Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در جمع فعالان نهادهای دانشجویی گفت: با تکمیل ۶۷ خوابگاه نیمه‌کاره، ظرفیتی بالغ بر ۲۰ هزار تخت دانشجویی به ظرفیت تخت‌های خوابگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اضافه خواهد شد.

او با بیان این‌که طی دو سال گذشته معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تلاش کرده  تا در حوزه بهبود زیرساخت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کند، تاکید کرد: بیش از ۶۷ پروژه خوابگاهی نیمه کاره در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد که به همت این معاونت طی اقداماتی حمایتی در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲۰ هزار تخت دانشجویی به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی افزوده خواهد شد

او اضافه کرد: با تکمیل ۶۷ خوابگاه نیمه‌کاره عنوان شده، ظرفیتی بالغ بر ۲۰ هزار تخت دانشجویی به ظرفیت تخت‌های خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اضافه شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به انجام سفرهای استانی معاون فرهنگی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: حضور در همه دانشگاه‌ها و حضور در جمع دانشجویان از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، نشان دهنده توجه ویژه این معاونت به حوزه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی از جمله وضعیت تغذیه، خوابگاه‌ها، وضعیت رفاهی و فرهنگی دانشجویان است. در این میان بودجه‌های حوزه‌های فرهنگی دانشجویی طی این دو سال تغییرات بسیار خوبی پیدا کرده است که انشاءالله اثر آن در سال‌های آتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی قابل مشاهده خواهد بود.

جشنواره‌های دانشجویی نماد حضور دانشجویان است

او از برگزاری جشنواره‌های دانشجویی به عنوان فضایی برای دیده شدن دانشجو یاد کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های دانشجویی نماد حضور دانشجویان است که اگر این فرصت را نیز از دانشجویان بگیریم دیگر عرصه‌ای برای دیده شدن ندارند.

رحیمی به رشد ۵۰ درصدی تمامی وام‌های دانشجویی اشاره کرد و بیان داشت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در کلیه وام‌های دانشجویی و کلیه بودجه‌هایی که بر اساس سرانه در طول سال به دانشجویان از محل این منابع، وام پرداخت می‌شد، نسبت به ابتدای سال ۹۸ رشد ۳ برابری داشته‌ایم. در این بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا به امروز ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای ارایه وام به دانشجویان خود دریافت کرده است.

وام دستیاری در سال آینده دو برابر خواهد شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به موفقیت‌های حاصله در حوزه وام دستیاری و ارائه این وام به مبلغ ۱۵ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: این خبر خوش را به دستیاران خواهیم داد که مبلغ این وام در سال آینده دو برابر خواهد شد.

او در حوزه بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری از رسیدن خبرهای خوش در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: نگاه مجموعه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، همراهی و همیاری با دانشجویان است و به واقع تلاش می‌کند تا به هر اندازه که در توان خود می‌بیند در مسیر رفع مشکلات آن ها حرکت کند.

حمایت صندوق رفاه از دانشجویانی که دچار مشکلات روحی به دلیل مشکلات مالی هستند

 رحیمی در پایان در خصوص مشکلات روحی و روانی دانشجویان در حوزه سلامت روان گفت: آن دسته از دانشجویان که به دلیل مشکلات مالی، دچار پریشانی‌های روحی هستند به حوزه رفاهی دانشگاه خود مراجعه کنند و دانشگاه‌ها نیز این افراد را به ما معرفی کنند تا صندوق رفاه دانشجویان در حد بضاعت از این دانشجویان حمایت مالی کند.

بیشتربخوانید

پذیرش حدود ۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه آزاد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خوابگاه های دانشجویی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی صندوق رفاه دانشجویان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانشگاه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۵۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد