضمانت اجرایی و لازم الاجرا دانست و ادامه داد: تعامل و هم افزایی تمامی ارکان حکومت در سطح ملی و استان‌ها ضمانت اجرایی خوبی برای تصمیمات این ستاد می باشد.
تقدیر از هماهنگی شبکه بانکی و بانک مرکزی در کمک به حوزه تولید
رزم حسینی همچنین با تقدیر از هماهنگی شبکه بانکی در کمک به حوزه تولید، اضافه کرد: علی رغم مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما شبکه بانکی و رئیس کل بانک مرکزی همکاری خوبی با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حمایت از واحدهای تولیدی داشتند، هم چنین تصمیمات خوبی در شورای پول و اعتبار برای حوزه تولید گرفته شده است.
استفاده از ظرفیت هیئت دولت و دیگر ستادها برای کمک به حرکت بهتر چرخ تولید
وی همچنین با اشاره به عضویت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متصدی تولید در ستادهای دیگر، یادآوری کرد: در این راستا از ظرفیت هیئت دولت و دیگر ستاد ها برای کمک به حرکت بهتر چرخ تولید به‌خصوص در این شرایط سخت استفاده خواهیم کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه دولت الکترونیک و راه اندازی سامانه های الکترونیکی را در راستای تسهیل فرایندهای مرتبط با تولید و حمایت از بازیگران این عرصه بسیار مثمرثمر دانست .
نگاه قوه قضاییه در راستای کمک به حوزه تولید است
رزم حسینی همچنین نگاه قوه قضاییه را در راستای کمک به حوزه تولید دانست و گفت: از این ظرفیت نیز باید به نفع تولید استفاده شود.
آماده راه اندازی واحدهای تملک شده بانکی با نظارت بانک‌ها هستیم
وی در خصوص واحدهای تملک شده بانکها نیز با اشاره به این که هیچ بانکی علاقمند به تملک نیست، تصریح کرد: این واحد ها سرمایه ملی هستند و آماده ایم با توجه به تجربه و تخصصی که در حوزه تولید داریم نسبت به راه اندازی مجدد 2000 واحد تملک شده بانکی با نظارت و مالکیت بانکها اقدام نماییم تا وقتی که این واحدها به چرخه تولید بازگشتند بانکها آن‌ها را خود به مزایده بگذارند و به افراد دارای اهلیت و صلاحیت واگذار نمایند.
تقدیر از استانداران فعال در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید
وزیر صمت همچنین بیان کرد: از استاندارانی که مشارکت جدی در کارگروه های استانی تسهیل و رفع موانع تولید در استان خود داشته اند نیز در جلسات آتی تقدیر و تشکر خواهد شد.
انعکاس دستاوردهای حوزه تولید توسط رسانه ها برای امیدآفرینی در جامعه
رزم حسینی در ادامه از رسانه ها خواست که اقدامات انجام شده در حوزه تولید را برای امیدآفرینی در جامعه به خوبی منعکس نمایند و در این باره تصریح کرد: علی‌رغم همه شرایط سخت که همه از آن مطلع هستیم اما واحدهای تولیدی در برخی حوزه ها از جمله لوازم خانگی، خودرو، صنایع نساجی، صنایع معدنی و ... دو یا سه شیفته کار می‌کنند که رسانه‌ها این موارد را در کنار واحدهای احیا شده اطلاع رسانی کنند.
تداوم فعالیت واحدهای تولیدی تملک شده بانکها که برنامه احیا دارند
وی همچنین در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای حمایت از تولید، تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده در شورای هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد تا واحدهای تولیدی تملیکی بانکی که برنامه احیا دارند اگر حکم اجرایی برای آنها صادر شده است تا پایان سال 1400 (برای یک مرتبه) این حکم متوقف و این واحد به ادامه فعالیت خود می پردازند.
آزادسازی 6 هزار معدن حبس شده برای واگذاری و فعالسازی
وزیر صمت همچنین با اشاره به برنامه فعال‌سازی معادن حبس شده، گفت: 6 هزار واحد معدنی که از نظر فنی غیر فعال شده‌اند آزادسازی می شوند و برای واگذاری به افراد دارای اهلیت و صلاحیت به مزایده گذاشته خواهند شد که این فرصت جدیدی برای اشتغال خواهد بود و این برنامه هفته بعد اجرایی و اطلاع رسانی خواهد شد.
رزم حسینی در این جلسه از زحمات اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دبیر و قائم مقام رئیس برای تشکیل و پیگیری جلسات به خصوص در این شرایط سخت کشور و محدودیت های ناشی از ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.
وی همچنین با اشاره به انتصاب قائم مقام وزیر در امور بازرگانی این انتصاب را فرصت مناسبی برای حضور فعال خود در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری امور مرتبط با این حوزه دانست.
گفتنی است در پایان این جلسه از زحمات میثم زالی در دوران تصدی دبیری این ستاد تقدیر و سید مهدی نیازی به عنوان دبیر جدید ستاد معرفی شد.
شاتا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کمک به حوزه تولید واحدهای تولیدی معدن و تجارت راه اندازی رزم حسینی تملک شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر اسماعیل للـه‌گانی و هیئت همراه همزمان با اولین روز این هفته به همراه دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان این وزارتخانه، مدیران، روسا و کارکنان سازمان‌های تابعه، جمعی از کارگران، کارفرمایان و جامعه کار و تولید با حضور در مرقد مطهر معمار کبیر انقلاب و قرائت فاتحه و نثار تاج گل با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.  

 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در حاشیه این مراسم به نقش کارگران در تحقق اهداف شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره کرد و گفت: بدون شک کارگران به عنوان ستون فقرات حوزه تولید، یکی از ارکان اساسی در تحقق اهداف شعار سال محسوب می‌شوند. 

وی افزود: امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه دستیابی به خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات، کاهش وابستگی اقتصادی و گسترش محسوس مبادلات تجاری و اقتصادی سرآمد و توفیقات بسیار ارزشمندی در بخش‌های گوناگون اقتصادی و تولیدی حاصل شده است.

دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: اقتدار در عرصه اقتصادی کشور مدیون جامعه کارگری و بخش عمده‌ای از مسئولیت تحقق شعار سال که ناظر بر جهش تولید است، بر دوش کارگران سختکوش کشورمان قرار دارد. 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه بانک رفاه کارگران همواره سعی داشته به سهم خود حامی تولید ملی و کارگران ایران اسلامی باشد، تاکید کرد: حمایت‌های این بانک از حوزه تولید در سال‌های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار و به عنوان بانک مزین به نام "کارگران" عزیز، اقدامات و خدمات گسترده‌ای در راستای حمایت از واحدهای تولیدی کشور داشته است.  

 

وی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) را به عنوان یکی از خدمات کلیدی و ارزشمند این بانک در راستای حمایت از تولید ملی برشمرد و گفت: این اوراق با هدایت نقدینگی عمومی کشور به سمت واحدهای تولیدی ضمن کاهش نرخ تورم، بستر پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای این واحدها را فراهم می‌کند. 

دکتر للـه‌گانی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر این اوراق به منظور تامین مالی واحدهای تولیدی متقاضی، از سوی بانک رفاه کارگران منتشر و علاقه‌مندان به خرید نیز می‌توانند برای این منظور به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی