Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما وضعیت استان را در مسیر توسعه به صورت شفاف و روشن احصا کرده‌ایم تا همه بدانند مسیر توسعه از کجا شروع شده و باید به کدام سمت حرکت کنیم تا ضمن آسیب‌شناسی، دغدغه‌ها، مشکلات و موانع پیش رو به نوعی برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضرورت رفع بروکراسی اداری را از پیش روی سرمایه‌گذاران در سال جهش تولید یک امر پسندیده اعلام کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در به حداقل رساندن بروکراسی اداری تمام تلاش خود را انجام داده و سعی بر این است تا برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در کمترین زمان صدور مجوزها انجام شود.

استاندار اردبیل به تکمیل سدها و شبکه‌های پایاب آنها اشاره کرد و افزود: با همکاری بانک‌های عامل و در یک تصمیم استثنایی احداث پایاب سد گیوی، سبلان و حتی پایاب سد خداآفرین از طریق صندوق توسعه ملی شروع شده و با اتمام این طرح‌ها کشاورزی استان اردبیل در سال‌های آینده متحول خواهد شد.

محصولات اردبیل برندسازی می‌شود

بهنام‌جو ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی را یک ضرورت در مسیر توسعه پایدار استان اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: مجوزهای صادر شده در این حوزه و همچنین احداث سردخانه‌های مکانیزه و استاندارد حکایت از تحول جدی در این بخش دارد که امیدواریم با اهتمام سرمایه‌گذاران، خود کشاورزان در برندسازی محصولاتی همچون عسل، سیب‌زمینی، بادام زمینی و… بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از خلأهای ما در تکمیل صنایع تبدیلی و تکمیلی اتمام پروژه‌ها در زنجیره پایانی است که به نوعی به محصول نهایی تبدیل شده و با برند مشخص به نام استان اردبیل روانه بازار مصرف می‌شود.

بهنام‌جو از پرداخت تسهیلات مناسب بانک کشاورزی در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: ما نه تنها واحدهای جدیدی را وارد چرخه تولید کردیم بلکه سعی و تلاشمان بر این بوده تا در سال جهش تولید واحدهای راکد را نیز به چرخه تولید و فرآوری محصولات بازگردانیم.

وی در ادامه بیان کرد: در هفته‌های آینده در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی یک واحدی که به صورت صد درصد راکد درآمده بود با تلاش و اهتمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به چرخه تولید باز می‌گردد که این واحد می‌تواند به اشتغال خوب جوانان منطقه کمک کند.

استاندار اردبیل ضرورت پرهیز از ساخت واحدهای تولیدی را در کنار جاده‌ها و به دور از ضوابط شهرسازی و راهداری خاطر نشان کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر سند آمایش استان مرحله اجرایی به خود بگیرد تا نقطه‌یابی مناسب در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را نیز شاهد باشیم.

کد خبر 5150543

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل استانداری اردبیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی صنایع تبدیلی صنایع تبدیلی کشاورزی ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر زلزله شهرکرد شیراز شهرستان کرج مشهد همدان اردبیل سی سخت بارش برف سرمایه گذاران صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی