Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:24:18 GMT

خیران سلامت نقش ارزنده ای در اپیدمی کرونا داشتند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۵۸۱۲۳

خیران سلامت نقش ارزنده ای در اپیدمی کرونا داشتند

حق شناس به همت خیران در تامین تجهیزات پزشکی در اپیدمی کرونا اشاره کرد و گفت: مردم شرق استان از بخش های جدید راه اندازی شده در مراکز درمانی گنبدکاووس بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (پنجشنبه 30 بهمن) در بازدید از قسمت های تازه تاسیس بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس اظهار کرد: دو دستگاه سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی.اسکن، دستگاه آنژیوگرافی، کلینیک تخصصی فیزیوتراپی از بخش هایی است که به مراکز درمانی شهرستان گنبدکاووس افزوده شده است.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه با همت خیران در اپیدمی کرونا بسیاری از تهدیدها به فرصت خدمت تبدیل شد، متذکر شد: مردم شرق استان گلستان از خدمات بخش های راه اندازی شده در مراکز درمانی گنبدکاووس بهره مند می شوند.

 

حق شناس متذکر شد: خیران در شهرستان گنبدکاووس در اپیدمی کرونا همت بالایی داشتند که می توانیم به اقدامات ارزنده ای مثل تامین دستگاه اکسیژن ساز و همچنین تهیه دستگاه تنفس مصنوعی اشاره کنیم.

 

وی افزود: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم شرایط به وجود آمده از کرونا را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: هادی حق شناس بهداشت و درمان استاندار گلستان بهداشت اپیدمی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین